Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hey Rian, grappig dat je dat zegt, want ik hoor de laatste tijd ook steeds dat onze katten zo zacht en knuffelbaar zijn. :-P Ik zat ook al te denken hoe dat dan kan, maar misschien ligt het inderdaad wel aan het voer. Bij ons krijgen ze ook Royal Canin (en 's avonds 1 zakje natvoer met 3 katten). Zou het daar echt van komen?
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

Ik heb dat ook gemerkt. Hier krijgen ze Hill's kitten. Woefie woont hier al sinds mei en Musti sinds vrijdag.

Woefie heeft een iets langere vacht (haar moeder heeft een halflange vacht en de vader zou een normale korte vacht hebben, vandaar). Lekker dik met een pluizig ondervachtje, heerlijk om te aaien en te strelen. Je kunt er echt lekker in kneden precies. :-)

Musti heeft een (naar onze normen nu toch) een hele korte vacht. Wat ons meteen opviel als we hem aaiden, was dat hij "hard" was. Zijn vachtje was stug en helemaal niet zacht. Hij is ook wel een fors katertje van 2,5 kg terwijl Woefie een 2 kg weegt (en Musti is 1,5 weken jonger). Nu heeft hij al enkele dagen een mengeling van Whiskas en Hill's gekregen en we vinden alletwee dat zijn vachtje al wat zachter is. Hij kreeg voordien een huismerk van de supermarkt. Dus volgens mij is er wel duidelijk verschil, ondanks meningen van sommigen anderen.

Ik vind zachte katten veel leuker om te knuffelen en ze zien er hier alletwee erg gezond uit, dus ik schakel niet meer over naar één of ander supermarktmerk.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Ik ben vorige week overgeschakeld op Eukanuba. Vroeger gaf ik Hills, maar daar kreeg ze bobbels van op haar oren, dus dan ben ik terug geleidelijkaan overgegaan op friskies (omdat ze daar geen last van heeft) en nu dus terug geleidelijkaan op Eukanuba. Eerlijk gezegd ben ik er niet 100% tevreden van, Sumi eet ze niet echt heel graag, ze produceert nog altijd veel ontlasting en die riekt echt verschrikkelijk.

De bobbels aan haar oren heeft ze deze keer niet, dus ik denk dat ze misschien allergisch is aan een bestanddeel van Hills. Spijtig, want ik was daar eigenlijk wel veel meer tevreden van qua voer. Haar vacht glansde toen meer en ze ging minder op de bak en dat rook ook niet zo vies... Geen idee dus wat ik na de zak Eukanuba ga doen :geenidee:
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

GiNi schreef: Geen idee dus wat ik na de zak Eukanuba ga doen :geenidee:
Royal Canin dus! :grin:
Mauw
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

rian schreef:Laatst was een vriendin van me bij mij en ze zei: hoe kan het dat jouw katten zo'n zachte vacht hebben? Het lijken wel konijntjes, zo zacht! :grin:
Misschien ligt het aan het voer? Zij gebruikt supermarktvoer, ik Royal Canin.
Zou ik wel eens willen weten!
Groetjes, Rian
Ik denk wel dat het daarmee te maken heeft, ik krijg het namelijk ook vaak te horen. Dat ze zo lekker zacht zijn en dat hun vacht zo mooi glanst. En dat terwijl wij niet eens zo vaak borstelen.
Toen Quinto nog Whiskas kreeg had hij ook een hele andere vacht. Ik denk dat voeding daar dus best een grote invloed op heeft.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Bij mij was het precies hetzelfde! Xena had al een mooie vacht toen ze nog whiskas kreeg, maar toen ze eenmaal Royal Canin kreeg, is haar vacht nog meer gaan glanzen en is het nog zachter geworden!

Gini, veel omschakelen van voer is natuurlijk niet zo goed, maar als je kat het niet graag eet, zou je eens Royal Canin kunnen proberen!
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

merk blikvoer

Bericht door sammie1986 »

welk merk blik voer raden jullie aan.
zelf heb ik wiskas maaltijdzakjes gehad en toen ben ik overgestap op Tom Poes van de welkoop.

ik ben een tijdje terug ook overgestapt op ander voer huismerk van de AH en dan gelijk met het blikvoer van de Tom Poes in deze periode hadden ze allebei veel last van dunne ontlasting en het stonk smorgens ook vreselijk toen we de berging in kwamen.

nou ben ik sinds gister weer overgegaan naar hun oude brokken van de wiskas en ik merkte het verschil van ontlasting al snel, vanmorgen stonk het niet meer en hun ontlasting is weer normaal.
ik ben nu ook gestopt met het blikvoer van Tom Poes en ben er over aan het denken om dan ook weer te beginnen met de maaltijdzakjes van de de wiskas (ieder krijgen ze een half zakje per dag)
een blik vind ik makkelijker eigenlijk heeft iemand een goeie vervanger hiervoor of zou ik maar niet meer te veel verschillende dingen proberen en bij de wiskas blijven?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Als ik jou was zou ik helemaal afstappen van het blikvoer en ze alleen goede brokken geven. Van blikvoer gaan ze altijd meer stinken en dan hebben ze ook vaker last van dunne ontlasting of diaree. Het gevaar van whiskasbrokken is dat het eigenlijk te zout is. Quinto heeft dit in het begin ook gehad, tot hij blaasgruis kreeg. Dit werd o.a. veroorzaakt door de voeding.
Verder is het inderdaad verstandig om niet te vaak van merk te wisselen, dat kan ook darmproblemen veroorzaken.
Onze katten krijgen maar heel af en toe een maaltijdzakje of blikje, als tractatie (is ook niet goed voor hun tanden namelijk).
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

Maar het lijkt mij nou ook niet goed voor ze om over te gaan op andere brokken.
Omdat je zegt dat wiskas te zout namelijk, ik heb voordat ik op het andere voer overstapte nooit ergens last van gehad met ze ook niet tijdens het gebruik van de maaltijd zakjes van de wiskas.
Welke zakjes en blikje geef jij ze dan?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Je kan dan het beste de whiskasbrokken die je nu nog hebt gaan afmengen met je nieuwe merk en daar dan op overstappen.

Wij geven de katten normaal alleen brokken van Royal Canin. Af en toe (misschien eens per maand) halen we whiskaszakjes of van die kleine blikjes van gourmet.

Het teveel aan zout zal je ook niet meteen merken, dit effect is pas na langere tijd merkbaar. De ene kat is er ook gevoeliger voor dan de ander maar onze dierenarts vroeg meteen welk merk voer we gaven en zij gaf aan dat whiskas wel vaker problemen veroorzaakt.
groetjes Sharon
Evelijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:28
Locatie: Groningen

Bericht door Evelijn »

Volgens mij blijf jij maar veranderen van voer, zou toch eens RC gaan proberen. Het lijkt duurder maar als je je gewoon aan de hoeveelheden houdt valt dat best mee. Heel veel forumleden hebben er goede ervaringen mee, ik ook. Mijn katje ziet er stukken beter uit dan de poezen van een vriendin van mij die op whiskas leven. Lekker glanzend vachtje, niet zo stinkende kattenbak en niet een kat die constant voor de koelkast staat te miauwen. (Al ben ik natuurlijk beetje bevooroordeeld ;) )
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

nee hoor ik ben maar 1 keer van voer verandert.
ik heb nooit geen problemen gehad met wiskas die van mij zien er gezond uit en hebben ook een mooie zachte vacht.
ik denk dat de ene kat het beter en kan hebben dan de ander, en om nou voor de 2de keer van voer te veranderen was ik niet van plan.

ik neem niet aan dat de mensen die wiskas maken of wie dan ook van elk ander voer geen verkeerde bedoelingen hebben en er slechte dingen in doen voor katten anders was het ook niet op de markt geweest neem ik aan.

en ik ken zat mensen die een kat hebben en die gewoon een huismerk van hun supermarkt aan hun kat geven en die houden het ook al zonder problemen 10 jaar of langer vol.
dus ik denk dat het allemaal wel mee valt met de wiskas en het is ook maar net wat ze gewent zijn en wat ze kunnen hebben of niet.

er zal best kwaliteits verschil in zitten maar het zal nooit echt slecht zijn voor een kat anders maken ze het niet.
er zijn dan wel mensen met slechte ervaringen maar goed dat wil niet zeggen dat iedereen ze dan ook moet hebben in 1 keer.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1762
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat vind ik dus ook eerlijk gezegd.
Mn vorige kat Tijger is 14 geworden en zij kreeg vaak verschillende soorten blik en brokken.
Als dat ongeluk niet was gebeurt had ze nog wel ouder geworden :-(
De 4 die we nu hebben krijgen Kenner brokken van de Welkoop, die vinden ze gewoon het lekkerst.
En het natvoer varieert nog wel is van zakjes whiskas of kitekat en grote en kleine blikjes gourmet, felix en whiskas.
Het ligt er maar net aan waar je je kat aan went denk ik.
Persoonlijk vind ik die dure brokken niet nodig, maar dat is ieder voor zich natuurlijk ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

precies dat vind ik nou, ik ben het helemaal met je eens.
het is maar net waar je ze aan went en wat ze lekker vinden dat moet je natuurlijk niet te vaak uitproberen maar als je het dure voer niet nodig vind en dit vinden ze ook goed waarom niet :grin:
ik denk ook maar gewoon dat ik met dit voer door ga en dat ik de wiskas maaltijd zakjes maar weer ga halen voor ze want dit werk voor mij toch het beste
Evelijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 jun 2006 15:28
Locatie: Groningen

Bericht door Evelijn »

Ach ja.. rokers en overmatig alcoholgebruikers kunnen ook oud worden en McDonalds heeft het ook niet slecht voor met de mensheid. Dat er producten op de markt zijn betekend niet dat ze van goede kwaliteit zijn. Het enige wat het betekend is dat mensen het kopen.

Ik dacht trouwens dat je al vaker vragen over voer had gesteld, dus vandaar dat ik ervan uit ging dat je vaker had gewisseld.
Plaats reactie