Abces bij de kaak

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Gesloten
Anonymous

Abces bij de kaak

Bericht door Anonymous »

Hallo,
Mijn kat, Luna, heeft dus een abces. :-(
We waren vrijdag met haar naar de dierenarts gegaan, en ze kreeg een injectie en een 10daags kuur mee (antibioticum). Nou de dierenarts zei al dat het open kon barsten. Zaterdag en zondag werd het al iets dikker, en vandaag is het opengebarsten. Ze werd helemaal gek, rennen, vliegen, springen, etc. Nou het bloedden enorm, nu gaat het wel weer en het bloeden is opgehouden. Maar er zit wel een opening in haar huid, best wel groot. Gaat dit vanzelf weer dicht? En kan het geen kwaad als de kat zich schoonlikt (dus het bloed?) Doei! Eline. :cathappy:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik heb geen ervaring met een abces bij een kat maar wel bij een cavia. Het is belangrijk om het schoon te houden zodat het goed kan genezen en mijn dierenarts hamerde er heel erg op dat ze er zelf juist niet aan mochten zitten. Ik zou dus proberen om het toch met een verbandje af te dekken, dat hebben wij toendertijd op aanraden van de da ook gedaan. Als ze er aan blijft zitten kan je misschien beter bij de da een kap gaan vragen zodat ze dat niet meer kan doen. Zolang de wond schoon blijft zal het inderdaad uiteindelijk wel weer helen maar dat heeft even tijd nodig.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Het is inderdaad wel vies, maar de wond moet wel open blijven zodat alle pus en bloed eruit kan! Als het weer dicht gaat, kan het weer zo'n dikke bult worden.
Ik denk ook dat het belangrijk is dat Luna er zelf niet bij kan, dus een verbandje of een kap. Op welke plek zat het abces?
Gebruikersavatar
zwartekat
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2005 16:29
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: