Angstig voor bepaalde dingen

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

lianne schreef: en ik stofzuig twee keer per dag.
Oh help wat voel ik me toch steeds weer een slechte huisvrouw als ik dat soort dingen lees :oops:

Twee keer per dag :shock: Ik vind mezelf al heel erg flink als ik elke week eens stofzuig :icon_shifty:
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

De stofzuiger maakt een heel hoog piepend geluid wat de meeste mensen niet kunnen horen. Dat geluid is echt verschrikkelijk voor katten, daarom zijn de meeste er ook als de dood voor.
Dus niet aan willen laten wennen maar ze de ruimte geven om weg te komen.

Mij gaat dat geluid ook zo'n beetje door mijn ruggemerg, vandaar dat vriendjelief stofzuigt als wij boven zijn of ik helemaal net thuis ben ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
WollyWobbel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2006 14:43
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door WollyWobbel »

Sandra W schreef:
groetjes,
Sandra

O ja, mijn kat is ook bang voor haarspray, deodorant en de strijkplank. Waarom? Echt geen flauw idee!
Dan hebben wij hetzelfde probleem, mijn kat is als de dood als ik de dop van mijn deodrant of haarlak opent.
Ze zullen waarschijnlijk de geur geroken hebben en dan de link leggen met het geluid van het dopje.
Groetjes Wolly Wobbel, Sneaky, Kosmo, Leia en Wonka
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

freija schreef: Oh help wat voel ik me toch steeds weer een slechte huisvrouw als ik dat soort dingen lees :oops:

Twee keer per dag :shock: Ik vind mezelf al heel erg flink als ik elke week eens stofzuig :icon_shifty:

Soms is het ook een beetje dwangmatig hoor :icon_shifty: , vind het gewoon fijn als de vloer schoon is, daartegen kun je soms door de ramen niet naar buiten kijken. In koken ben ik bv ook niet zo creatief in.
ach, zo hebben we allemaal wel wat.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

WollyWobbel schreef: Dan hebben wij hetzelfde probleem, mijn kat is als de dood als ik de dop van mijn deodrant of haarlak opent.
Ze zullen waarschijnlijk de geur geroken hebben en dan de link leggen met het geluid van het dopje.
Ik denk eerder dat ze bang zijn voor het spuitende geluid. Dat klinkt een beetje als een blazende kat.

Amy is ook bang voor de stofzuiger, maar ik zorg er altijd voor dat ze weg kan uit de kamer waar ik bezig ben. Gewoon zo laten, ik denk niet dat ze ooit van die angst afkomen.

Kat, herkenbaar!! :lol:
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Oh, Dap is dus niet de enige die bang is voor de deo bus. Wij dachten dat we per ongeluk eens richting hem hadden gespoten in ons oude huis, daar lag hij altijd op de radiator als wij aan het douchen waren.

Maar de verklaring van muis is veel logischer!
Dappie rules!
Mrij
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:42
Locatie: Someren

Bericht door Mrij »

Mijn vriend heeft een kitten van nu bijna 7 maanden, Mormeltje.
Mormeltje komt uit het nestje van Poes, de eerste poes van mijn vriend.
5 schitterende kittens allemaal...alleen Mormeltje is overgebleven omdat hij zo bang is.

Hij wil niet opgepakt worden (sprint meteen weg)
heel soms als mams in de buurt is mag je hem aaien

Verder is hij wel vreselijk sociaal naar de andere 4 katten
spelen wil hij ook wel heel graag (gek op zo'n hengeltje)
maar weer op een afstandje...

Iemand enig idee of dit bange gedrag over gaat ?
en wat we er aan kunnen doen ?
als je hem eenmaal vast hebt blijft hij ook wel eventjes liggen...en zeker als je hem over zijn buikje kroelt maar zodra hij de kans ziet om weg te komen issie er ook vandoor...
Tips iemand om van dit bange katje een sociaal katje te maken (behalve veel geduld??)
Mrij en de bende van 5...
Hnausi, Yasmine, Poes, Sinner en Mormeltje
Gebruikersavatar
Ninja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 dec 2006 22:44
Locatie: Utrecht

Bericht door Ninja »

Hi,

Gizmo, een van onze katten zat als schuwe kitten van 3 maanden in het asiel. Daar hadden ze ons al gewaarschuwd dat het veel tijd kost om er een socialere kat van te 'maken'. Advies was sowieso om er een sociale kat bij te zetten, zodat hij positief gedrag als voorbeeld heeft. In jou geval is dat natuurlijk al zo.
Aangezien hij bij de minste beweging al aan de andere kant van de kamer zat, was het dus zaak om hem heel voorzichtig aan ons te laten wennen. Ik heb dit gedaan door op de grond te gaan liggen, (hij lag in eerste instantie onder de bank) en gewoon ff blijven liggen en dan heel langzaam beetje dichterbij komen, zonder hem te laten schrikken. Dit kost inderdaad tijd, maar hielp wel. Ik mocht steeds dichter bij tot ik hem na een dag even mocht aaien. En zo is het steeds beter gegaan. Ook met snoepjes heb ik hem zo ver gekregen dat hij heel even op schoot kwam. In het begin liep hij wel met het snoepje weg, maar nu blijft ie naast me zitten om het snoepje rustig op te eten! Ook heb ik hem steeds ff opgepakt, ook al vond ie dat niet zo leuk. Nu vind ie het niet zo erg meer, zolang ik hem maar weer laat gaan als hij het zat is (dat is vrij snel nog). Sinds een tijdje wil hij zelfs graag gekroeld worden :lol: maar op schoot dat vindt hij nog steeds niets. Dus als ik thuis kom dat komt ie er piepend aanlopen (hij kan niet normaal mauwen) en gaat op z'n kleed klaarliggen om geaaid en gekroeld te worden. Daar geniet hij dan helemaal van.
Ik zet hem nog wel regelmatig even bij mij op schoot, maar als hij niet wil dan mag hij er ook weer af, want niet elke kat is een schootkat.
Gizmo is nu bijna 6 maanden en nog steeds zien we verbetering.

Hoop dat je er wat aan hebt en dat Mormeltje toch nog wat socialer wordt. Ik denk dat het wel lukt, mits je Mormetlje wel de tijd gunt en je verwachtingen niet te hoog legt. Succes in ieder geval!
Gesloten