Katten en vuurwerk

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door snorrebaard »

Bij http://huisdierendokter.nl heeft men Destress, dat zijn Chinese kruiden die de kat weer inwendige rust geven. Ik heb het nog niet geprobeerd, en nu is het trouwens te laat want men levert niet meer tijdens de eindejaarsperiode. Maar misschien een goede tip voor volgend jaar?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Mac »

Ik heb het idee dat de Bach rescue druppels wel aanslaan. En mijn kat eet het ook op, waarschijnlijk omdat het geen chemische smaak en/of geurstoffen bevat. Het is een natuurlijk middel..Volgens mij heeft het wel effect op mijn rooie maatje :)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Niesie7
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2009 17:15

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Niesie7 »

Wij blijven gewoon thuis dit jaar, mijn kat heeft ook nog nooit eerder vuurwerk meegemaakt dus ik weet niet hoe hij zal reageren.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Uumie »

Ik schrik me kapot elke keer van die knallen, ik heb enorm gevoelige oren dus ze zitten nu alweer een week af en aan dicht. :???: Maar ik ben in dit huis (gelukkig) de enige die er last van heeft. De katten tillen eens een keer hun kop op, en dat was het. Wij blijven ook thuis dit jaar, maar ik ga niks anders doen dan anders.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Roosje »

Je ziet Rosa nu af en toe wel verstoord opkijken als ze weer een knal hoort. En ook als de kerktoren langer achter elkaar slaat zie je dat ze onrustig word, en das niet zo mooi, want het is hier met oud en nieuw de traditie dat de kerktoren 12 uur lang slaat om boze geesten weg te jagen. Vanaf vanavond 8 uur beginnen ze daarmee, dus ik ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Adriana »

het dreunt :blowingup: hier af en toe ook van de explosies. :blowingup:

:edoh: jammer denk ik dan, met de helft en de rest naar de dierenopvang en asiels zou dat geld zo veel beter bestemd kunnen zijn, maar ja..

en weer iets geleerd:
kerkklokken die twaalf uur lang beieren, - Roos: heb ik het goed begrepen? - , om boze geesten voor het komend jaar af te weren?
en helpt 't? wat een kabaal, naast de vuurwerkherrrie moet dat zijn...

belangrijk is je eigen angst en ongemak niet over te dragen op je katten, die pikken dat pijlsnel op. en wat hier gelukkig heel goed werkt:
Mo vertrekt geen spier en Enzo is een :pdtfly: schijtlijster eerste klas (bang dus) en dit is zijn echte eerste jaarwisseling hier,
maar heeft intussen begrepen dat als Mo niet bang is en ik niet reageer .........
dat hij dan eigenlijk ook niet meer naar het raam hoeft te lopen. :pdtinv:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Cari »

Ik HAAT oudjaar! Ik geloof dat er dit jaar in Nederland weer 65 miljoen euro de lucht ingaat :shock: .
Heel veel dierenleed. Honden, katten, maar erger nog, de wilde dieren die niet kunnen schuilen. Voor vogels is het een absolute ramp. Mensen zijn allemaal ""vol" van het millieu, maar op oudjaar is vervuiling ineens geen punt :roll: .
Wat je met die € 65.000.000,= al niet zou kunnen doen...... Zoveel levens, die je ermee zou kunnen redden ..
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door daantje_xxx »

ben eigenlijk heel blij dat onze katjes niet naar buiten gaan, hoef ik me daar nu geen zorgen om te maken.

ik vind het wel een beetje spannend. voor mij ook de 1e keer dat op oudjaarsdag thuis ben. kan ze wel mooi in de gaten houden zo. Tis hier nog geen half uur stil geweest.
Er was net een harde knal, best dichtbij. Gebeurde niks.... Saartje keek op van haar slaapje echt zo van moet dat nou, ik wil slapen.

zat al wel na te denken over een cd voor vannacht, maar weet nog niet wat voor soort muziek nou het leukst voor ze zou zijn haha. waar je je allemaal wel niet druk over kan maken...

iedereen hier en zijn huisdieren een fijne jaarwisseling gewensd, en doe voorzichtig! ik houd het bij sterretjes :)
Roosje
Lynx
Lynx
Berichten: 169
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:43

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Roosje »

Adriana schreef:en weer iets geleerd:
kerkklokken die twaalf uur lang beieren, - Roos: heb ik het goed begrepen? - , om boze geesten voor het komend jaar af te weren?
en helpt 't? wat een kabaal, naast de vuurwerkherrrie moet dat zijn...
Je hebt het goed begrepen inderdaad. ;-) Vuurwerk was vroeger ook om boze geesten te verdrijven, nja, blijkbaar zitten hier zoveel boze geesten dat er hier ook nog een 12 uur lang luidende klok nodig is. :-P (www.kloksmeer.nl (bij historie staat het hele verhaal)) Ik woon hier nog niet zo lang dus dit is ook de eerste keer dat ik het mee ga maken. Maar aangezien we practisch naast de kerktoren wonen zal ik ook niet voor 8 uur morgenochtend fatsoenlijk kunnen slapen. Maargoed, extra veel verstopplekjes voor Rosa inrichten maar en hopen dat ze er niet teveel last van heeft.

En ik ben het inderdaad met Cari eens, wat een geld gaat er de lucht in en wat een overlast veroorzaakt het voor al die onschuldige (wilde) dieren die niet kunnen schuilen of uit angst hun huis nooit weer terug vinden. :shock:
Sinds 28-10-2009 trotse eigenaar van Rosa en sinds 20-02-2010 trotse eigenaar van Baret, twee hele lieve zwervertje uit het asiel!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Umimeis »

Ik vind het wel spannend hoor! Ben benieuwd hoe de katten straks om twaalf uur reageren. Vorig jaar had ik Flea al wel, dus die heeft het al meegemaakt, alleen was ik toen niet thuis, ik was naar vrienden.
Voor Sam is het nieuw. Ik merk aan m'n kattendat ze het spannend vinden en daardoor wat onrustig zijn.
Op dit moment liggen ze op zolder te slapen. Maar bang zijn ze hier gelukkig niet.
Ze kijken af en toe wat vershrikt op als ze een harde knal horen, maar gaan daarna rustig verder waar ze mee bezig waren.
Sam was vanochtend nog vroelijk aan het spelen.
Ik had ze vanochtend tussen 5 uur en 8 uur buiten, daarna had ik ze binnen geroepen.
Pas morgen mogen ze weer naar buiten.


Een paar jaar geleden stak ik zelf ook nog flink vuurwerk af, maar sinds ik zelf huisdieren heb doe ik het niet en bovendien vind ik het allemaal veel te duur worden, zonde van mijn geld.
Toen ik zo straks nog even wat boodschappen moest doen heb ik maar m'n mp3 opgezet want ik hou niet van dat geknal vd rotjes. Siervuurwerk vind ik wel mooi en durf ik zelf nog wel af te steken.
Dat word nog wat want hier steken ze altijd van die carbidbussen af (natuurlijk niet in woonwijken, maar op het platteland).
Ik hou wel van siervuurwerk, maar niet van die rotjes en carbidschieten.

Ik wens jullie en jullie katten een prettige jaarwisseling toe en een liefdevol 2010!!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Mac »

@ roosje Een diervriendelijke kerk is het niet :) (bijna ook geen uitslaapvriendelijke kerk) Maar jah traditie doe je niks tegen.

@ Umimeis Ik vind oud en nieuw ook altijd leuk. Lekker knallen, maar nu ik mijn kater heb maak ik me meer zorgen om hem dan om de gezelligheid. Ik moet zeggen dat de knallen dit jaar wel meevallen. Jaren terug begon het al in november met knallen... Sommige knallen lijken wel op bommen! geef mij ook maar siervuurwerk, dat is nog mooi :)

Ik heb de Bach druppels klaar staan. Mac krijgt om 10:30 uur een lekker maaltje met wat druppeltjes...en de ramen en de gordijnen gaan dicht en de muziek/tv gaat aan :) Ik denk wel dat ik me in moet houden om hem te troosten. Ik moet hem gewoon met rust laten als ie bang is...moeilijk hoor :)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Umimeis »

@ Mac, ja, het valt inderdaad nog wel mee. Hier waren ze vorig jaar al 3 of 4 dagen van te voren aan het knallen.
Op oudjaarsdag vind ik het niet zo erg dat ze knallen, hoort er een beetje bij heh? :oops:
Ik vind het wel best als het maar daarna gebeurt is hihi
Ach het zal bij mij ook wel de leeftijd zijn. Vroeger moest ik knallen en feesten (en zuipen), nu ben ik 29 en heb ik katten en boeit het me allemaal niet meer. :eshhh:
Vanaf vanavond 22.00 gaat hier lekker heel hard de muziek of tv aan. (ik heb voor mijn laptop geluidsboxen van BOSE....dus.........en die kunnen hard joh hihi :lol:
Laatst gewijzigd door Umimeis op 31 dec 2009 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Camoth »

Hier rennen ze bij elke gillende keukenmeid of rotje naar het raam om te kijken! :lol: Ze vinden het allemaal erg entertaining geloof ik :grin: Behalve als er een duizendklapper wordt afgestoken, dan sjezen ze onder het bed :eshifty: Gekke poezen :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Umimeis »

Fijn Camoth, dat ze het entertaining vinden. Beter dat dan dat ze panisch worden.

@ Roosje, dus dat word nachtbraken dus! Ik wist niet dat er kerken waren die dat deden????
Nou ja, dan zet je maar lekker de muziek wat harder......
Ik hoop toch voor je dat je een fijne jaarwisseling hebt.
Hier in Veendam is alles meestal na half 2 afgelopen....soms wel eens al om 1.00 uur.
Die ene keer dat het flink mistig was, was het al om half 1 afgelopen met dat geknal. Maar toen kon je niks zien vh vuurwerk, je kon zelfs je eigen voeten niet zien, zo mistig was het hier!
Ik heb er lol om gehad hahaha voor al die mensen die flink wat geld hadden uitgegeven aan al dat vuurwerk.
Leuk leedvermaak hahaha
Laatst gewijzigd door Umimeis op 31 dec 2009 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Katten en vuurwerk

Bericht door Camoth »

Ja ik was helemaal verbaasd. Ik dacht dat ze als de dood zouden zijn, maar ze lijken het allemaal prachtig te vinden :D
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie