Steeds naast de kattenbak poepen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Hoi Anja
Heb je dit ook met je dierenarts besproken dat ze naast de bak poept.
Misschien dat hij wat weet.
Maar je schreef ook dat haar moeder binnenkort bij jullie komt.
Misschien gaat het dan wat beter.
Omdat ze misschien dan ziet hoe het moet en dat ze misschien gewoon een voorbeeld nodig heeft.
Je kan dat altijd eerst proberen voordat je haar wegdoet.
Want ik neem aan dat dat je laatste optie is.

Succes
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou ik vind dat er maar 1 persoon kan bepalen of je haar moeten houden of niet en dat ben jij zelf. Wat zegt je gevoel? En ga dan eens kijken naar wat je verstand zegt.
Dat je het allemaal even zat bent kan ik me heel goed voorstellen, je bent er immers ook al heel lang mee bezig en een oplossing lijkt er niet te komen. Dan is de vraag dus of je je daar bij neer kan leggen of niet. je kan natuurlijk hopen dat het alsnog overgaat maar het kan dus ook zo zijn dat je er nog 15 jaar mee bezig bent. Ik denk dat je dus vooral zal moeten kijken naar wat voor je poes het beste is, heeft ze er zelf last van, kan je het van je afzetten en weer van haar genieten of reageer je het toch eigenlijk op haar af (ook al wil je dat natuurlijk niet)
Heel veel sterkte met het nemen van je beslissing!
groetjes Sharon
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Is het probleem 'alleen maar' dat ze langs de kattenbak poept en diarree heeft?? Of is er meer aan de hand? Dat wordt mij nl. niet helemaal duidelijk.

Leg een krant voor de kattenbak of een stuk plastic (opengeknipte plastic zak) wat je half onder de kattenbak schuift en dit kun je oppakken en weggooien als ze langs de bak heeft gepoept, scheelt een hoop opruimwerk en misschien ook stress voor jou.

Katten pikken stress van hun baasjes op dus ik denk dat het zaak is dat je zelf ook probeert je stress te reduceren. Als je van je kat houdt zoals je schrijft kun je er misschien anders tegenaan proberen te kijken??
Je vraagt advies of je haar moet houden of niet. Zoals Shaz ook antwoordt kun je dat alleen zelf bepalen. Hou je genoeg van haar om dit ongemak op de koop toe te nemen, of laat je dit ongemak de rest overschaduwen?

Ik heb zelf 4 katten maar zou een kat nooit wegdoen vanwege een lichamelijk probleem!
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Hoi Anja,

Wat een vreselijk vervelend verhaal zeg!! De keuze die je moet maken is niet makkelijk en dat moet je natuurlijk zelf doen misschien dat mijn verhaal je weer een beetje opbeurt of energie geeft om door te gaan..........

Ik heb namelijk ook zoiets soort gelijks meegemaakt.......Mijn beide katten waren aan de diarree, en dat heeft bijna 3 maanden geduurd. Iedere dag dat ik thuis kwam zat de poep tot bovenaan de trap......Veel DA bezoeken gehad en van alles meegekregen, allerlei soorten voer en antibiotica. Niks hielp, tot ik op een gegeven moment het advies kreeg van mijn oude baas.(dierenspeciaalzaak) Hij zei me om over te gaan op Hills Science plan Kip, zo gezegd zo gedaan, na een tijdje op dat voer te zitten ging het steeds beter. Steeds afwisselen en proberen van voer is naar mijn idee ook niet goed geweest. Zorg in ieder geval dat je kat goed drinkt, dat is onze rooie poes namelijk bijna fataal geworden. Het was toen hartje zomer en zij was bijna uitgedroogd geweest.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, sterkte in het nemen van je beslissing......

Ps misschien een stomme vraag , maar kan het zijn dat je kat de katten bak vulling misschien niet fijn vind??
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Voor de kattenbak heb ik een mat neergelegd..maar ze gaat er niet naast zitten maar gewoon ergens anders. Inmiddels staan er dus twee kattenbakken. We hebben haar niet verder onderzocht want ze heeft geen diarree meer. De dierenarts zegt dat ze nu gewoon niet meer zinnelijk is en dat ik moet proberen om haar zinnelijk te krijgen maar omdat ik overdag werk is dat moeilijk, daarom dacht ik dus ook om even terug te doen naar de fokkers zodat ze daar in een bench kan zitten. Maar die willen dat niet en vinden dus dat het probleem bij mij ligt.
Ik zit te denken om af te wachten totdat haar moeder hier is. Dit kan averechts werken maar ook juist positief uitvallen.
Aangezien ik er dus al wel achter ben dat ze een beetje een stress poesje is ben ik dus benieuwd hoe dat gaat uitpakken als haar moeder erbij komt.
Mocht dat niet goed gaan, dat ze nogsteeds langs de kattenbak gaat of juist weer diarree krijgt dan weet ik het ook niet meer.
Het is zo moeilijk, mijn gevoel zegt 'ik hou ze, ik hou van haar'.. maar mijn verstand zegt 'we zijn al vanaf het begin af aan aan het tobben en we zien geen verbetering, het gaat zo niet langer'..
Dus dat is moeilijk.
Verder merk ik niks aan haar en verder is er hier niks aan de hand.
Ze slaapt gewoon bij mij en ze is gewoon opgewekt.
Dus dat is moeilijk. Het is zo moeilijk.
Ik denk dat ik gewoon moet afwachten totdat haar moeder erbij komt. (waarschijnlijk deze week) en dan twee of drie weken afwachten en gaat het dan nog niet dat ik de knoop moet doorhakken want ik zelf merk dat ik zelf er ook niet vrolijker door word.
Bedankt voor jullie adviezen.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Plassen doet ze wel in de bak, en zo eens in de week poept ze soms in de bak.
Dus ze weet de bak wel te vinden.
ja, die bench methode zit ik wel aan te denken maar aangezien ik zelf geen bench heb en dus echt heel erg duur zijn dacht ik gelijk aan de fokkers.. bij hun mag ik de bench ook niet lenen want ze vinden het een belachelijk idee.
Ik zal eens navragen of ik zo'n bench ergens kan huren.
Maar ik vind dat eigenlijk ook wel heel zielig voor de poes.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ze is eerst bij andere mensen geweest. Daar hadden ze een ADHD kind dat Cherry niet met rust liet. Cherry had daar 1,5 jaar diarree. Ik wil contact opnemen met die mensen maar de fokkers willen het adres niet doorgeven omdat dat 'vervelende'mensen zijn geweest (zeggen ze) Dit ook omdat ze 600 euro voor Cherry hebben betaald en dat geld dus niet terug hebben gehad. (ik snap die mensen wel) Maar wat daar precies is gebeurt weet ik niet. Dat zeggen ze ook niet. Cherry was al gesteriliseerd en de fokkers konden dus niks meer met Cherry doen en zodoende verkochten ze haar aan mij. Cherry is een poes (zeggen ze) die liefst rust nodig heeft en dus graag alleen is. Nu weet ik niet of dat laatste klopt. Dat weten ze nu ook niet zeker dus daarom proberen we haar moeder erbij te zetten omdat een aby bekend staat dat ze liever niet alleen is. De moeder is 3 jaar en heeft dus altijd als 'fok'poes gewerkt en is nu gesteriliseerd en zo gauw ze zich beter voelt komt ze hiernaartoe.
Achteraf wist ik dus wel dat er wat gebeurt was met Cherry, maar toen ik de fokkers ging bellen over de diarree, toen kreeg ik dus ook pas te horen dat ze dat bij die mensen ook had, Ik wist dus wel dat ze terug gehaald was bij die mensen maar toen ik Cherry kreeg wist ik dus niet dat ze daar altijd/vaak diarree had.
Ik heb een paar keer gevraagd of ik het adres kon krijgen of telefoonnr maar ze doen het niet.
In de dierenpaspoort staat helaas ook niet het adres waar ze gezeten heeft en ook geen stempel van de dierenarts waar Cherry toen die 1,5 jaar gezeten heeft. Wel de dierenarts van de fokkers. Dus het rare vind ik ook dat er niks in staat dus ze is misschien in die 1,5 jaar tijd ook niet naar de dierenarts geweest.....
Dus helaas kan ik niks achterhalen.
maar het is dus wel duidelijk dat dit niet de eerste keer is dat ze diarree kreeg en de fokkers hebben dus Cherry bij die mensen opgehaald omdat die eigenaar zei dat ze 'gek werd van het stront ruimen'..
En de fokkers zeiden ook dat ze bijna elke dag belde dat de poes weer langs de kattenbak gedaan had.
Dus het klopt wel wat je zegt, het is die aby die liever alleen is (of dit klopt weet ik niet..maar het liefst niet met drukke kinderen denk ik,en dat is niet want ik woon alleen)en dat ze dus eerst ergens anders zat.
Groetjes van Cherry en Anja
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Er wordt mij ook veel duidelijk nu.
Maar een vorige eigenaar moet via de stamboomvereniging te achterhalen zijn, toch? Ik ga er van uit dat jij de stamboom hebt, en dus kun je opvragen wie de vorige eigenaren zijn.

Of Cherry was al ziek, of ze is ziek geworden door het ADHD-kind, maar JIJ hebt haar nu. Ik weet niet waar je woont; er gaan regelmatig mensen mijn richting uit en je mag een bench en bakken van me lenen.
Ook ik heb een diarree-kat gehad en nu hij eindelijk na speciaal voer vaste poep heeft, blijft hij buiten de bak poepen. Benchtraining is dan het enige dat echt helpt. Ik heb grote benches (ontsmet) en bakken zat wan ik ben er het komende halfjaar toch niet.
PB maar als je er gebruik van wilt maken.
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ooo wat een lieve berichtjes allemaal..net wat wij nodig hebben. Ik ging me echt afvragen wat ik verkeerd deed.Ja, ik heb de stamboom en heb net felikat gemaild om te vragen of ze kunnen uitzoeken wie de vorige eigenaar was. En ja, helaas heb ik met de fokkers afgesproken als ik Cherry niet meer wilde dat ze dan terug moet. Ook een papier voor ondertekent.Dat is iets wat de fokkers dus altijd doen, dus daarom moesten die mensen ze ook terug geven. Ik heb niet veel betaald voor Cherry maar die andere mensen wel. Gewoon 600 euro en niet terug gezien.
Ze heeft nu (bijna) geen diarree meer.. een enkele keer heeft ze nog diarree maar bijna niet. Dus dat ze langs de kattenbak doet is vaak gewone poep..nog niet echt heel dik maar geen diarree.
Kijk, misschien dat die vorige eigenaar er achter gekomen is dat ze een ziekte had.. En nu kan ik wel weer naar de DA rennen maar misschien dat die mensen al veel meer weten. Daarom wil ik ook perse meer weten van die mensen.
Ik zou graag gebruik willen maken van de bench maar ik zelf woon in Tilburg dus dat is wel een eind. Maar toch heel erg bedankt.
Ik zelf zat ook te denken aan een dierenhotel. Om ze daar een week neer te zetten in een hokje zodat ze zinnelijk wordt.Maar ik weet niet of dat wel zo goed is want misschien raakt ze daar veel meer gestresst van en raakt ze weer aan de diarree.
Dus dat voelt niet zo goed.
Ik zelf zit te denken om af te wachten als de moeder komt. Het kan zijn dan Cherry dan gelukkiger is en dat het dan beter gaat.. maar mocht dat na een paar weken nog niet goed gaan dan moeten ze samen terug.
Helaas moet ik formulieren ondertekenen dat als het niet gaat dat ze altijd naar de fokkers terug moeten.
Ze wonen hier ook in de buurt en ze zijn ook al een keer komen kijken hoe het ging en ik verwacht dat ze dat wel blijven doen.
Maar ik kan Cherry ook niet zomaar weg doen.. en vooral niet als ik weet dat ze 'ziek'want ik wil er ook niet iemand anders mee 'opzadelen''.. ooo het is zo'n lieve poes.
ze is echt lief.
Ik snap het gewoon niet waarom het zo moet.
Nogmaals bedankt.
Groetjes van Cherry en Anja
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik vind wel dat de rasvereniging geïnformeerd moet worden, want het gaat zo lekker: moeder erbij (die je vast ook niet gratis krijgt) en dan als het niet gaat samen terug, dus dan ook weer een paar honderd euries lichter?
In ieder geval de kosten voor Cherry, terwijl je juist wel eens een tegemoetkoming in de kosten mag hebben als je er zoveel mee naar de da bent geweest.
Op deze manier verdient de fokker zoals IloJem al zegt veel te veel aan telkens dezelfde kat, en dat zou niet moeten mogen.
Ik zou dus ook voor de moeder dat papier niet tekenen en eerst heel goed nadenken of je met Cherry benchtraining wilt gaan doen of niet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik sluit mij aan bij de vorige sprekers en ook van mij mag je een bench gebruiken.
Veel sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ik heb voor Cherry maar 100 euro betaald en ik betaal voor Christi ook maar 100 euro. Aan de DA ben ik dus ook al wel wat euries kwijt. Maar de fokkers vonden het belachelijk dat ik naar de DA ging toen ze 3 weken diarree had.. Ze zeiden dat ik het maar moest aanzien. Dus al die spuiten en apart eten vinden ze belachelijk..tja..natuurlijk zijn ze bang dat ik vraag om een tegemoetkoming.Of dat ik ergens achter kom??.....
Ik krijg alleen die moeder als ik ook de papieren onderteken..anders niet.
Ik zit er overna te denken over zo'n bench training..maar ik ben een zacht eitje dus ik vraag me af of ik het kan..en aller eerst..waar haal ik een bench hier in de buurt...
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Hallo,
Ja ik snap je wel, echt wel.. En ik heb vandaag ook naar dierenwinkels gebeld of zo'n bench niet te huren was of dat ze wisten waar ik ze kon huren maar je kan ze overal kopen maar niet huren.
Ik zelf zit ook in een tweestrijd. Ze is zo lief, zo grappig en er is verder niks aan te zien maar zoals je schrijft..zo gaat het niet langer. Ik denk dat ik ook wat meer tijd nodig heb om een beslissing te nemen. Ondertussen ga ik nog op zoek om een bench te huren.
Nogmaals bedankt voor je reaktie, ik vind het lief dat je meedenkt.
Groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Nou, de fokkers belde net op. Ze willen donderdagavond om 9 uur een gesprek met mij. Over Cherry en over Christi (de moeder) Ik zei dat ik graag wilde weten wat er was en dat ik het niet fijn vond om tot donderdag te moeten wachten. Maar ze wilde face to face praten. Ik zei dus dat ik Cherry wilde houden. Ze zeiden dus dat ze veel 'gedoe'met mij hebben gehad en met Cherry en dat ze er nog over willen hebben wat nu het beste is. Ik vroeg dus of Christi nu niet mocht komen. Ze zeiden dus dat Christi hun erg dierbaar was en dat ze die niet zomaar aan mij weg deden omdat ik nu ook veel te veel naar de dierenarts ben gegaan met Cherry en dat ze voor Christi een goed tehuis zochten en dat ze het daar dus over willen hebben. Ik zei dat ik het graag nu wilde weten maar ze zeiden dat ze met me wilde praten. Ik moet donderdag naar een begravenis van iemand van 36 jaar en ik zei dat ook tegen ze en dat ik dan niet zoveel zin heb om savonds ook nog daar langs te gaan. Maar ze wilde het niet via de telefoon zeggen.
Ik heb een raar voor gevoel. Ik denk dat ik Christi niet krijg en ik denk dat ze dus willen dat Cherry terug komt bij hun. Ik denk ook dat ze erachter zijn gekomen dat ik via de stamboomvereniging heb geprobeerd om achter de vorige eigenaars probeer te komen omdat hun mij dat adres niet wilde geven want daar had Cherry dus ook al problemen. Ik denk dat ze mij dus eigenlijk op mijn kop willen geven terwijl ik juist gehandeld heb en gedaan heb wat goed is.
Ik ben woest. Ik ben echt woest. En Cherry krijgen ze niet. Ze kunnen Christi houden, ik hoef ze al niet meer want dan kom ik ook nooit meer los van de fokkers..maar van Cherry blijven ze af! En ik weet niet of ik donderdagavond om 9 uur er naartoe ga. (eerder dan 9 uur konden ze niet) Want ik heb dan al een zware dag gehad en ik wil eigenlijk gewoon weten wat er is..terwijl ik al voel dat ik geen bos bloemen krijg en geen bedankje krijg omdat ik zo goed ben voor Cherry maar dat ze me juist de les willen leren.
...Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb geprobeerd om te vragen waarom ze belde en wat er nu was maar ze wilde het tegen mij persoonlijk zeggen en dat kon niet eerder dan donderdag 9 uur savonds...


groetjes van Cherry en Anja
Gebruikersavatar
anja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 okt 2004 21:08
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door anja »

Ja, pfffff teveel naar de DA?...!! Als het aan hun gelegen had was ik nog niet geweest en was er Cherry ook niet meer geweest.
Achterlijke '' mensen''.. Ze zeiden dat ik niet goed handelde voor Cherry..pfff. Zij wel? Ze laten een poesje van 4 maanden gewoon liggen terwijl dat poesje verlamd is en ze gaan niet naar de DA (kost geld!) want ze hopen dat het over gaat. Mijn vriend zei ook al..mochten ze op de stoep staan moest ik gewoon de politie bellen.(hij woont hier niet) Nee, het duurt altijd lang voordat ik boos ben.. maar nu..NU BEN IK BOOS. Ipv dat ze zeggen dat ze een tegemoetkoming geven dat ik zoveel geld heb moeten uitgeven voor Cherry omdat ze niet gezond was/is krijg ik op mijn kop van de fokkers..
pffff.
Nee, dan kennen ze me nog niet.
Ik verdedig Cherry met mijn leven!
Groetjes van Cherry en Anja
Gesloten