Kattenziekte

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Anonymous

Kattenziekte

Bericht door Anonymous »

<titel aangepast door moddy>

Zoals jullie weten is lisa overleden en volgens de dierenarts die sávonds dienst had kwam het door de fokker daar was hij voor 100% zeker van ook zei hij dat het niet besmettelijk was.

Nu hebben we gisteren een ander kitten opgehaald en gisteravond zag ik dat max onze rooie kitten het zelfde deed als lisa braken en niet eten en drinken.
Nu heb ik er 3 die ziek zijn en apart van elkaar moeten zitten ben gisteren met 5 kittens naar de da geweest deze heeft ze goed nagekeken en max heeft antibiotica en anti spuugmiddel gekregen en mick alleen antibiotica hij denkt aan een virus.
Nu moet ik het thuis ook geven maar nu is me fritsje ook al begonnen met spugen en die geven we nu ook alles.

Ik maak me zulke zorgen en voel me in de zeik gezet door die andere dierenarts die we hadden met lisa en was gisteravond ook heel erg boos en verdrietig nu ben ik alleen maar vedrietig omdat ik me gewoon geen raad meer weet en ben zo bang dat er meer dood zullen gaan wie heeft dit ook bij zijn kitten gehad of wie weet wat ik nog meer kan doen want ik weet het niet meer ben echt radeloos de da kan ook niks meer doen zegt ie.
Geef ze wel allemaal vocht via een spuitje in de mond.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ramona, is er geen andere dierenarts waar je naar toe kunt gaan?
Dat zou ik doen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je machteloos
voelt :sad:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Heb de dierenarts net aan de telefoon gehad.
En hij zei dat hij op het moment niks kan doen en dat ik gewoon door moet gaan met vocht geven en mag morgenvroeg alleen antibiotica geven en als het dan tegen een uurtje of 12 niet beter gaat dan moet ik weer komen.

Het is dus nu gewoon afwachten maar ben heel bang dat max het niet gaat halen en kan vanacht ook geen oog dicht doen ga wel lekker bij hem zitten en hem warm houden en knuffelen ik hou jullie op de hoogte.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dat doen we ook zeker ga ze zo weer even knuffelen en de medicijnen geven en dan goed in de gaten houden.
Max is er behoorlijk slecht aan toe hij loopt nog wel maar hij slaapt heel veel en eet en drinkt niet uit zijn eigen.

Mickey is nu gewoon beneden die is al aardig opgeknapt en mog van de da ook gewoon bij de andere nu want hij heeft sinds gisteren niet meer gespuugt.

Fritsje is boven op zolder en daar gaat het redelijk mee ook hij wil niet eten en drinken en slaapt ook veel maar is verder heel erg allert en reageert goed gelukkig.

Ik hoop zo dat het morgen beter gaat met ze.
En ga morgen eerst eens even uitzoeken welke da mij geholpen heeft met lisa want ik ben echt heel erg boos op die man.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ramona, je da kan heel goed even een injectie tegen de misselijkheid geven, zodat de dieren niet al te veel uitdrogen.
Het klinkt wel als een virus en dat kan dus in je huis blijven hangen of een kat kan drager zijn :???:

Drogen ze niet uit? Controleer dat door het vel in hun nekje omhoog te trekken en te zien of het terugglijdt. Zo niet, dan hebben ze een infuus of extra vocht nodig (infuus is beter bij misselijkheid).
Je kunt ook om ORS van Waldham vragen, dat kun je opgelost in water via de bek toedienen en daaar zitten mineralen en allerlei dingen in die voorkomen dat het katje uitdroogt.

Ik begrijp je angst heel goed hoor, je bent zo machteloos. Als ik iets voor je kan doen, mail of pb dan!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Emma Boom dit is allemaal al gebeurt en heb de spullen ook in huis die je noemt en geef het ook geregeld zoals de da zegt ook krijgen ze water via een spuitje in de mond.

Hoi

Ben net weer naar de da geweest en er komt weer helemaal niks uit maar intussen vallen max en fritsje heel erg veel en snel af max was bijna 1 kilo en weegt nu 0,7 en fritsje was 2.4 en is nu 2,1 dus het zi helemaal niet goed.

Ga morgen vroeg weer naar de da toe
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb gelezen dat sommige ziekte besmettelijk zijn voor mensen en maak me dus extra zorgen ivm met mijn kinderen.

Weet iemand hier meer vanaf.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als je niet weet welk virus het is, weet je niet of het besmettelijk is. Vaak echter zijn deze virussen diergebonden.
Schimmel daarentegen is wel besmettelijk voor mensen en voor kinderen wat meer.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ben net weer terug van de da en ze hebben een virus maar ja dat wist ik zelf ook al wel.
Ik moet ze nu vloeibaar voedsel geven 5a6 keer per dag.
Met max gaat het steeds slechter en ben zelf nu ook al helemaal op maar we gaan door.
Morgen om 8 uur moet ik er weer heen en dan kijken we verder.
Ze had het niet over de nieuwe kattenziekte heb het haar wel gevraagd maar omdat ze voordat ze ziek waren niet verkouden zijn geweest of aan het hoeste waren sluit ze dat uit.

Ik weet het zelf nu ook niet meer en hoop ook dat het gauw weer beter met ze gaat maar ik ben er eerlijk gezegd een beetje bang voor met max en mick.
Dus dat wordt hard duimen en veel knuffelen enz enz ik doe wat ik kan maar op het moment kan ik niet meer doen als dit.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Er zijn twee nieuwe ziektes, eentje met nies er bij en eentje met diarree, spugen en onbegrepen magerheid.
Niemand weet nog wat er aan te doen is. Het asiel Zwolle heeft de oudere kittens die er aan leden succesvol behandeld, misschien kun je (of je da) contact met hen opnemen over de behandelmethode?

Veel sterkte, ik weet hoe moeilijk en zwaar dit is.
Laatst gewijzigd door Emma Boom op 18 okt 2004 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi hoi

Ben ik weer even.
Met de kittens gaat het nog niet veel beter max is nog hetzelfde en micky is wel redelijk actief maar oogt heel erg sloom en fritsje die spuugt ook een is ook heel erg sloom.

De voeding houden ze goed binnen gelukkig en hoop dat het morgen vroeg een stuk beter met ze gaat.
Moet morgen om 08:00 uur weer naar de da toe en dan weet ik hoop ik meer.


Hier ga ik zeker even naar vragen morgen ze hebben/hadden diaree en spugen en vallen heel erg in.
Zal kijken of mijn da er iets mee mee kan.
Emma Boom schreef:Er zijn twee nieuwe ziektes, eentje met nies er bij en eentje met diarree, spugen en onbegrepen magerheid.
Niemand weet nog wat er aan te doen is. Het asiel Zwolle heeft de oudere kittens die er aan leden succesvol behandeld, misschien kun je (of je da) contact met hen opnemen over de behandelmethode?

Veel sterkte, ik weet hoe moeilijk en zwaar dit is.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi

Ben vanmorgen weer naar de da geweest het blijkt dus wel de gevreesde kattenvirus te zijn en lisa was de drager denken ze.
Ze vond dat max en mick er wel wat beter uitzagen en reageerde alleen nu is fritsje er slechter aan toe.
Ze hebben weer de zelfde bahandeling als gisterochtend gehad en morgen om 08:00 uur moet ik weer komen met ze.

Ze zei wel tegen me dat ik echt mijn best deed voor ze en ook aan mezelf moest denken mijn dagen bestaan nu uit de kids veel met de kittens bezig zijn en het huis.
Slaap en eet slecht maar ja als het beter gaat met hun dan gaat het vanzelf beter met mijn ik trek het me allemaal enorm aan en wil mee doen maar kan het niet.
Hou jullie op de hoogte.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ramona praat je dan over DE kattenziekte (panleukopenie)? In dat geval geef ik je een telefoonnummer voor tips die voor je katjes wat op kunnen leveren. Als het om het diarree-virus gaat, is het een ander verhaal.

Je doet alles wat in je macht ligt, maar je bent god niet. Dat heb ik zelf al zo vaak moeten ervaren: de dieren moeten het ook aankunnen om de ziekte te overleven en te boven te komen. Denk dus inderdaad ook aan jezelf, neem je rust en probeer wel te eten en te slapen! Zonder jou hebben ze helemaal geen kans, dus spaar daar je krachten voor.

Veel sterkte, dit is zwaar, heel zwaar.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi

Minoe is ook overleden.
En ik kan dit allemaal niet meer zo goed aan. :cry: :cry: :cry: :cry:
Frits en max hebben hun eten er vandaag allemaal weer utigespuugd en het ziet er allemaal zo slecht uit en mijn hoop wordt ook steeds minder.
Moet vanmiddag weer naar de da als het niet verandert.

Waarom gaat dit zo dit hebben ze niet verdiend bah :cry: :cry:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik doe er zeker alles aan en zal het ook niet opgeven hoor maar soms zie ik het niet meer zitten.

Ben net weer terug van de da want ik vond het weer minder gaan en ze hadden behoorlijk gespuugd vandaag dus hebben ze weer vocht binnen gekregen met max vond ze het goed gaan beter als gisteren in ieder geval fritsje gaat en maick is nu heel erg slecht.

Nu morgen weer om 08:00 uur naar de da en kijken wat ze dan van vindt.

Jullie allemaal erg bedankt voor de liefe reacties dat had ik ook wel even nodig en weet dat hier mensen zijn die het allemaal begrijpen.
Ik hou jullie zeker op de hoogte en ga nu eerst even rustig afscheid nemen van minoe.
Gesloten