staartje gebroken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Dit is eigenlijk al dierenarts nummer 2 die zo ongeveer hetzelfde zegt. Dus nog eens een vierde raadplegen is wel een beetje te gek denk ik.
En volgens mij gaat het nu al wel beter met Woefie, toch wat pijn betreft. Ze liep al terug wat normaler, zat gewoon aan haar bakje enzovoort.
Die zwelling moet eerst echt volledig weg zijn voor ze iets kunnen zeggen. En dat vraagt gewoon tijd. Als jij iets verstuikt of kneust doet het ook pijn en zit er toch ook niets anders op dan wachten?
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Ja, dat is ook zo. Dus als die DA gelijk heeft, is het waarsch ook beter om te wachten. Maar aan een mens kan je dat uitleggen natuurlijk, aan een dier niet. ;-) Ik hoop alleen dat Woefie nu dan niet al te veel pijn heeft, maar zo te lezen gaat het al beter.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

klopt!!! ze houdt haar staart al terug omhoog als ze loopt. Het uiteinde, daar is niets aan te doen, dat bengelt er maar bij.

Ze gromt en blaast nu ook niet meer. Ook niet als Musti wil spelen. Die is ook een beetje de kluts kwijt precies. Tot hiertoe wou er altijd wel iemand met hem spelen (hij was al 4 maanden toen hij hier kwam en had dus altijd met zijn broertjes en zusjes kunnen spelen). Maar nu wil Woefie er absoluut niets van weten. Hij kan haar op geen enkele manier verleiden. Arme schat... maar ook dat komt wel weer goed.

Woefie is nog wel wat schichtig, maar toch niet meer als eerst. Ze gaat nu dikwijls lekker in de ritseltunnel liggen. Blijkbaar voelt ze zich dan het veiligste of zo. En dan kan ze ook alles in de gaten houden als ze dat wil. En als ze wat wil spelen hangen er twee balletjes in. Een prima ziekebed dus. :smile:

Ik heb er alvast goede hoop op dat alles nogal mee zal vallen. De pillen die ik in een snoepje verstop wil ze ook nog altijd. Hout vasthouden!!

Ze drinkt nu heel erg veel. Maar volgens ons heeft ze van zaterdagmiddag tot zondagavond niet meer gedronken. Dus die moet grote dorst gehad hebben.

Wordt woensdag zeker vervolgd...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt! Ik duim voor je dat het woensdag allemaal erg meevalt en dat het alleen haar staartpuntje is dat er af moet. Sterkte en hou vol tot woensdag!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

nog ff Woefienieuws. Ze lijkt steeds minder pijn te hebben. Heeft precies ook terug meer interesse in wat er allemaal gebeurd. Zondag zat ze wel aan het raam maarr leek ze echt ver weg.

Alleen eet ze nu wel minder. Maar dat komt misschien ook omdat ze minder rond loopt en zo. Drinken doet ze heel veel. Misschien een neveneffect van pijnstillers? Zou iets als voltaren zijn. En :cry: ze heeft een kale plek aan de binnenkant vzn haar staart (bovenaan). Waarschijnlijk door het likken. Morgen maar eens naar laten kijken. Ik heb nog niet echt goed kunnen kijken maar haar huid zag er daar nog goed uit.

to be continued...
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

nu garfield is nog steeds niet thuis, maar de hechting zijn er uit. plus af de kap enaf toe plast die zelf en poept die. De staart is helemaal weg tot boven aan ,is wel even wennen .Ik denk als die naar huis mag , dat die makkelijker weer kan plassen en poepen,heeft hij meer beweging.Als we op ziekenbezoek komen ,nu al 4 weken ,hoort ze ons gelijk en miauwt ze .Iswel weer de oude garfield ,maar denkt wel dat plassen en poepen altijd wel wat last zal ondervinden laat weer wat horen als er nieuws is Maar deze dierenarts het is een ouderwetse maar mijn complimente ,hij probeerdt van alles en heeft geduldt .Moet alleen even niet aan de rekening denken ,maar hij is het waardt ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Net terug van de da en en en......

haar staart mag voorlopig gewoon blijven. Het was de vervanger van mijn normale da, maar dat is ook een hele competente en lieve vent. Hij vond blijkbaar ook dat foto's overbodig waren. Hij heeft haar staart nog eens goed onderzocht en halverwege voelde hij inderdaad een verdikking van de wervels die over elkaar zitten. Ook heeft hij de top eens goed bekeken en die was nog mooi roze. Dus daar moet nog doorbloeding zijn. Hieperdepiep!!!!
Aan de staartbasis voelde hij ook een knik (die zaterdag waarschijnlijk niet te voelen was vanwege de verdikking). Maar vermits ze haar staart al wel draagt was dat geen probleem. De kale plek was een beetje ontstoken. Daarvoor heeft ze een spuitje gekregen en op de plek wat isobetadine gesmeerd. Dat mochten we zelf de komende dagen ook doen.

Nu is het afwachten wat ze nog allemaal kan doen met haar staart. Maar dat is iets voor maanden. Voorlopig geen amputatie, tenzij ze er echt last van heeft en ze zich er mee gaat verwonden.
De pilletjes moet ze niet meer nemen (oef). Maar ik moet morgen wel een ontwormingspil geven (ze heeft vandaag overgegeven en daar zaten wormen in, dus...) Maar da's voor morgenavond.

Ze mag ook terug buiten. Alleen vinden Jeroen en ik dat nog een beetje eng. Maar zoals de da het zei: "Poezen vinden het natuurlijk heel leuk om buiten te zijn." Hij dacht ook dat ze waarschijnlijk aangereden is. Maar helemaal zeker weten we dat dus nooit.

Kortom: eind goed al goed. Nu nog zien hoe ze haar staart terug gaat gebruiken en wat ze met dat eindje doet. Voorlopig dus nog steeds een poes met een wit puntje!! :grin:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

JIPPIE!! Ik ben zo blij voor je dat alles meevalt. Wat een opluchting hè als de stress en de onzekerheid eraf is!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik ben ook echt blij voor jullie. Als jullie het eng vinden, gewoon lekker binnen houden hoor. Poezen vinden het binnen ook prima, zeker als het zo nat buiten is. ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Joepie! Blij voor jou en de poezel! En ik zou gewoon wachten tot ze zelf aangeeft dat ze weer naar buiten wil...
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Dat wil ze nu ook al wel. Maar vant weekend denk ik dat ze toch nog even binnen blijft. En van zodra wij er een beetje gewend aan zijn en zij ook, mag ze terug buiten.

Ze is nog een beetje terughoudend tegen ons, maar ik heb al meer gemerkt dat ze bij stress situaties of verandering ed. in haar schulp kruipt. Toen Musti kwam was dat ook, maar de laatste twee maanden was ze terug heel erg knuffelig geworden. Dus met een beetje geduld zal dat ook wel terug komen.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

:-( Gisteren kwam ik thuis en mocht ik Woefie niet oppakken. De pijnstillers zullen toen wel uitgewerkt zijn. Even later vond ik een roze plekje in de woonkamer. Bleek dat de wond aan haar staart dubbel zo groot geworden was door het likken.

Dus maar weer naar de da gebeld om te vragen of we geen kap konden komen halen. Is nu echt zielig. Volgende week zondag mag hij er af. Die wond geeft nog steeds wat vocht af, maar dat zou vanavond toch gedaan moeten zijn. Anders maar weer met Woefie naar da.

Mijn eigen da zei dat hij ook dacht dat ze waarschijnlijk aangereden was.

Alleen kan ze nu niet goed meer bij haar bakje om te eten en te drinken. Tips zijn welkom!!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Bah wat een tegenvaller nu weer! Die kap is inderdaad heel vervelend voor je kat, maar ja als het moet dan is het helaas even niet anders, toch?Ik leef met je mee en duim natuurlijk voor een goede afloop!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Er lijkt maar geen einde aan te komen.

Gisteren nog naar de da geweest. De wond werd niet echt veel beter en Jeroen had nog een wondje aan het puntje van haar staart gevonden dacht hij.

De da heeft heel haar staart geschoren en toen werd er natuurlijk veel duidelijk. Waar Jeroen dacht dat er een wondje was, bleek dat haar staart gewoon afgestorven is. Het gezonde stuk is helemaal ontstoken en aan de staartaanhechting zat een groot abses. De rest van haar staart moet ook met etter zitten, maar dat was toch minder. Verder had ze hoge koorts (40° en nog wat).
Het abses heeft hij gisteren al open gemaakt en het meeste is er dus al uit. Verder heeft hij antibiotica gegeven (een nieuw soort injectie die 14 dagen helpt) en een koortsremmer.
Ze moest blijven zodat hij ze vandaag kon verdoven en de staart in een ontsmettingsbad kon leggen. Dan kon hij meteen heel de staart verder bekijken. Ik mag haar vanavond terug gaan halen.

Het laatste stukje staart moet er dus zeker en vast af, maar eerst moet dan wel de rest van haar staart terug gezond zijn. Waarschijnlijk wordt de operatie dus iets voor het einde van tjaar.
Prettige feestdagen dus... :???:
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

hallo nu garfield is thuis. maar is niet de oude meer hoor, is een dag knap ziek geweest. laat de urine lopen, en ze wast zich niet ,en zit vaak wezeloos voor zich uit te staren,en wat zo raar is ,ze eet van alles je moet echt op letten .en drinkt veel .nee is niet goed kijk ook niet goed uit haar oogjes ga vanavond weer naar de dierenarts is wel zielig zoveel mee gemaakt .zit nu veel in de benz ,omdat waar ze ligt alles nat is. zelfs de monitor waar ze op ging liggen is geknapt omdat ze urine verliest .ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gesloten