staartje gebroken

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

He Ineke, klinkt goed joh! Zijn staart kan hij wel missen. Niet echt leuk, maar als alles verder goed gaat helemaal geweldig!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
inekenoa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 nov 2006 13:43
Locatie: groningen

gebroken staart

Bericht door inekenoa »

:epray: gisteravond bij garfield geweest, ging goed. volgens de dokter .begin hij te plassen, alleen niet op het kleine bakje wat in de kooi staat verder is hij de oude ,en wil naar buiten dus blijven hopen dat de grootste ellende voorbij is ineke
mijn kater heeft een ongeluk gehad bij zij heiligbeentje afgebroken van alles geprobeert laat urine lopen en harde ontlasting dierenarts geweest
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik duim weer (heel erg hard) voor je....

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Goeiemorgen, (alhoewel)

gisteren zijn onze poezeltjes alletwee nog buiten gaan spelen. Alleen, Woefie kwam terug met een gebroken staartje. We hebben absoluut geen idee wat er gebeurd is. Alleen dat er een auto vlak daarvoor heel hard geremd heeft, maar de da kon geen andere sporen vinden die op een aanrijding zouden kunnen wijzen.

Onze eigen da was net met vakantie dus dan de da van wacht gebeld en die verwees ons door naar de dierenkliniek. Daar wou de da eerst helemaal niet kijken naar Woefie vermits ze niet in levensgevaar is.

Uiteindelijk blijkt dat haar staartje op een plek totaal geen wervels meer heeft. Haar staart is dus gewoon helemaal uitgerokken zeg maar. De aanhechting aan haar staart was flink gezwollen dus de da kon niet precies zeggen of ze daardoor ook het bovenste stuk van haar staart niet bewoog en er niets in voelde of dat het daar ook gebroken was. Foto's wou hij liever niet nemen vermits duur en hij het niet nodig vond.

Dinsdag of woensdag (maar dat wordt dus wat mij betreft dinsdag)moeten we terug op controle. Dan wordt er beslist hoeveel staart er af moet.

Ondertussen werkt de pijnstiller erg goed. Maar ze is wel ontzettend boos en bang op/van haar eigen staart. Ze blaast en gromt er naar toe.

Ik heb ze nog niet op de kattenbak weten gaan, maar dat ga is sffs eens goed bestuderen.

Dus onze Woefie met het witte staartpuntje is vanaf woensdag verleden tijd.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Pardon?! Die dierenarts wil geen foto's nemen?
T is niet je eigen dierenarts he?

Ik zou juist wel foto's willen nemen, straks nemen ze haar staart voor niets weg, of zijn er juist ernstigere beschadigingen die kunnen gaan opspelen!

Ik zou er op staan dat hier beter naar gekeken word als ik jou was..
Dan maar duur, dat heeft een DA niet voor het zegge vind ik. Je moet alles uitsluiten, het is een stuk hout wat je op een muur timmert en dat je maar gist en gokt of het goedkomt en dan besluit dat je het er maar afhaalt.
Straks is het helemaal niet eens nodig dat haar staart er af hoeft.

het zou best kunnen dat ze aangereden is inderdaad, en dat het wiel bijvoorbeeld op een deel van haar staart is gekomen? :geenidee:

Niet naar naar jou bedoelt, maar ik vind dit zo raar van die DA, ik vind het wat nalatig en overkomen dat het niet boeit omdat je daar niet vast op de kliniek bent...

Ik zou zeker een second opinion gaan aanvragen, al is het 3 dorpen verder op.

Het is niet gek dat ze boos is op haar eigen staart nu, het heeft haar veel pijn gedaan moet je rekenen, en dan werkt het nu ook nog eens niet mee zoals het moet. Ik zou ook gek worden, en vooral omdat het afgedaan word met een pijnstiller.

Misschien heeft de DA in zijn manier van handelen wel gelijk, maar zoals jij het beschrijft komt het over alsof hij er maar zo snel mogelijk mee weg wil komen.

Ik zou echt gaan voor een second opinion bij een andere DA.

Heel veel succes en sterkte, hou ons op de hoogte..!
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hij kon heel duidelijk voelen waar in haar staart er geen wervels meer zaten (en inderdaad, dat was mij op die plek ook opgevallen).

Hij heeft echt wel zijn tijd genomen en al onze vragen beantwoord. Haar reflexen zouden ook normaal zijn. Hij vond het alleen duur en niet echt fair tegenover haar. Maar maandag bel ik zeker naar onze eigen da en kijk ik met hem wel wat er verder moet gebeuren.

Heb geen ontlasting van Woefie in de kattenbak gevonden. Ze likt daar wel veel. Nu is de vraag: kan ze niet of wil ze niet?

Jeroen voelt zich best wel schuldig. Hij had immers de deur open gezet. Maar zoiets kan binnen ook gebeuren. Een deur kan toch ook dichtklappen met staart er nog tussen? Of ze stoten iets om of zo. Of je trapt per ongeluk op staart en poes rent zo hard weg...

Hopelijk is het snel dinsdag. Woefie is compleet op van de stress.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Ik zou eigenlijk vandaag nog naar een andere dierenarts gaan. Als Woefie zo gestresst is, is dat alleen maar slechter voor haar herstel toch? En als ze nog steeds niet op de kattenbak geweest is, heeft ze misschien toch wel pijn of kan ze zelfs gewoon niet gaan. :-(
Ik heb ook eigenlijk geen idee hoe lang zo'n pijnstiller werkt...

Heel veel sterkte!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

24u volgens de da. En we hebben nog pilletjes meegekregen voor de volgende dagen.

Ga sffs eens met jeroen bespreken wat hij er van denkt.

Ze is een hele trotse poes. Naar Musti toe is ze normaal wel lief, maar nu mag hij niet in de buurt komen en wil ze precies verstoppen dat er iets mis is. Dus haar kennende houdt ze het misschien gewoon op. Maar dan moet er toch een moment komen dat het niet meer gaat natuurlijk.

Ik denk niet dat ze nog pijn heeft. Ze is nu niet meer zo zielig als eerst.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat afschuwelijk nu toch! Gelukkig kan een kat zijn staart goed missen, maar wat mij betreft moet die staart er zo snel mogelijk vanaf, dus ik vind het vreemd dat die dierenarts geen foto's nam en haar daar niet gelijk liet voor een operatie, maar dat kan ik natuurlijk niet goed vanuit hier bekijken.

Wat betreft dat uit zichzelf poepen: katten zijn niet zo trots dat ze hun ontlasting ophouden, die emotie kennen ze gelukkig niet. Woefie likt waarschijnlijk aan haar anus om de boel in gang te brengen (te stimuleren) en om het goed schoon te houden. Als de staart eraf is kan ze een beetje incontinent worden, maar dat is nog even afwachten.

Ik hoop dat alles snel weer goed met haar komt en duim natuurlijk voor je! Wat een narigheid met al onze katten ineens, om verdrietig van te worden!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Juist nog eens naar da van dierenkliniek gebeld.

Hij dacht dat het gewoon te veel pijn doet om op de kattenbak te gaan en gaf ons de tip op de kattenbak wat te laten hellen en een grote kuil voor haar te maken zodat dat wat makkelijker voor haar is. Door de ontsteking aan haar staartwortel zou het pijnlijk zijn om haar staart opzij te houden.
Als het over een tweetal uurtjes niet beter is met het gegrom en geblaas naar haar staart mochten we nog een pilletje geven (is ontstekingsremmer). En moest ze morgen nog niet geplast hebben, dan moet ik terug om het te laten bekijken.

Eventueel moet er dan al beslist worden om te amputeren en tot waar dan. De da dacht dat ze misschien in het puntje van haar staart zo'n voos gevoel begon te krijgen (zoals een been of een arm die slaapt). En dat ze daarom zo gromt.

Enfin, ik ga zo de kattenbakhelling eens uittesten. En dan zullen we wel zien zeker.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hiephiephoeraa!!!

Net Woefie op kattenbak gezet (wat mij een paar flinke krabben heeft opgeleverd). En waarempel: twee mooie drolletjes!!

Ik mag ze helemaal niet oppakken, dus moet ze wel pijn hebben. Maar strax nog een pilletje en vanavond nog 1. Hopelijk gaat die ontsteking dan snel weg en wordt het terug een beetje draaglijker voor haar.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Arme schat! Gelukkig dat ze pilletjes tegen de pijn en de ontsteking heeft om haar door de ergste ellende heen te helpen. Fijn ook dat ze gepoept heeft, dat is in ieder geval een goed teken.

Nu maar hopen dat ze dinsdag door de dierenarts verder geholpen kan worden. Wat ver weg nog hè dinsdag, je zal wel op van de stress zijn tegen die tijd. Kan het echt niet eerder? Ik wens je in ieder geval vel succes en zal voor je duimen.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Hieperdepiep hoera!!!

Net terug thuis. En... ze heeft flink gegeten en geplast op de kattenbak!!! Een hele opluchting.

Ze lijkt ook minder pijn te hebben en gromt ook minder. Ze is nog wel schichtig, maar hoe zou je zelf zijn.

Ik ben nu al redelijk gestresseerd. Morgenvroeg ga ik naar mijn da bellen en eens met hem alles overleggen. De da van de dierenkliniek zei vanmorgen al wel dat mocht ze nog zoveel pijn blijven hebben we morgen eventueel al op controle konden. Maar dat zien we morgen dan wel.
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

daarstrax naar da gebeld en die vind het nog te vroeg om deze week al definitieve conclusies te trekken. Woensdag mag ik langskomen en dan zouden we wel verder zien. Het zou kunnen dat er zich toch nog het een en het ander hersteld. Al vrees ik eerlijk dat er toch op z'n minst een stuk staart af moet.

Woefie heeft vanmorgen niet meer op haar staart gegromd. Musti mag al in de buurt komen maar moet toch nog oppassen of hij krijgt een mep. Dus spelen is er niet bij.

Sinterklaas of kerstman: kunnen jullie een tijdversnellertje geven? Ben redelijk nerveus van al dat afwachten en mijn klein meisje pijn te zien lijden... :???:
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Wat sneu voor Woefie!

Ik vind het toch nog wel raar hoor, dat je woensdag pas langs mag komen :???: Persoonlijk zou ik naar een andere DA gaan om te vragen of er niet eerder iets kan gebeuren. Het is gewoon hartstikke zielig om je katje met pijn te laten rondlopen toch?
Maar die DA wil tot woenddag wachten omdat hij denkt dat het uit zichzelf voor een deel zal herstellen??
Gesloten