Verhuizen...

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Ellony
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2007 13:12
Locatie: Hoenderloo

Bericht door Ellony »

Ik ben een paar maanden geleden ook verhuisd van de stad naar een dorp in het bos! Ik heb toen eerst de grote meubels verhuisd en de kat nog in het oude huis gelaten. Een beetje sneu, maar ik sloot hem op in een kamer waar nog niets uit hoefde, zodat hij niet (eventueel) lijdzaam zou moeten toezien hoe zijn huis werd leegehaald.

Toen in mijn nieuwe huis de grote meubels er stonden, heb ik hem meegenomen. Hij is vervolgens tien weken binnen gebleven en daarna mocht hij naar buiten. Dat ging eigenlijk prima. Hij gaat niet ver weg en heeft ook nooit geprobeerd om naar het oude huis terug te lopen. Hij vliegt alleen nu wel telkens een boom in, de mafkees!
Gebruikersavatar
cujogigi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:23

verhuizen.. help

Bericht door cujogigi »

hallo allemaal,

ik hoop dat ik wat tips kan krijgen of advies over een verzhuizing met mijn 2 poezen.. (het broertje en zusje)

De verhuizing staat voor midden juli gepland.. van een oud herenhuis met wenteltrappen (dus bijna nergens deuren!) naar een standaard nieuwbouwwoning! De katten zijn gewend om overal te gaan en staan waar ze willen en hebben hier veel ruimte en plaatsen om zich terug te trekken. Ik ben bang dat dat in het nieuwe huis anders zal zijn. Vooral voor mijn kater Gigi, die is al bang aangelegd en als de bel gaat rent hij de kelder al in (ook open).
Ik weet totaal niet wat ik kan/moet verwachten aangezien ik nog nooit verhuisd ben met 2 poezen, die alles voor elkaar zijn en ook voor mij. En daarbij ook nog eens heel aanhankelijk..

Hebben jullie ervaringen of tips, hoe ik de dag van de verhuizing kan aanpakken en misschien al voorbereidingen kan treffen? Alle tips zijn welkom!

Groetjes
Die niet van dieren houdt, kan ook niet van mensen houden
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: verhuizen.. help

Bericht door jobey »

ik ben zelf een jaar geleden ook verhuisd. Ik heb toen eerst ervoor gezorgt dat het nieuwe huis zo veel mogelijk al af is. Zo hebben de katten het ook makkelijker. Je hebt er namelijk types katten tussen die het niet leuk vinden als je alles nog steeds blijft verhuizen van de ene kant naar de andere kant.

Dus eerst zorgen dat je huis zo ver mogelijk af is. Dan is er voor de katten geen andere optie dan aan de deuren te wennen. Ik heb altijd lekkere lig plekjes in de woonkamer en in de kamer waar ze s'nachts slapen zodat ze eigenlijk niet echt ergens anders heen hoeven. Natuurlijk gebeurd het wel eens dat ze even in een andere kamer komen, maar ze slapen er nooit echt.

Misschien ook wel heel verstandig om beidde katten tegelijk te vervoeren en te verhuizen (dus niet 1 voor 1) Als ze alles voor elkaar zijn, dan kan het zijn dat ze misschien elkaar een beetje rustig kunnen houden in de auto, en kunnen ze lekker tegelijk alles misschien wel samen ontdekken.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
cujogigi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2008 20:23

Re: Verhuizen...

Bericht door cujogigi »

Hallo allemaal!

Hier even een tip voor de mensen die bang zijn dat hun kat terug naar het oude huis loopt:

Er zijn inderdaad wonderkatten die 50km terug naar het oude huis lopen! Hoe doen ze dat toch? Nu, het schijnt dat katten de geluiden onthouden van hun omgeving en onderweg... zodat ze de geluiden herkennen en zo steeds dichterbij komen! Slim he!

Dus hard de radio aan zou ik zeggen?? (tjdens vervoeren)

groetjes
Die niet van dieren houdt, kan ook niet van mensen houden
Gesloten