Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Ona schreef:7 maanden is inderdaad nog wat vroeg om over te stappen op Indoor (volwassen) voer. Ik zou hier nog even een maand of 2 mee wachten. Kittenvoer is namelijk hoog calorisch omdat kittens veel energie verbruiken, Indoor voer is juist minder calorisch en toegespitst op een volgroeide kat die over het algemeen minder actief is dan een kitten. Het verschil zit 'm dus in het energie verbruik waardoor je een kitten ernstig tekort kan doen.
Verder denk ik wanneer je overstapt op Indoor voer dat het merk over het algemeen niet uitmaakt. Ik gebruik One van Purina en mijn katten doen het er prima op.
Ik weet het, maar op DA advies ben ik eerder van Kitten afgestapt, omdat ze gewoon te snel groeien.
Niet dik worden, maar groeien.
Ik geef nu RC Fit, vanaf dat ze 4 maanden zijn, omdat dit gemiddelde voedingswaarden heeft, en na 16 december geef ik Indoor.
Ik wil niet dat ze na de operatie ineens plofkippen worden.....
:fat:
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
IngridM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:55
Locatie: Delft

Bericht door IngridM »

Mijn drie katten krijgen ook indoor. Hiervoor (toen ik er nog maar 2 had) kregen ze whiskas brokken en felix blik. Nu krijgen ze echt alleen nog maar indoor brokjes en 's avonds een klein hapje pate erbij (whiskas) maar meer voor de smaak. Ik moet zeggen dat sinds ze indoor van RC krijgen ze beter en mooier in hun vacht zitten en minder verharen.
Maar aan de ontlasting merk ik niets, nog net zo veel en vies.... :sad:
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Nu zijn mijn katertje en poesje 5.5 maand oud. Het indoorvoer van RC is geloof ik voor katten vanaf 1 jaar. Ze zijn nu allebei net gecastreerd/gesteriliseerd en ze komen ook niet buiten. Ja... op het balkon :roll:

Kan ik ze nu al indoorvoer (evt gemixt met light) geven?
Ze zijn allebei niet dik. Luna is volgens mij precies goed, terwijl ik het idee heb dat Norris wel aanleg heeft om wat dikker te worden.

We geven ze nu Whiskas Junior gemixt met Kenner Kittenvoer (zak die we bij de welkoop kregen bij een zak BioCat Classic)
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
constance
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2004 19:37
Locatie: Roosendaal

Bericht door constance »

hoi!

Bennie krijgt Bento Kronen voer; bij de cattery waar hij vandaan komt kreeg hij het al (kitten-brokjes) en vervolgens "volwassen" voer en het bevalt hem prima. Het schijnt kwalitatief goed voer te zijn dus ben ik er gewoon mee door gegaan. Het is geen goedkoop spul, een zak van 1 kg kost rond de 6 euro en een zak van 3 kg kost rond de 16 euro.

groetjes, Constance
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Ik heb eens een klein proefzakje ontvangen van Oral Sensitive
Het zijn flink grote brokken zodat ze wel móeten kauwen
Dat kan het schrokken verminderen.
Ze vonden het ook lekker geloof ik
Ik heb het nu niet meer, omdat ik het hier nergens kan krijgen lijkt wel
Joyce
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:46

Bericht door Joyce »

Hoi Jolanda,

Onze britse korthaar Baco hebben wij destijds ook Indoor van RC gegeven. Ging toen iedere nacht overgeven en hebben hem toen weer tijdelijk kitten voer van RC gegeven. Het ging toen weer goed en zijn toen geleidelijk overgestapt op Sensible voer van RC. Gaat perfect en hij vind het ook nog heerlijk ook, dat is meegenomen.
Veel succes,
Groet,
Joyce
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wie heeft er ervaring met het voer 'Young Female' van Royal Canin?
Ik kreeg een proefzakje mee van de dierenarts. Het is speciaal voor gesteriliseerde poezen tot ongeveer 7 jaar oud.
Wat op het zakje staat, klinkt erg goed. Het is tegen blaasgruis, haarballen, overgewicht en tandsteen en zorgt bovendien voor een mooie, gezonde huid en vacht.
Er is geloof ik ook een variant voor gecastreerde katers.
Ik ben benieuwd wie dit voer ook geeft en wat de ervaring hiermee is.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wij kregen een hele zak van dat merk mee toen Lady gesteriliseerd was.

Maar ze raakte het niet aan :shock:

We hadden het evengoed wel bewaard. En op een gegeven moment lustte ze het wel. Maar toen was ze al te dik :evil:

Ik heb het niet lang genoeg gebruikt om verschil te kunnen merken....
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Is dat dan nog magerder dan bijvoorbeeld Indoor voer van RC? Dat krijgen Quinto en Xandor en voor Xandor werkt het perfect maar Quinto wordt nu na zijn castratie inderdaad toch wel dikker. Ook tegen blaasgruis zou helemaal perfect zijn! Maar ik neem aan dat dit dan alleen bij de dierenartsen te koop is? heb het tenminste nog niet in de dierenwinkel gezien.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ja, het is alleen bij de dierenarts te koop.
Ik heb inmiddels een beetje rondgezocht op internet en kan er niet zoveel over vinden, maar wat ik vind is erg positief. Op een aantal dierenartssites wordt het aangeraden omdat het veel problemen kan voorkomen, zoals bijvoorbeeld blaasgruis, tand- en huidproblemen.
Ik weet niet of het nog magerder is dan RC Indoor. Het gaat in elk geval wel overgewicht tegen.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Wij kregen bij de castratie van Sushi ook een zakje Young Male mee. Ze vonden het heerlijk, maar ik vind het iets te veel moeite on dat voer speciaal bij de DA te gaan kopen. Ze gaan hier ook prima op RC Indoor, dus ik denk dat we daar bij blijven.

Maar inderdaad, als je de folder bij dat voer leest, dan lijkt het alsof het overal tegen helpt.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

iams kitten vonden wij een ramp; 3 kittens langzaamaan gewend aan de iams, maar toch alle 3 enorm aan de diarree wat niet meer weg leek te gaan.(klein detail: de kippeveertjes zaten regelmatig nog aan/in het voer geplakt, wat wij nogal vreemd vinden?) toen snel teruggegaan naar royal canin babycat. gevolgd door royal canin kitten34, dat ging ook goed, ze vinden het ook erg lekker.
nu staan (inmiddels nog 2 katten) op Trovet LRD, wat ons gezien de darmproblemen van onze kater erg bevalt, de poes eet er ook van mee omdat apart voeren geen succes bleek. ook dat vinden ze erg lekker, ik heb alleen wel het idee dat ze daarvan meer eten dan de roya canin (misschien vinden ze het wel te lekker ;))

wat absoluut geen succes was: alle smaken blikvoer van de c1000 huismerk, alle maaltijdzakjes van de c1000 huismerk, whiskas blikvoer, van dit alles laten ze vreselijk stinkende winden en raken ze aan de diarree.
wat beter gaat: kip/rijst maaltijdzakjes van royal canin sensitive oid, en zo nu en dan een half zakje whiskas maaltijdzakjes per kat.
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Young Male en Young Female klinkt goed.
Maar mijn issues zijn:

Te koop bij da = duur?
Moet ik 2 zakken tegelijk, opletten wie wat eet......

Ik hou het even bij indoor!
De fabrikant zal heus wel weten dat de meeste indoor katten geholpen zijn..
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Over de RC Op de website van de Royal Canin kan je een vergelijkingstabel vinden. Let op je hebt wel helegoede ogen of een brilletje nodig :shock:

Afbeelding
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Dat is klein, Lida! :lol:
Ik kan in elk geval wel lezen dat RC VetCat Young Female er niet bij staat. :sad:

Brenda, als je 10 kilo per keer koopt is het ongeveer 5,50 per kilo. Iets duurder dan het andere voer van RC dus.
Plaats reactie