Kosten FIV test

Voor vragen die betrekking hebben op dierenartsen(praktijken), het verschil in prijzen/kosten en voor vragen over dierverzekeringen
Gesloten
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Kosten FIV test

Bericht door Erica »

Hoi,

Nu mijn 9 jarige kater voor de zoveelste keer in maanden niet wil eten, alleen maar afvalt en kotst, wil ik hem laten testen op FIV.
Maar om ervoor te zorgen dat ik niet gelijk grijze haren krijg, was ik benieuwd of iemand weet wat zo'n test kost?

Alvast bedankt,

Groetjes

Erica
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dag Erica,

Een snaptest op Fiv en FelV kost zo'n 40 euro. Je hebt dan binnen 3 minuten antwoord. Als ze op meer dingen willen testen, is de snaptest niet handig; je kunt er verder geen uitslagen op zien. Dus als er gedacht wordt aan FIP of een andere ernstige ziekte, zal er meer bloed afgenomen moeten worden en moeten worden onderzocht. De kosten daarvan weet ik helaas niet; het hangt er erg van af waar allemaal op onderzocht moet worden.

FelV is overigens leukose of leukemie. Dat geeft eenzelfde beeld, maar gaat gepaard met bloedarmoede en (meestal) een opgezette lever. Voor de snaptest zijn drie druppels bloed nodig, die op een testapparaatje gaan. Als de test verkleurt, heeft je kat Fiv of FelV, anders niet.

Succes!
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

hallo,

ik heb laatst mijn kat op 3 dingen laten testen
bij onze dierenarts kostte het bloedprikken 5euro
en de drie onderzoeken (waaronder kattenaids en fiv) ongeveer 18euro per stuk
gelukkig had onze kat niks

succes ermee
groetjes inge
Gesloten