Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ja die hebben wij ook in het asiel, dus die kan ik gaan geven. Het is echter wel blikvoer, geeft dat dan geen extra diaree?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
xRobinx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jun 2006 14:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door xRobinx »

Sandra W schreef:Ja die hebben wij ook in het asiel, dus die kan ik gaan geven. Het is echter wel blikvoer, geeft dat dan geen extra diaree?

groetjes,
Sandra
ik denk dat het met diaree juist nodig is om extra vocht binnen te krijgen om uitdroging te voorkomen.
Groetjes Robin en Bailey
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Vandaag ben ik met AD van Hills begonnen, hopelijk helpt het.....

Nu moet de arme schat daarnaast ook nog aan de Prednison én ze heeft een navelbreuk waaraan ze geopereerd moet worden. Wat een pechvogel :-(.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Sumi heeft de laatste dagen af en toe wat diarree. Haar eetpatroon is niet veranderd (droge brokken de hele dag, 's avonds een mini-beetje natvoer of wat aangelengde kattenmelk) maar ze heeft wel kattengras gekregen. Kan het zijn dat ze dat daarvan krijgt? En kan dat kwaad of betert dat nog?
Ze eet ook wel heel wat vliegen de laatste dagen (een echte vliegenvanger ;)) maar ik vermoed niet dat het daarvan kan zijn. (of wel?)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. In ons asiel heeft op het ogenblik bijna iedere kat of kitten diaree of plakpoep en die eten alleen maar droge brokjes. Het komt volgens mij door het warme weer, want normaal gesproken hebben ze allemaal mooie harde drollen.

Kattengras is bij kittens nog niet echt nodig, want die hebben nog niet zo veel haarballen, maar ze gaan er in ieder geval niet van aan de diaree. Wel geven ze er natuurlijk meer van over.

Je kunt voor de zekerheid misschien beter even een paar dagen alleen brokjes geven tot de diaree weer weg is, want je kunt met een kitten natuurlijk nooit voorzichtig genoeg zijn.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Ja ik dacht al wel dat de warmte er voor iets kon tussenzitten. Ik heb haar gisteren ook geen natvoer of melk gegeven, maar vandaag nog niet in de bak gezien of dat geholpen heeft. Vanavond vanaf 10u krijgt ze geen eten meer want ze moet nuchter zijn voor de DA morgen, dus ik zie nog wel voort. Ze drinkt alvast heeeeeel veel, dus geen probleem lijkt mij.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

ik pas overgstapt op ander voer heb dit geleidelijk door het andere voer gemengt en uiteindelijk het nieuwe voer gegeven. allebei de katten vinden het lekker en eten er regelmatig van.
nou heb ik gemerkt dat 1 van de katten een klein beetje aan de diaree is niet echt heel dun maar ook niet normaal laat ik het zo zeggen.
zou het nog door het nieuwe voer kunnen komen en moet ik hier mee stoppen of kan ik het nog even afwachten en gewoon doorgaan met het nieuwe voer?
ze heeft ook pas een wormkuur gehad kan het hier wel door komen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ja dat kan best, ontwormpasta's (en pillen) zijn echt enorm laxerend! Daarnaast is het ook nog eens heel heet weer geweest, dus dat kan ook een rol spelen.

Als je het voedsel echt hebt afgebouwd én je een goed merk brokjes geeft dan hoeft dat geen problemen te geven. Kijk het nog even aan zou ik zeggen en anders moet je even je dierenarts bellen.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Het kan best zijn dat je kat diarree heeft door de wormkuur, en anders kan de hitte ook wel een rol(letje) hebben gespeeld. Als het blijft aanhouden, zou je je kat gekookte kip met rijst kunnen geven en kijken of het daarna beter gaat met het nieuwe voer. Als het blijft, dan zou het misschien wel aan het voer zelf kunnen liggen. Al is het voer nog zo goed, dan wil het niet zeggen dat ook alle katten dit voer toleren.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

mijn oudste kat was daarnet behoorlijk aan de diaree,
vlak hiernaa ging ze in een hoekje zitten en daar heeft ze toen geplast.
Kan het zijn dat ze de kattebak weer te vies vond nadat ze er zelf op had gezeten of voelt ze zich niet lekker in de buik.
vlak hiervoor heeft ze zacht voer gehad normaal heeft ze hier geen last van maar misschien omdat ze toch al niet lekker was was dit de druppel.
ik heb gelijk hierna de kattebak goed schoongemaakt.

hebben jullie nog tips voor de vieze geurtjes die uit de kattebak komen ik heb er zelf zo'n blok luchtverfrisser boven op gezet maar heb niet echt het idee dat het helpt.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

sammie1986 schreef: Kan het zijn dat ze de kattebak weer te vies vond nadat ze er zelf op had gezeten of voelt ze zich niet lekker in de buik.
ik heb er zelf zo'n blok luchtverfrisser boven op gezet maar heb niet echt het idee dat het helpt.
ik denk dat je luchtverfrisser het probleem is, daar hebben katten over het algemeen een gruwelijke hekel aan. Ruikt veel te sterk voor ze. Ik heb altijd een bus beaubeaukorrels die ik over de kattenbakkorrels heen strooi (hoeft maar heel iets), dan ruikt het een stuk lekkerder.
Verder kan het merk kattenbakkorrels ook enorm schelen, wij hebben allerlei soorten geprobeerd voor we iets gevonden hadden waar wij tevreden over waren. Ik denk dat dit voor iedereen heel persoonlijk is.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Het kan inderdaad zijn dat je kat de bak te vies vond. Katten kunnen daarin heel erg kieskeurig zijn. Een luchtverfrisser op de bak lijkt me geen slim plan, wat Shaz al zei.
Heb je een bak met klepje en filter? Anders zou dat wel kunnen werken. Ook het merk grit kan ontzettend veel schelen!

Succes!
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

ik heb de luchtvervrisser weggedaan.
zelf heb ik ook zo'n bus gehad met een poeder lavendel geur dat je in de kattebak kon strooien maar dit vond ik zelf niet echt werken dan moest ik het er wel erg vaak instrooien wil je er een beetje profijt van hebben.

de diaree is trouwens weer over ik ben weer overgegaan naar hun oude voer van de wiskas en het gaat sinds die tijd weer goed.
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bloed en diarree

Bericht door Bjørn »

Beste mensen,

Onze Sjors heeft de laatste tijd last van diarree en bloed daar in. Hij zou eigenlijk weer een ontwormpasta moet hebben, maar ik las hier dat dat erg laxerend kan werken.

Hij heeft het de afgelopen week niet iedere dag gehad, maar 4 van de 7 dagen toch wel.

Enig idee wat het kan zijn? Is het geven van gekookte kip en rijst voldoende? Ben bang voor het bloed in zijn ontlasting. Ook zijn kontje zit aardig onder.

Misschien nog wat meer info; hij is nu twee weken uit het pension weer bij ons thuis. Zou het ook aan ander soort voer kunnen liggen dat hij daar kreeg?
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Bloed bij de diarree is altijd een teken dat er iets aan de hand is, wat niet voorbij gaat met enkel rijst enz. te geven.
De kans is erg groot dat hij een ontsteking in z'n darm(en) heeft, hoe langer je hier mee wacht, hoe erger het kan worden.

Ik zou zo snel mogelijk naar de da gaan, zeker als je zegt dat het al een paar dagen aan de gang is.
Als het een darmonsteking is is de kans ook groot dat hij koorts heeft, heb je al geprobeerd z'n temp te nemen ?
Ik zou hem nu ook geen ontworming geven, da's niet goed voor de maag/darmen als ze al diarree hebben.
Ga eerst naar de da voor een diagnose/behandeling, en bekijk dan met hem wanneer je de ontworming kan geven.

Succes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Plaats reactie