Op welke leeftijd worden kittens wat rustiger?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Mariska83
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2004 10:13
Locatie: Zwijndrecht

Op welke leeftijd worden kittens wat rustiger?

Bericht door Mariska83 »

Hallo daar!
Onze Nala is nu 17 weken en ze is echt een schatje! Ze kan ook af en toe verschrikkelijk druk en vervelend zijn. En dan vooral als ze bij ons op bed komt. Dan valt ze met haar poten (en nagels) mijn hoofd aan...
Ook in de woonkamer kan ze erg druk zijn. Ze rent dan alle kanten op en als je haar dan oppakt dan bijt ze meestal. Ze weet bijvoorbeeld dondersgoed dat ze niet op de eettafel mag en in een dolle bui lijkt ze het wel expres te doen om mij te pesten.

Natuurlijk is dit niet een echt probleem, want ze is vaker lief dan vervelend. Maar ik vroeg me af of jullie dit ook meegemaakt hebben en wanneer jullie kitten wat rustiger werd.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Groetjes,
Mariska
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Mariska,

Gelukkig is Nala vaker lief dan vervelend! ;-)
Ik denk dat het heel veel zou schelen als ze een poezenvriendje heeft om mee te spelen. Dan kan ze daarmee haar energie kwijt en botviert ze dat niet op jullie. Als je dat niet wilt, zul je nog een flink aantal maanden geduld moeten hebben. De meeste poezen worden wel een stuk rustiger als ze gesteriliseerd worden. Om te zorgen dat ze haar energie wat minder op jullie uitleeft, zou je een grote krabpaal kunnen kopen en verder natuurlijk zelf veel met haar spelen! ;-)

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Mariska83
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2004 10:13
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Mariska83 »

Hoi Marije,
Voorlopig houden we het nog maar even bij 1 poezebeest. Omdat ik nog studeer ben ik nu nog veel thuis en kan ik nu vaak met haar kroelen en spelen. Als ik klaar ben en we misschien nog naar een huis met een tuin gaan verhuizen, wil ik er denk ik nog wel eentje bij.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Over rustiger en leeftijd en sterilisatie, Pitou is twee jaar en zes maanden, gesteriliseerd ontzettend lief, maar gemiddeld twee uur per avond een echte doerak. Tussen zeven en negen wordt ze wild, iedere avond en moet ze rennen en springen en overal opklimmen waar ze niet op mag (wat belachelijk weinig is, maar toch, eigenlijk alleen de boekenkast) Ik denk dat het er een beetje bijhoort, en ergens is het ook wel leuk om je katje zo energiek te zien rondrennen niet?

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

freija schreef:Over rustiger en leeftijd en sterilisatie, Pitou is twee jaar en zes maanden, gesteriliseerd ontzettend lief, maar gemiddeld twee uur per avond een echte doerak.
Ja, maar Pitou heeft ook geen poezenvriendje toch?
Luna heeft het trouwens ook wel. Zij is 1,5 jaar en gesteriliseerd, maar heeft ook haar wilde buien. Gelukkig voor haar is Flanna ook altijd wel in voor een lolletje, dus dan kunnen ze samen het huis afbreken. ;-)

Ik wil niet zeggen dat alle poezen die alleen zijn drukker zijn dan alle poezen die een maatje hebben, maar het scheelt denk ik wel, ongeacht de leeftijd.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

nee, geen poezevriendje, wel ons en soms denk ik dat het in haar wilde bui niet uitmaakt of we nu poezen zijn of niet, ze jaagt ons gewoon na zoals een poezevriendje.

Ja, ik zou voor haar ook graag een vriendje, maar nog even wachten tot we écht een vast huis hebben lijkt ons toch beter.

Freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Beste Mariska

Ik kan alleen maar zeggen dat wanneer Nala op onze Nina lijkt je pech hebt. Wij wachten al bijna 3 jaar op het moment dat ninja Nina haar wilde streken kwijt raakt. :roll: Succes!
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Daar kan je inderdaad nog wel even op wachten! :lol:
Quinto is 2 1/2 en is al wel aanzienlijk rustiger, die heeft alleen af en toe een dolle bui. Xandor is 1 1/2 en heeft toch nog zeker wel twee keer op een dag een dolle bui en Yoran en Zody van een half jaar hebben alleen maar rustige buien :cool:
Het scheelt wel dat zij met z'n tweeen zijn, dan kunnen ze heerlijk met elkaar dollen en kan jij er lekker genietend naar zitten te kijken. Als je een kat alleen hebt ben je zelf natuurlijk steeds de klos en dan kan ik me wel voorstellen dat je er af en toe even genoeg van hebt ;)
groetjes Sharon
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Inderdaad duurt het bij sommige katten heel lang voordat ze rustig worden, soms pas vanaf een jaar of 8. Als je geen speelgenootje voor haar wilt, zou ik dus maar vaak met haar spelen en zorgen dat ze genoeg te spelen (speeltjes en een hoge krabpaal) heeft om haar energie kwijt te raken.

En planten, tja........ Ik heb 1 jaar geen plant in huis gehad, omdat ik er helemaal schijtziek van werd. Nu heb ik kleine plantjes, helaas ook een paar sprietjes en die zijn dus helemaal gemold.
Planten oefenen nou eenmaal een waanzinnige aantrekkingskracht op katten uit.
Gebruikersavatar
Mimi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2005 20:13
Locatie: Enter

Bericht door Mimi »

Ook onze kat Mika van 1,5 is nog steeds een ontzettende dondersteen en het lijkt wel of het steeds erger wordt.
Ach ja wat is erg......loop je op blote voeten door de kamer, hangt er ineens een kat aan je tenen te knabbelen. Of hij legt steeds één van de tig muisjes voor je voeten en haalt ze weer op als je ze weggooit (zo gaat het nog een half uur door).....Helemaal geweldig!

Dus Mariska, ik ben bang dat je nog even geduld moet hebben. Succes ermee!

Kus Mimi
Kus Mimi
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Onze jongste katten zijn al 7 en breken de boel nog af en toe af.
Zelfs onze oude dame van bijna 17 heeft nog wel eens de dolle
vijf minuten. :lol:
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

We zijn nu ruim een maand verder, gaat het nu beter?
Met Chanel werden we ook af en toe helemaal gek met deze leeftijd. Vloog overal op af en kon geen seconde rustig zijn, vooral 's avonds. We werden af en toe helemaal gek van haar. Vanaf 5 maanden werd ze wel rustiger, nu is het een sloompie, buiten haar dolle 15 minuten per dag en dan zien we weer dat speelse kitten in haar ;-)
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Mijn katten zijn allemaal al een paar jaar oud, maar die rennen nog graag doro het huis heen. Vrees dat je nog wel een jaartje of 8 met een wilde kat moet doen ;) Natuurlijk zal hij wel wat rustiger worden maar speels blijven ze meestal nog wel een poosje :P
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

hyperactief gedrag en bijten

Bericht door GiNi »

onze Sumi is van gisteren hier, ze is bijna 8 weken en zoals ik al gepost heb vandaag waren er eerst problemen met de zindelijkheid. dat is voorlopig onder controle! ze is altijd in de bak geweest buiten dat ongelukje gisteren. ze wist dus blijkbaar niet goed waar ze op de bak moest (heb het deksel eraf gedaan, dicht wil ze er nog niet op). de grote boodschap laat wel nog op zich wachten :???:

nu krijgt ze af en toe ineens in haar bolleke van hyperactief te doen! ze spring overal op, bijt in alles wat ze kan vinden (zetel, dekbed, fleece dekentjes, mijn pennenzak, ...). dat deed ze ook als ze op de bak moest de eerste keren, en ik weet niet van waar het komt. als ze aan iets probeert te krabben, zet ik haar meteen aan de krabpaal, in de hoop dat ze dat ook leert zo. maar heb al meerdere haken aan alles in stof dat hier ligt. ook mijn bureaustoel vindt ze geweldig! ze kan ook gewoon spelen en actief zijn, maar af en toe begint ze wild rond te springen en te krabben en bijten naar alles.
hebben jullie enig idee van waar dat komt en hoe ik haar op een goeie manier rustig kan krijgen? heb haar al een handdoek gegeven waaraan ze wel mag bijten, krabpaal staat dichtbij en speeltjes ook. dacht van haar eventjes in haar box te laten bekoelen maar dan gaat ze die mss associeren met straf en er niet meer in willen. als ik haar probeer af te leiden door haar een speeltje expliciet aan te bieden, helpt dat niet.

bovendien wil ze altijd in mijn handen bijten. ik probeer dan altijd luid "nee" te zeggen en doe mijn handen weg maar ze blijft het proberen. ze wil ook soms naar mijn gezicht toekomen. ik heb schrik dat ze mij snachts zou "aanvallen"... jullie nog tips of raad?
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Ik zou haar als zo zoiets doet afleiden met wat speelgoed, hierbij denk ik aan een verenstok, of een propje papier, of noem maar wat.

Door haar meer naar de krabpaal te krijgen, kun je met je handen over de sisalheen gaan krassen en wrijven, desnoods met een speeltje.

Dit heb ik hier gedaan toen de jongens klein waren, en binnen no time vlogen ze in een dolle bui uit zichzelf naar de krabpaal toe :lol:

Banken zijn hier niet met opzet gesneuveld, als ware door nagels erin zetten, hij heeft alleen de nodige krassen gekregen, omdat ze er over heen renden :lol:

Ach, het hoort erbij, en je moet er proberen niet te zwaar aan te tillen.
Wat hebben wij als kind zijnde wel niet gemold.

Gordijnen hangen kan je afstraffen dmv een spuit met een straal water, of laat eens een sleutelbos vallen.
Vaak helpt dit wel.

Het bijten in handen ook afleiden met speeltjes, of haar gewoon op de grond zetten en negeren...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gesloten