twee knobbels onder kin

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

twee knobbels onder kin

Bericht door Angie »

Ik heb al eens gezocht maar niets gevonden bij zoeken.

Ik was net Mexx aan het aaien en had gemerkt dat hij twee knobbeltjes heeft onder zijn kin. Niet vlak onder zijn bekkie maar net in de hoek van zijn bek naar hals. Je zou zeggen dat het gezwollen kliertjes zijn.

Kan dat? het is de eerste keer dat ik dat gevoeld heb. Ik moet zeggen dat Mexx sinds gisterenavond raar doet. als we hem aanraken gromt hij zonder zijn ogen nog maar open te doen. Hij blijft gewoon liggen en slapen maar gromt om te zeggen dat het ergens pijn doet. Voral ergens aan zijn staart mogen we hem niet aanraken. Hij doet erg raar. zijn rug en staart zijn erg gevoelig zo lijkt toch.

Iemand ervaring mee? of andere suggesties wat het kan zijn?
Alles is welkom ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als het net als bij mensen gaat, zijn gezwollen klieren een teken van afweer tegen een ziekte. Dus de knobbels zeggen niets over het grommen en pijn bij zijn staart.
Maarre.. is hij al gecastreerd? Want ook daar kan hij van grommen als je hem achter op de rug en bij de staart aait 8-)
Het kan natuurlijk ook pijn betekenen, maar dan mept of bijt hij je wel.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Mexx moet volgende maand gecastreerd worden. Bedoelde je na castratie of ervoor Mar?

Die pijn.. hij mept niet maar rent eerder weg of gaat ergens anders liggen.
Wat er ook wsa gisteren was dat hij helemaal naar de kattenpis stonk toen hij binnenkwam. Hij leek helemaal aangedaan en rook er helemaal heen.
Is het van hem, een ander is hij erin gaan rollen? Ik weet het neit. heeft het er iets mee te maken dat weet ik ook niet;

Maar zijn het daar bij de katten ook kliertjes? Ik zal eens bellen naar de da morgen. Ik moet toch een afspraak maken voor de castratie.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Het hoort dus eerder naar krols gedrag of aankomend krols gedrag. Katers die krols beginnen te worden (en sproeien, vandaar de lucht), kunnen het soms niet verdragen dat je ze aan de achterrug of staart aait.
Als dat zo is, dan is het na de castratie over.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ze gaan op een gegeven moment wel vaak sproeien.

Misschien dat daar die lucht vandaan komt.

En misschien leek hij aangedaan omdat hij in de war is door de gierende hormoontjes?

Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Heb je ook gekeken of er wondjes bij de bultjes zijn? Het zou ook een abces kunnen zijn omdat hij door een andere kat is gebeten.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Hé het abonnement was niet meer aangevinkt :-( .

Sorry voor laat antwoord dan :oops:.


Caroline, er zijn geen wondjes aan die knobbeltjes. Het lijkt echt iets gezwollen te zijn. Lijkt net als bij de mens als je klieren gezwollen zijn aan je keel.
Hij heeft het nu dus nog steeds, erg raar. Ik mag eraan komen, het doet hem niets. Hij vindt het ook nog steeds leuk als ik hem onder zijn kin aai.

Nu is zijn gedrag iets gebeterd maar aan zijn achterste gedeelte mag ik nog niet aankomen. Zo vooral aan die billen.
Hij ligt nu naast me en laat het me nu wel doen. Het is op en af.

Hij moet toch (binnen 6-7 uurtjes) naar de da voor te laten castreren. En wordt hij ineens goed nagezien. Ben zelf ook zo benieuwd....

Ook de wondjes die hij had en Goya ook, zijn ondertussen al gebeterd. Ik heb wel gemerkt dat ze dus goed vechten hierbuiten :???:. Met andere katten.

Ik laat hier ook iets weten ivm die knobbeltjes ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ok, ik weet dus het fijne van alles wat al weken afspeelt.

De knobbeltjes... was dus zoals Mar zei een teken op afweer van een ziekte.

Die korstjes (en wat Goya waarschijnlijk ook zal hebben) is van een huidziekte. Een infectie op de huid. Volgende week moeten ze er een spuitje voor hebben en zou het moeten genezen.
Het is iets wat normaal niet besmettelijk is en iets waar we niets aan zouden kunnen doen. Maar ik vraag me alleen af waarom ze het dan allebei zouden hbben.

We wachten dus nog een weekje af en hopelijk is het dan beter. En hij heeft dus geen vlooien, iets wat die andere stomme da wel zei bij Goya. Ben blij dat we een andere da hebben genomen.

Ik hou jullie op de hoogte ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Het is beter met hem, ik vind zelfs dat de korstjes geminderd zijn tot bijna geen meer.

Die gezwollen kliertjes zijn ook al niet zo gezwollen meer. maar ik moet toch zowizo eens terug gaan naar de da ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gesloten