Ondernemende katten en een waterfontein

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Onze Tatum wordt morgen 1 en jawel...ik heb de fontein voor haar gelocht (samen met nog wat cadeautjes wat ik natuurlijk niet had moeten doen :oops: )

Staat nu ingepakt beneden samen met de andere cadeautjes te wachten op de grote dag...

Zal jullie morgen melden wat de bevindingen hier zijn geweest...kan niet wachten. Vraag me af wie blijer is met de fontein. Tatum en Guus of hun baasje. Voorpret genoeg in ieder geval... :grin:

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Haha super dat je ook netjes tot morgen wacht met geven :lol:
Hier is en blijft het een groot succes!
Ze likken eindelijk mijn schaal met drijfkaarsjes niet meer helemaal leeg.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Bij mij is alles helemaal goed gekomen, ze drinken meer dan voorheen.
De kat van de buurvouw, die hier ook komt, drinkt thuis niet meer, maar komt hier om te drinken, ze vond al dat Elvis wel veel moest plassen de laatste tijd toen ik het haar vertelde. Dat wordt vandewinter wat als ik de balkondeur niet meer de hele dag open heb staan ! Ik denk dat ze er zelf maar een moet halen :lol:
Dus een beter cadeau kan Tatum zich niet wensen, denk ik :grin:
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Rebbe schreef:Onze Tatum wordt morgen 1 en jawel...ik heb de fontein voor haar gelocht (samen met nog wat cadeautjes wat ik natuurlijk niet had moeten doen :oops: )
Waarom niet? Hartstikke leuk toch :grin:

Hier drinken ze water uit de bloemenvaas en ze doen het nog netjes ook :shock: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Wampie drinkt alleen maar netjes uit de fontein of uit de kraan. Als er een bakje water staat gaan alle poten erin en wordt het een knoeiboel van jewelste! Dat bakje heb ik dus voorlopig maar even afgeschaft.. haha
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

De waterfontein wordt goed gebruikt !! Tatum heeft hem ' gekregen' maar Guus is de grote drinker onder ons. Hij vindt het echt geweldig en wil niets meer weten van zijn oude drinkbakje.

Met Tatum moeten we nog veel oefenen omdat ze het gevaarte eng vindt. Ze kan weinig zien en moet dan ook eerst alles op de tast doen. Zal even duren maar gaat helemaal goed komen...en dan is ze vast net zo enthousiast als onze Guus ;-)

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Even een vraag over het schoonmaken. Ik heb de bol uit elkaar gehaald en schoongemaakt en volgens de gebruiksaanwijzing zou ik de blauwe onderplaat ook uit elkaar kunnen halen door het groene stiftje uit de spiraal te trekken ?? :shock:

Heb dit maar niet gedaan maar doen jullie dat wel...(of heb ik het misschien verkeerd begrepen :oops: )

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Onder in die blauwe plaat zit een groene draaiknop. Die kan je helemaal los draaien waardoor de bol uit elkaar gaat.
Maar je kan het spiraaltje waar langs je dat ding vult er ook uit halen en extra afspoelen. Doe ik alleen tot nu toe niet.

Mooi trouwens dat al die katten die fontijn zo geweldig vinden :) Schijnt erg goed te zijn ook tegen blaasgruis enzo, doordat de blaas veel meer gespoeld wordt. Zeker voor katers wel aan te raden dus :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik maak die blauwe plaat ook los door aan de groene knop te draaien. Volgens mij kan het ook niet met dat stiftje.
Ik doe dit niet zo vaak trouwens. 1x per week maak ik de fontein schoon en dan 1x per 4 weken heel grondig. Het filter vervang ik nog veel minder vaak. Als je dat goed schoonspoelt onder kraan kun je hem zo weer gebruiken. Doen jullie dat ook?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja dat doe ik ook, ik vind het zonde om het filter elke 4 weken te vervangen.
Dat het goed is voor katten die gevoelig zijn voor blaasgruis is helemaal mooi meegenomen!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Heeft iemand toevallig al eens uitgerekend hoeveel energie zo'n ding verbruikt? Ik ben benieuwd nl...
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

sKatje schreef:Heeft iemand toevallig al eens uitgerekend hoeveel energie zo'n ding verbruikt? Ik ben benieuwd nl...
Heel weinig, namelijk 2 Watt. Als je dat vergelijkt met een gewone lamp van 25 of 40 Watt is het dus echt bijna niks. ;-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Marije schreef:Ik maak die blauwe plaat ook los door aan de groene knop te draaien. Volgens mij kan het ook niet met dat stiftje.
Ik doe dit niet zo vaak trouwens. 1x per week maak ik de fontein schoon en dan 1x per 4 weken heel grondig. Het filter vervang ik nog veel minder vaak. Als je dat goed schoonspoelt onder kraan kun je hem zo weer gebruiken. Doen jullie dat ook?
Ik ben niet zo'n schoonmaker :) Dus ik doe het ook zo hoor :)
Eens per week even helemaal afspoelen en eens in de zoveel tijd echt schoonmaken :)
Ben ook niet van plan om het filter zo vaak te gaan vervangen, daarvoor is de intratuin me veel te ver fietsen :)


Over dat blaasgruis, ja het schijnt echt te helpen. Doordat ze veel meer drinken wordt de blaas veel meer gespoeld.
Voor katten met nierproblemen die extra moeten drinken is dit dus ook ideaal.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
mvlokven
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2005 13:50
Locatie: Oss

Bericht door mvlokven »

Wij hebben sinds vandaag ook een waterfontein en het valt goed in de smaak bij de heren!

Alleen.. het water stroom niet gelijkmatig over de bol heen. Ik heb al van alles geprobeerd: goed schoongemaakt, het bakje heen en weer bewegen, de stekker een paar keer in en uit het stopcontact maar niets helpt! :-(

Heeft er iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Groetjes Marjolein
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

hoi allemaal, wat lijkt zo'n waterfontein me geweldig leuk! Ik wil er ook één voor mijn schatten, nu zitten ze altijd in de douche of badkuip te spelen!
Weet iemand waar je die in Belgie kan vinden en dan liefst nog ergens in Limburg? Aan gezien ik nog een beginner ben op de pc, dufg ik nog niet zo goed langs internet iets bestellen, en het is ook duur als je elke keer 6 euro verzendkosten moet betalen voor een nieuw pak filters.
hoop dat iemand me kan helpen, want jullie hebben me nu helemaal warm gemaakt voor zo'n fontein, door al jullie leuke ervaringen die ik gelezen heb :-P ;-)
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Plaats reactie