Katten die niet verharen???

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Anonymous

Katten die niet verharen???

Bericht door Anonymous »

Hallo!!
Ik ben op zoek naar een lieve (asiel)poes. Nou weet ik dat er honden zijn die niet verharen, zijn er ook katten die dat niet doen of minder (geen naaktkat uiteraard) Ik heb er geen verstand van.
Alvast bedankt!
Groetjes Monique
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Monique,

Is het vanwege een allergie of omdat je niet van stofzuigen houdt? :-D Ik denk zelf dat alle katten wel verharen, maar dat kortharige katten met heel weinig ondervacht het minste zullen verharen, want die hebben nu eenmaal minder haar. Als je daarnaast het dier wekelijks kamt en het voer erop aanpast, zal het waarschijnlijk meevallen met verharen.

Kijk ook even op de site onder Anatomie -> Huid en Vacht.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Roland!
Bedankt voor het snelle antwoord!! :smile:
Mij maakt het namelijk niet uit, maar mijn vriend heeft een hekel aan haren in huis. Nou probeer ik hem te overtuigen dat dat best wel meevalt als je wat vaker stofzuigt, maar het zou natuurlijk helemaal fijn zijn als er katten(rassen?) zijn die niet of nauwelijks verharen... ;-)
Mijn moeder heeft ooit met mijn vader toegestemd om een hond te kopen toen ze hoorde dat terriers niet verharen maar naar de trimmer moeten... Ik kon nergens een antwoord op mijn vraag vinden...vandaar...
Groeten Monique
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

moontje81 schreef:Mij maakt het namelijk niet uit, maar mijn vriend heeft een hekel aan haren in huis.