# Temperatuur opnemen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

# Temperatuur opnemen?

Bericht door Sophie_nikita »

Hallo allemaal,
ik heb op het forum en de site gezocht, maar ik kon het niet vinden, maar wees niet boos als ik er per ongeluk over heen heb gekeken :grin:
Ik heb een vraagje: Hoe moet je de temperatuur van je kat opnemen. En moet dat perse in haar achterste, kan het ook in de bek? En wat moet de temperatuur ongeveer zijn?

Ik vraag dat omdat net bij de DA de temp 39,3 was (te hoog) en ze een beetje gestresst was... Daarom moesten we het ook meten als we thuis zijn, in rust. Maar ze werkt niet echt goed mee, en we weten niet zeker of we het goed doen en hebben jullie misschien nog tips?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, alvast bedankt!
Groetjes,
Sophie
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Heb je het over een kitten of een volwassen kat? Volgens mij mag de temperatuur van een kitten wat hoger zijn namelijk.
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Nee, over mijn volwassen kat Nikita. Zij heeft een acute niervergiftiging gehad en wordt nu zeeeeer goed in de gaten gehouden. haar waarden waren vandaag weer wat hoog, daarom moeten we goed weten wat haar temp is in verband met (event.) nieuwe ontstekingen aan dr nieren wat we absoluuuut niet willen en meteen willen behandelen...
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Sophie, volgens mij moet de temperatuur van een volwassen kat tussen de 38 en 39 graden zijn. Ik denk dat jouw kat een beetje verhoging heeft, maar geen koorts. Om zeker te zijn is het misschien handig om de dierenarts even te bellen!!!
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Volgens mij moet je de temperatuur toch echt in haar achterste opnemen. Je kunt het beste zo doen dat iemand haar vasthoudt en een ander de thermometer op zijn plaats houdt. Succes ermee!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Yep dat moet beslist rectaal (dus in de poepert :wink: ) en je kunt het beste een digitale thermometer nemen, dat duurt veel korter. Smeer de thermometer even in met een beetje olie of vaseline.
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Bedankt, het is inmiddels gelukt! Ze vond het heel erg vervelend, maar toen we klaar waren was ze ook niet meer boos! Dus dat was wel fijn :grin:
Ik heb nu alleen nog 1 vraagje: de thermometer gaf 37,8 aan, is dat goed? Ik denk wel zeker te weten dat ze geen koort heeft! :cool:
Bedankt he!
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

37,8 is wat te laag voor een kat, dus je moet wel even goed in de gaten houden dat ze warm ligt en zich verder goed voelt.
Ze vinden het inderdaad niet leuk, maar met een digitale thermometer is het redelijk snel klaar. Arme poes....
Gebruikersavatar
Sophie_nikita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 dec 2003 17:48
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Sophie_nikita »

Dank je, ik zal haar zeker in de gaten houden en dit weekend haar temp. nog eens opnemen.. Ik vind het ook vervelend als ze iets niet willen en het toch moeten, en als ze dan zo gaan krijsen etc.. maar ik ben dan ook wel hard: Ik doe (probeer) ze geen pijn te doen en ik doe het alleen maar voor hun gezondheid, al snappen ze dat niet, het moet gebeuren..... :!: :grin:
Ze vergeven me het wel.... :wink:
Heel veel groetjes, van Sophie.
I love Nikita!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

de normale temperatuur van een kat licht tussen 37.5 en 38.5 mijn kat is ook ziek geweest en heb het aan de dierenarts gevraagt omdat ik het ook in de gaten moest houden. mijn kat had dan gewoon de griep.
sterkte ermee en ik hoop dat alles goed blijft gaan :)
Gesloten