muisjes met oogjes

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gesloten
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

muisjes met oogjes

Bericht door miekje »

wij hebben 2 kittens en die spelen erg graag met de muisjes. Nadeel is dat er 2 grote muizen bij zitten en daarvan zijn stukken staart foetsie. We kunnen ze echt nergens vinden.
Zijn katten goed in het verstoppen? Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat ze die staartjes opgegeten hebben.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ga er maar vanuit dat ze de staart hebben opgegeten hoor! Hier slopen ze de muisjes inderdaad ook helemaal tot je alleen een plastic lijfje of een kartonnen drapje overhoudt. Ik vind het ook niet zo prettig dus wij geven de muizen ook altijd als we er zelf bijzijn. Kleine muisjes zijn met een uur kapot en met grote muizen doen ze met een beetje mazzel een week of twee.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Hier krijgen ze ook alleen de muizen onder toezicht.
Gizmo en Xonya spelen ermee,..
Caddy ziet ze als prooi, loopt grommend door de kamer met zijn muis, als hij de kans ziet de muisjes van Gizmo en Xonya drbij :lol:
Dit zijn muisjes die ook echt piepen, heb ik toen samen met Bella gekocht.

Caddy speelt ermee, maar kauwt ook zo hard dat bij een muisje de buitenkant stuk is en er wat wattenachtig spul uitsteekt.

Ook wou hij zon klein gewoon muisje opeten, en had m helemaal in zn bek, en ik kon net optijd dat ding uit zn mond trekken.

Die oogjes zijn bolletjes met daaronder pinnetjes, soms maken ze genaaide oogjes, dus alleen van stof, maar ik vind het ondingen en best gevaarlijk...

Dus alleen onder toezicht hier,...
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Onze Misty eet bontmuisjes ook helemaal op. Ik heb volledig verteerbare muizen bij de dierenwinkel gekocht, dus dan kan het geen kwaad. Die muisjes zijn overigens niet eens zo duur € 4,50 voor 4 muizen.
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
miekje
Lynx
Lynx
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2004 13:49
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door miekje »

Ja bij mij ook. De staarten zijn alleen wat korter. De oogjes en neusjes halen we er wel van te voren af. Ze worden niet opgevreten, terwijl we er toch ook een hebben met kattenkruid erin schijnt. Alleen reageren ze daar niet echt op, maar op de catnip candybar weer wel... Zal wel niet echt kattenkruid in dat muisje zitten.

Maar goed. de staarten kunnen dus best opgegeten worden... :???: :shock:
Nou jaa.. nog niet echt gekke dingen meegemaakt door het feit dat de staartjes opgegeten kunnen zijn...
:pdtmat: Gone with the wind
Gebruikersavatar
William
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:45
Locatie: Wehl
Contacteer:

Bericht door William »

Heidi hier, vindt het leuk om die muisjes helemaal uit elkaar te pluizen en de onderdelen door de hele kamer te verspreiden maar doet er verder niet mee.

Je kunt altijd alle onderdelen (maar dan wel verspreid door de kamer) :???: weer terug vinden.

Blijkbaar vind zij het voer dat ze krijgt lekkerder dan een speelmuisje :grin:
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

Ik haal uit voorzorg wel altijd de plastic oogjes eraf
Ze trekken wel altijd de staart eraf maar verder slopen ze hem niet
De hond van mijn moeder heeft wel eens zo'n speelgoedmuis helemaal stuk gevreten :lol: :lol:
Desire
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Ook hier worden de muizen in zijn geheel verslonden en vind ik niet meer terug dan het plastic rompertje van de gesneuvelde muis.

Kijk ze inderdaad ook altijd na op oogjes en neus.

Heb trouwens nog nooit gehoord van volledig verteerbare muizen...waar kan ik die kopen en is het een succes ?

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Re: muisjes met oogjes

Bericht door Bjørn »

Onze Sjors en Luna hebben ook een heel regiment aan muizen tot de beschikking.
Ook wij hebben er op gelet dat er geen kralen oogjes en neusjes aanzitten.
Op onze muisjes zijn ze er allemaal opgenaait.

Sjors en Luna eten de muizen zelf niet op, maar bijten wel vaak de staart eraf.
miekje schreef: Zijn katten goed in het verstoppen? Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat ze die staartjes opgegeten hebben.
Onze katten zijn afgestudeerd in het verstoppen van speeltjes. Ze hebben veel muisjes, maar die zijn aan het eind van de dag altijd weg.
Kijk maar eens goed in alle hoeken en gaten en vooral onder kasten e.d.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

Hahahaha!
Wij vonden vorige week 2 balletjes, 3 muisjes en nog wat andere speeltjes onder de kast.
Volgens mij doen ze het er om ;)
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Ook hier vinden we regelmatig muisjes etc op hele rare plekken terug. Dus misschien dat de staartjes inderdaad ergens onder of achter liggen. En als dat niet zo is,is het volgens mij niet zo´n hele grote ramp als ze de staartjes opeten. Ook hier worden oogjes en neusjes verwijderd omdat dat wel kwaad kan maar volgens mij de staartjes niet.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

De staarten zijn er hier ook in no-time af. Echt niet stevig die dingen. De oogjes en neus haal ik er van te voren af. Als ik ze er zo gauw niet af krijg, laat ik ze zitten. Dan zullen de katten deze er ook niet snel uit krijgen.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik heb vorige week bij de Jumper een muis gekocht die bijna 3 keer zo groot is als de kleine muisjes :D
Xiara moest er even aan wennen, maar nu is hij toch favoriet :) Het muisje kost daar 2 keer zo veel als de kleine muisjes.
Misschien vooral geschikt voor grotere katten?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Lotte schreef:Ik heb vorige week bij de Jumper een muis gekocht die bijna 3 keer zo groot is als de kleine muisjes :D
Xiara moest er even aan wennen, maar nu is hij toch favoriet :) Het muisje kost daar 2 keer zo veel als de kleine muisjes.
Misschien vooral geschikt voor grotere katten?
Deze heb ik ook gekocht, weet alleen niet meer waar, maar het is zeker een aanrader. Ik haal wel de oogje eruit.
Overigens is Roxy niet zo heel groot, maar is er wel dol op.
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gesloten