Drinken van melk of water

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

ow ja, ik bedoelde kattenmelk ipv gewone melk (vergeten te vermelden).
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ah nou ik heb Buffy toen ze pas bij ons was met 10 weken elke dag kattenmelk gegeven omdat ze bot en vel was en op krachten moest komen.
En alles wat ze lekker vond kreeg ze, melk dus ook en niet aangelengd.
Persoonlijk vind ik dat onzin, het is tenslotte speciaal gemaakt voor katten :???:
Ze krijgt het nu nog wel regelmatig, maar minder omdat ik het nogal is vergeet en ze toch van mijn melk zuipt :lol:
Ik zie het probleem niet als ze elke dag wat kattenmelk krijgen hoor.

Wij hebben op de salontafel een ruime waterbak staan, daar drinken ze beter uit dan uit de waterbakjes in de keuken.
Vreemd genoeg zijn er veel katten die dat interessanter vinden om daaruit te drinken, mischien een ideetje?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Wat eet je kat normaal gesproken? Als het veel blik is, heeft een kat minder behoefte aan drinken omdat daar al veel vocht in zit. Ik zie onze Angora ook bijna nooit drinken. Zij eet veel blik. Als ze wel drinkt weet ik dat het een warme/vochtige dag is/was!
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

en update over Sumi: een andere drinkbak heeft geholpen! uit haar gewone bak dronk ze niet, dan heb ik haar een glazen potje gegeven en daar speelde ze alleen maar mee, en nu een gewoon kommetje waar ik normaal mijn ontbijt uit eet en daar drinkt ze wel van. en veel zelfs!!
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

opnieuw een update: ik heb het nog eens geprobeerd met de drinkbak die ik oorspronkelijk had, en nu drinkt ze er wel uit... domme kat ;)
misschien dat ze toen ze kleiner was, moeilijker uit die drinkbak kon drinken, of begreep ze niet dat dat haar drinken was ofzo?
ben wel blij want nu heb ik terug een ontbijtkommetje meer voor mezelf :)
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

ik geef sinds kort mijn poesjes gewone magere melk hiervoor heb ik ze ook elke dag kattemelk gegeven.
ik heb het idee dat ze het niet echt lekker vinden het kattemelk dronken ze gelijk op toe ik het voor zetten en het gewonen melk niet daar nemen ze een paar likjes van en dan laten ze het staan.
ik heb al eens gehoort dat het niet zo goed is om gewonen melk aan poesjes te geven is dat zo of kan het geen kwaad?
ik doe het eigenlijk alleen omdat het in verhouding goedkoper is dan kattemelk en het makkelijker is omdat het grotere pakken zit.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Gewone melk is echt slecht voor katten. Hun darmen kunnen hier niet tegen waardoor ze aan de diaree gaan en ze uit kunnen drogen.
Dus of kattenmelk geven, of helemaal geen melk, maar nooit "gewone" melk.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

oke bedankt dat stop ik hier gelijk mee
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Goed zo ;)
Ze hebben melk ook niet echt nodig hoor. Ze vinden het vaak wel lekker. Dus je kunt het prima als extratje geven, maar het is geen must.
(dus als je het te duur vind, maar wel leuk om te geven kan je ook eens per week of per paar weken een flesje geven)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

ik heb veel voor ze over daar gaat het me niet om dus echt te duur vind ik het niet alleen als je het vergelijkt met gewone melk wel natuurlijk
maar net wat je zegt het is geen must dus ik denk dat ik ze af en toe maar eens wat geef.
Gebruikersavatar
Skunk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 jul 2006 10:23
Locatie: In het mooie Noorden :-)

Bericht door Skunk »

Iedere kat die heeft zo zijn eigen smaak maar je moet je kat wel duidelijk maken wat goed voor hem is. Ik heb hele goeie ideeën gelezen.
Gewoon je kat beetje bij beetje duidelijk laten maken dat alleen maar melk niet goed voor hem is. Is het misschien een idee om hem juist wel melk voor te schotelen maar er dan iets vies in te doen? Wel wat de kat mag hebben natuurlijk, maar als je er iets vies in doet dan vind de kat het niet lekker meer en dan zal hij eerder water gaan drinken.
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

ik heb even een vraag over een kitten van 7 weken en 3 dagen. Hij krijgt momenteel RC brokjes voor kittens, en s'avonds een beetje kattenmelk. nat vlees wil hij niet (diverse soorten geprobeerd). Is dit voldoende voor hem, of moet ik hem bv wat vaker kattenmelk geven, ik heb nl ooit eens gehoord dat kitens tot 8 weken extra's moeten krijgen??
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Dat is genoeg hoor Mel.
In de kittenbrokjes zit alles wat hij nodig heeft. Het is belangrijk dat hij wel genoeg drinkt daarnaast, dus dat er altijd water is.
Maar naast de brokjes hoeft hij niet wat anders.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Melb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:46
Locatie: Limburg

Bericht door Melb »

ja hier staan meerder bakjes water en ik zie hem vaker water drinken dus dat zit wel goed. ik had alleen iets in mijn hoofd over kittenmelk, maar dat zal dan wel voor nog jongere kittens zijn:)

thanks!
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

ja dat is voor kittens die nog bij de moeder zouden moeten drinken maar dat om een of andere reden niet kunnen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten