Snotterige afscheiding door vaginitis

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Snotterige afscheiding door vaginitis

Bericht door Kattenvrouwtje »

<titel aangepast door moddy>

Mijn Heilige Birmaan poesje van bijna een jaar oud, heeft sinds 2 weken last van een snotterige (wit, gelige) afscheiding bij haar achterste. Ze probeert het wel schoon te houden, maar door het lange haar lukt haar dat niet echt goed en het ziet er dus erg vies uit. Ik kam het wel regelmatig en knip klitten weg maar het blijft vies.
Ik ben vorige week met haar naar de dierenarts geweest en heb antibiotica meegekregen. Die kuur is inmiddels alweer achter de rug maar het is niet beter geworden...
Iemand ervaring hiermee en wat het kan zijn???
Ik ben zelf bang voor een baarmoeder infectie en dat kan volgends de DA alleen operatief vastgesteld worden maar het is een prachtige poesje (showkwaliteit) en ik wil nog een nestje met haar fokken.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Wat was de diagnose die je da stelde? En welke medicijnen heeft ze gekregen? Als het niet geholpen heeft, moet je sowieso teug naar je da.

En showkwaliteit of niet, als ze echt een fikse baarmoederontsteking heeft (zo klinkt het wel), dan heb je volgens mij niet zoveel keuze. Ze zal in elk geval verder onderzocht moeten worden als het niet verminderd is, en het uit de baarmoeder komt.
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Uiteraard is het poesje belangrijker dan een nestje en voorlopig vind ik haar nog veel te jong om een nestje te krijgen. De DA kon mij niet meer vertellen dan wat ik zelf al vermoedde (waarschijnlijk een onsteking van de baarmoeder) maar de antibiotica is kennelijk niet aangeslagen.
Ik ga zeker weer met haar terug naar de DA maar ik hoopte dat iemand dit herkende?
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Dit klinkt best wel als een baarmoederontsteking :shock: . Kat en hond zijn niet te vergelijken, maar dit soort verschijnselen had mijn hond ook ze een baarmoederontsteking had. Wij hebben haar op het randje kunnen redden van de dood. Ik hoop dat je snel naar een dierenarts gaat, ik hoop zelfs vandaag nog, want het is levensgevaarlijk!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Bij ons hebben 2 poezen van de 5 baarmoederontsteking gehad. Één wisten we niet eens, had geen afscheiding, was niet ziek. Bleek pas na de operatie. De ander had wel afscheiding en was er echt ziek van met koorts en zo. Had een kuurtje gehad maar het kwam gewoon weer terug.
Enige optie: steriliseren!
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Ik heb vrijdag meteen de DA weer gebeld en kreeg nu een andere arts te spreken. Hij denkt aan een vaginitis die niet reageert op de antibiotica kuur die Amber gehad heeft. Vanaf maandag moet ik 4 dagen achtereen met Amber naar de DA alwaar ze haar een orale kuur gaan geven. Ik hoop dat dat de oplossing is maar ik heb hen ook gezegd dat ik daarnaast een kweekje wil om verder te zoeken.
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Over een vaginitis komt ze uiteindelijk makkelijker heen dan over een baarmoederontsteking. Ik hoop dat het aanslaat en dat ze gauw weer gezond is!
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Bedankt!
Ja, ik houd jullie op de hoogte.
Nou, ik hoop maar dat dit het is en dat ze dus weer snel beter is want ze ziet er zo vies uit en ze probeert het wel schoon te houden maar dat lukt haar gewoon niet en een poes is erg schoon op zichzelf dus daar voelt ze zichzelf ook niet lekker onder. :-(

EDIT:

Nou DA belde me gisterenmiddag dat ze niet gaan behandelen tegen een vaginitis omdat ze haar toch eerst willen gaan onderzoeken... :-(
Morgen moet ik haar 's ochtends brengen en gaan ze een echo maken en als dat niets oplevert gaan ze röntgen foto's maken. Ze vermoeden toch weer een baarmoeder ontsteking. Ik ga er zelf eigenlijk al vanuit dat ze haar gaan opereren en de baarmoeder verwijderen... :cry:
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Nou, mijn vermoeden was HELAAS juist... Amber is vorige week woensdag onderzocht en haar baarmoeder zat vol met pus dus ik heb haar meteen laten opereren. Volgens de DA had ik geluk dat het een 'open' (dus dat het bij de vagina eruit kwam) ontsteking was want als het een gesloten ontsteking was geweest, had het ineen keer kapot kunnen gaan en was ze er waarschijnlijk niet meer geweest. :shock:
Dus heel erg jammer dat ik nooit een nestje van haar zou kunnen fokken maar gelukkig heb ik mijn lieve schat nog!!! De eerste dagen heeft ze bij mij onder het dekbed gelegen en heb ik haar apart gehouden van de andere katten. Ze was erg moe en hield zich echt afzijdig. Inmiddels gaat het gelukkig weer stukken beter en speelt ze alweer!!!
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik was er al bang voor. Gelukkig was je er toch op tijd bij en leeft je mormeltje nog, het had zo anders af kunnen lopen.
Het is best een zware ingreep omdat er al zoveel aan vooraf is gegaan. Sterkte hoor, zo te lezen is ze er al aardig bovenop, dus ik kan alleen maar hopen dat ze inmiddels weer de oude is ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Hoi Daantje! Bedankt voor je reactie!!!
Het gaat alweer stukken beter met Ambertje maar nog niet helemaal goed. Toen ik de hechtingen moest laten verwijderen voelde ik namelijk een bultje onderaan de hechting zitten. Ik kon niet zelf met haar naar de da dus heeft mijn moeder haar gebracht en daar bleek dat er pus bij de wond zat. Dat hebben ze eruit gedrukt en ik heb weer een kuur antibiotica meegekregen... :-( Die kuur is inmiddels ook weer voorbij maar ik dacht van de week toch nog een bultje te voelen dus ik denk dat ik toch maar weer met haar terug ga... Houdt het dan nooit op... :evil: Ze voelt zich overigens wel goed maar ja, ook met een baarmoeder vol pus, liep ze nog vrolijk te rennen dus ze is wel heel hard voor zichzelf.
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gesloten