bultjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Anonymous

bultjes

Bericht door Anonymous »

Hoi, allemaal een vraag over Snoes de poes.
Snoes heeft op 1 achterpoot bultjes die drogen in en vormen korstjes.
Wie heeft hier al eens van gehoord, de dierenarts zei dat het door de parkiet kwam maar die is al een paar maanden dood,dus daar ligt het niet aan.
Snoes heeft er sinds een paar weken weer last van ze komen en gaan, ze heeft het nergens anders.
Ze krijgt op het moment hair en skin 33 van royal canin te eten,en de kattenbak vulling is op papier basis.
Ze komt niet met andere dieren incontact en is vlo vrij,ze kan wel naar buiten op 2 balkons afgezet met gaas.
Wie heeft een idee, prednison is het laatste wat ik haar wil geven,Snoes is pas 9 mnd jong ze is groot en weegt 4kg maar is niet dik, maar mooi slank. :?:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik zou het zo gauw niet weten, maar heeft je dierenarts nooit wat afgeschraapt om te onderzoeken?
Ik denk dat dat de enige manier is om er achter te komen wat het precies is. :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wat gek. :???: Als het niet van de parkiet kwam en ook niet overgaat, moet de dierenarts het toch beter gaan onderzoeken denk ik. Heeft ze er ook jeuk aan?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Misschien zou je nog eens naar de dierenarts kunnen gaan? Desnoods naar een andere? Heeft ze er last van?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ria, ik en dit ook niet. Werd ze gepikt door de parkiet? Waarom dacht je dierenarts daar gelijk aan?
Vreemd dat het alleen maar op een achterpoot is.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Anonymous

bultjes van Snoes

Bericht door Anonymous »

Hoi, allemaal ik ben vandaag met Snoes naar de DA gegaan, vanwege haar bultige achterpoot,
het is waarschijnlijk toch een allergie ergens op , het is ondoenlijk om uit te zoeken waarvoor het kan, van alles zijn.
Snoes heeft een injektie gehad met prednison over twee weken moet het een stuk beter zijn.
Zo brutaal als Snoes thuis is zo verlegen is ze bij de DA ,het is dat ze geen pruillip kan trekkken anders deed ze dat daar ook nog.

Groetjes van Snoes de verlegen poes. :lol:
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Goed om te horen dat er iets aan kan gedaan worden ! Laat eens iets weten. Evita heeft een tijd geleden ook een bultje gehad in haar nek, de da noemde dit een hotspot. Ze werd toen net gesteriliseerd en de antibiotica die ze kreeg na haar operatie heeft ook dat plekje doen verdwijnen, twee vliegen in een klap dus. Het is inderdaad bijna ondoenbaar om op te sporen vanwaar het komt: de hond van een vriendin heeft het telkens op dezelfde plek na het trimmen, dus moet die telkens na de kapper even naar de da voor een prikje, en zo is het blijkbaar verholpen.
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik vind het maar een rare gang van zaken dat een da het afdoet met een prikje elke keer. Het moet toch een oorzaak hebben! In mijn ogen zou een dierenarts met liefde voor zijn vak èn liefde voor dieren het een uitdaging vinden om zoiets uit te zoeken. Overigens, als 'baasje' zou ik ook niet akkoord gaan om elke keer maar een spuitje te halen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ria, ik hoop ook dat er een oorzaak voor gevonden wordt. Voor een keer is die prednison niet zo erg, maar ik zou er niet vaker mee accoord gaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Ik weet ook niet welke prik het is hoor, maar aangezien het blijkbaar door irritatie komt bij het trimmen, en niet door een of andere substantie bleek dit echt wel de enige mogelijkheid, die da heeft dit echt niet als gemaksoplossing genomen of zo.
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
nancy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2005 13:24

Bericht door nancy »

hoi, mijn kater heeft ook last van bultjes en er komt daarna een korst op de DA zegt dat het een allergie is maar kan niet plaatsen van wat, korst is al op labo geweest en niets gevonden !! ben nu overgeschakeld naar hypo allergeen voedsel en wacht af, hou je op de hoogte
milo
Gesloten