Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
saskia
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:39

balkon

Bericht door saskia »

Hallo, ik heb twee katers een van 12 weeken en een van bijna een jaar :grin:, ik woon zelf 4 hoog :-|, en ik kan ook geen deur open doen wel ramen maar dan op kiepstand, als ik de deur open doe dan is de oudste kat gelijk buiten maar iik moet er bij blijven anders gaat hij op de rand liggen en dan ben ik bang dat hij naar ondere valt :cry: , maar het mooiste is we hebben hier ook last van duiven :twisted: en daar is de oudste dol op om achter de duiven aan te gaan wel achter het raam natuurlijk, :ehand: ik heb ook geprobeert met een tuigje maar als hij dan naar binnen wilt dan moet ik heb los maken en dat is ook vrij iritand, :-x wat kan ik doen als ik de deur open wil doen met warm weer :?: ik kan moeilijk te katten opsluiten daar voor heb ik geen katten voor gehaald.

gr saskia van weert :edance:
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: balkon

Bericht door rissie »

Hoi saskia

kijk even naar onderstaande link

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... lit=balkon" onclick="window.open(this.href);return false;

hierin wordt al heel veel besproken.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: balkon

Bericht door rieneke »

kijk alsjeblieft uit met die rottige kiepramen, steeds weer hoor je over katten die er de dood in hebben gevonden.
leg er in ieder geval opgerolde handdoeken in.

ik heb mbv houten latwerk het hele balkon overgaasd, bevalt uitstekend!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: balkon

Bericht door Sandra W »

Helemaal met mijn voorgangster eens, want menig kat heeft de dood gevonden tussen zo'n kiepraam!!!

groeten,
Sandra
saskia
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:39

Re: balkon

Bericht door saskia »

rissie schreef:Hoi saskia

kijk even naar onderstaande link

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... lit=balkon" onclick="window.open(this.href);return false;

hierin wordt al heel veel besproken.
Dank je wel. Ik heb al wat gevonden voor mijn balkon (kattennetlijn),
ik heb net een mail gestuurt of het bij mij ook omdat het bij mij open is dus afwachten of ik bericht terug krijg. Nogmaals bedankt
Gebruikersavatar
AylaAsperger
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 sep 2008 00:40
Locatie: Den Haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door AylaAsperger »

Hallo,

Het flatje waar ik ga wonen heeft ook een balkon. Mijn vader gaat daar op de reling pinnen maken zodat er geen duiven op landen, maar ik zie al helemaal voor me dat mijn kat daar dan een keer op springt en zich bezeert. Mijn vader zegt dan, we zetten nu die pinnen neer en we zien wel verder als jij een kat hebt, maar ik mag van hen niet het hele balkon afzetten met gaas. Wat kan ik het beste doen? Op zich vind ik de tuigjes optie ook wel een idee maar ik wil gewoon was op kunnen hangen op het balkon zonder dat ik de kat eerst helemaal moet 'aankleden'.....
Ayla Asperger
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Katten op het balkon

Bericht door roderik1963 »

voorkom ten alle tijden dat je kat van het balkon af kan of evt via het balkon naar het balkon van de buren kan gaan, geloof me, even niet opletten of vergeten de deur goed dicht te doen en je kat haalt een hoop ellende op zijn hals hiermee, spreek uit ervaring.
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door rav12 »

Beste allemaal,

Wie heeft zijn balkon afgezet met plexiglas en wil daar een foto of werkbeschrijving van plaatsen? Ik wil graag mijn eigen balkon onder handen gaan nemen. Zelf denk ik erover om het glas voor de spijlen te zetten en om te voorkomen dat een van de katten dan op de railing gaat springen, wil ik dat het tot een centimeter of 15 á 20 erbovenuit komt. Verder zie ik nog niet zo goed voor me hoe je de verschillende stukken aan elkaar bevestigd etc.
Heeft iemand daar een idee voor?

Het hele balkon afzetten met gaas of een net is geen optie.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door Seemy »

Hoi Rav12

Is het niet mogelijk om een soort voorzetraam, precies op maat te (laten?) maken, met daarin plexiglas of een ander transparant materiaal? Met een lijst eromheen?
Dat je dat raamwerk dan tegen de spijlen aan vast zet op bepaalde punten?

Lijkt me net zo mooi en practisch, en minder werk...
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door rav12 »

Dat is ook een idee... Ik wil dat je er zo min mogelijk van ziet, maar dat we wat meer vrijheid hebben met het balkon. Je tekening geeft wel goed weer wat ik in gedachten heb.
Maar ik dacht gisteren nadat ik hier had gepost; laat ik aan de klussers in de wereld vragen :) of ze een idee hebben. Dus op een klusforum gepost en ze hadden het erover dat er bij de bouwmarkt aluminium frames of hoekstukken te koop zijn waar je het plexiglas in kan schuiven. Verder adviseerde iemand lexaan ipv plexiglas. Ga eens bij de bouwmarkt uitzoeken hoeveel dit gaat kosten en meer advies vragen.

Dankjewel Seemy!
Gebruikersavatar
Maatje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2008 06:24

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door Maatje »

Je kan ook netten spannen op je balkon, dat heb ikzelf en is ook veilig en valt helemaal niet op naar buiten toe.
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door rav12 »

@Maatje: Ik denk dat ik me dan behoorlijk opgesloten voel. En dat doe ik nu al met een hekje (zo hoog en breed als de deur is) voor de balkondeur via waar Ienie gister binnen een seconde of 10 ontsnapt is. Intussen heeft mijn vader heel handig een soort van haakje gemaakt waarmee dat niet meer kan gebeuren.
Ten tweede denk ik dat Ienie er dan in gaat klimmen. Chelsea en Baby doen dat zeker weten niet! Met hun kon ik dat hek de hele middag zo tussen de zijkanten klemmen en ze deden geen mooie eraan te hangen of te trekken.
Verder vind ik een net ook niet zo mooi en probeer ik een mooie en praktische oplossing te vinden. Bij de buren zag ik gaas voor de spijlen, en hoewel je dat niet zo erg ziet; ienie gaat er een keer in proberen te klimmen.

Voor de duidelijkheid woon ik op 5hoog en mogen ze straks zelfs met deze oplossing alleen onder toezicht het balkon op. Ienie is een Noorse Boskat die in staat is zichzelf door het luxaflex te wurmen (dat heeft ze net echt gedaan) zodat ze naar buiten kan gluren. Ook is ze zo onhandig dat ze met haar achterpoten in de wc kan glijden als ze toevallig op de wcbril loopt en doet vooral waar ze zelf op dat moment zin in heeft... (dan heb je een beetje een indruk waar ik het over heb :D). Chelsea en Baby zijn htk-katten en erg beschaafd, welopgevoed en zien gevaren meestal wel in.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door Umimeis »

Ik heb niks voor m'n balkon.
Flea is er 1x vanaf gevallen,maar hij weet nu dat hij niet op de rand kan staan.
Dus doe ik ook niks ervoor want ik weet toch wel dat hij er niet meer vanaf valt, hij heeft zijn lesje wel geleerd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door roderik1963 »

zelf heb ik 2 linkerhanden....
dus wat info ingewonnen over zo'n net laten spannen op het balkon, pffff dat viel effe tegen zeg !
inclusief voorrijden montagekosten en materiaal en arbeidsloon : ca 750 euro.
een hekwerk ervoor laten plaatsen zal vast nog meer gaan kosten vrees ik dan.
sorry voor Appie dan, maar 750 euro vind ik net effe teveel van het goede.
ik heb het even in de ijskast gezet, het plan voor het balkon derhalve.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door roderik1963 »

ik weet niet of je een bedrijf mag noemen hier, maar heb info ingewonnen bij een bedrijf dat framewerken ed kan plaatsen voor het balkon, als ik zeg ottens....ben ik dan in overtreding met de forumregels ?
Plaats reactie