Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

Hoe maak ik mijn balkon veilig voor mijn katje

Bericht door kaatjuh »

Ik heb een duplexwoning (boven) en gelukkig zit er een best redelijke balkon erop (2 m bij 3 m) en deze heb ik aangekleed met riet aan de zijkant omdat het dan wat sfeer geeft. :grin: Maar wat doet mijn katje nou?? ze klimt tegen het riet omhoog zodat ze naar de andere kant kan gaan en de straat op!! Ik ben een voorstander van dat een kat naar buiten moet maar mijn hele riet gaat naar de knoppen als dit doorgaat. Ik heb geprobeerd om dit af te leren door haar alleen naar buiten te sturen als ik ook buiten ben (begeleiding) maar zodra ik mijn rug naar haar toekeer klimt ze snel erover (slimme meid). Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn balkon veilig word voor haar en voor mij? Ik vind dat riet echt heel mooi en het liefst zou ik hebben dat ze gewoon OP het balkon blijft maar ik weet niet hoe ik dit haar zou moeten aanleren? Kan iemand mij hiermee helpen? ik heb gekeken voor een net over je balkon maar dat is bij mij niet mogelijk. :cry: [/quote]
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Je zou een houten frame aan je balkon kunnen maken waar je gaas tussen spant zodat ze er niet uit kan. Ken meer mensen via ander forum die het zo gedaan hebben. En ook wel met net.
Gebruikersavatar
annette_de_vries
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2008 09:59
Locatie: Zwolle

Re: Katten op het balkon

Bericht door annette_de_vries »

Ik woon op 6 hoog en de katten lopen gewoon op het balkon. Iedereen op deze verdieping heeft katten en laat ze op het balkon lopen. Ze zijn allemaal heet voorzichtig en kijken alleen wel eens over het randje. één van mijn katten wil niet eens opgepakt worden omdat hij dat heel eng vind, om hem hoef ik me geen zorgen te maken. Maar mijn andere (een poes) is nergens bang voor en is gister voor het eerst op de reling gesprongen, die reling is ongeveer 5 cm breed en de 6e verdieping is ongeveer 20 meter hoog. Ik denk dat ze niet valt, maar vraag me af dat als het gebeurd hoe groot de kans is dat ze op haar pootjes terecht komt. Ik heb de onderkant al afgezet met gaas, maar wil ook nog van het uitzicht genieten. Ik vraag me af of ik haar kan afleren op de reling te lopen of dat ik haar moet binnenhouden of maar het beste moet hopen. Of heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat ze niet meer op de reling komt.
Groetjes,
Annette
Gebruikersavatar
Pearl
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2005 12:28
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door Pearl »

Zal er niet op gokken, dat ze niet valt, hoor...
Wij hebben hier een balkonrand van baksteen(geen idee, hoe breed dat is) en ik dacht ook, dat dat breed genoeg was voor de katten, dat ze niet zouden vallen.
Maar onze dame is vorig jaar toch twee keer naar beneden gevallen! :-( :roll:
Wij wonen dan maar op de eerste etage en gelukkig mankeerde ze niks(behalve dat ze hevig geschrokken was en beneden zat te bibberen als een rietje).
Maar ik zit toch niet echt lekker rustig, als de twee op balkon zijn.
Zou ze het liefste eigenlijk helemaal niet meer op het balkon laten, maar ja...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door Lotte »

Ook bij mij heeft een van onze katten geprobeerd op de reling te springen en ik vond dit niet zo'n succes ;)
Ik heb hem dit afgeleerd door hem voorzichtig op te pakken (niet gaan roepen enzo, want als hij schrikt valt hij zeker) en vervolgens met een boog naar binnen te gooien en de balkondeur dicht te doen.
Ik heb dit nog een keer moeten herhalen, maar sinds dien is de boodschap duidelijk.
Op de balkonrand betekend naar binnen en de rest van de dag binnen blijven ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Katten op het balkon

Bericht door roderik1963 »

zojuist maar even een mailtje eraan gewaagd naar een site die op dit forum was genoemd.
Ik wist al ( niet doorvertellen hoor ) dat Appie de buren verderop een bezoekje bracht, maar vanavond ging de voordeur bel met de vraag of ik de kat op eigen balkon kan laten zijn, mijnheer heeft daar blijkbaar een heel lekker stekkie gevonden in of de hangmat of de tuinstoel aldaar.
Als ik er zelf bij ben hoef ik maar te roepen en hij prakiseerd er niet over om van het balkon af te gaan richting de buren...maar ja..ik beschouw een kat in weze idem als een kleuter zeg maar....ja roepen en als de kans daar is zijn ze mooi pleite...
bedrijf zit weliswaar helemaal in Gemert, niet echt naast de deur ( Delft hier ), maar ja, ik merk het wel of ze terug reageren en of ze het balkon willen gaan afschermen voor me.

Voor ik het vergeet....Appie heeft zijn oude hobby inmiddels weer opgepakt, blijkbaar om mij te kennen te geven dat ie weer helemaal is opgeknapt...hij denkt dat ie binnenhuis architect en is weer verder gegaan met het afhalen van het behang van de muur.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

ben benieuwd roderik.
nettenlijn (als je die bedoelt) is niet goedkoop, maar ze leveren wel heel mooi werk zie ik zo hier en daar op foto's.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Katten op het balkon

Bericht door roderik1963 »

Van Woonbron mag ik het balkon veilig maken maar enkel met gegalvaniseerd gaas evt in combinatie met plexiglas, maar da wordt een duur grapje dan vrees ik.
en een nettenlijn kan ie gewoon in klimmen denk ik dan, als ik enkel de zijkanten afzet ben ik bang dat mijnheer erin klimt om zo alsnog via halsbrekende toeren op het balkon van de buren te komen.
Dus dat wordt dan ook de voorkant afzetten, maar op het balkon zelf is er geen ruimte voor een vluchtweg oid( in geval van brand ).
Hopenlijk neemt het bedrijf snel contact op, zodat voor de zomer echt aanbreekt het balkon veilig is.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door Leonie89 »

net gisteren een berichtje geplaats dat Benthe zo braaf is en goed luistert.. en wat gebeurde er gisteravond......
we waren mevrouw kwijt.. (de ramen stonden wagenwijd open, dus hielden we haar in de gaten..) maar niet goed genoeg dus, want ineens zag ik een ruggetje op de vensterbank buiten!! dus niet in de vensterbank, maar echt buiten het raam.. ik schork me kapot, ik ben gaan rammelen met haar voedsel en ze kwam gelukkig direct weer naar binnen..
de vensterbank is best breed, maar toch..
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Katten op het balkon

Bericht door TuttiFrutti »

Wij wonen op 2 hoog en hebben een balkon. De spijlen zijn door de vorige bewoner al dichtgemaakt met soort plastic iets.. maar daaronder kan ze wel door en als Lotje straks iets groter is kan ze er ook op springen.. Nu willen we zelf een soort kattenren maken, maar vroeg me af, wat voor materiaal is daarvoor geschikt?
Ze kan wel in een tuigje maar dat is toch iets anders dan vrij rondlopen.. en met dat tuigje kan ze er alsnog onderdoor en dan hangt ze daar straks :eeh:

Liefs TuttiFrutti
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Enfranchise
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2008 20:38
Locatie: Rotterdam

Re: Katten op het balkon

Bericht door Enfranchise »

Hallo iedereen!
Ik had een vraagje. Ik woon 2 hoog en heb sinds 3 weken een kitten. ze is nu 12 weken.
Nu is het probleem als het zo heet weer is dat het binnen een broeikas is.
Als ik het raam openzet springt mevrouw er gelijk naar toe om te kijken.
Het probleem is dat er een dun/schuin venster bankje buiten t raam loopt, waar mevrouw denkt dat ze op kan lopen.
Dus raam moest weer dicht.
Volgende probleem mijn deur naar t balkon durf ik ook niet open te doen. Ik zit dus 2 hoog en mijn balkon bestaat uit spijlen die ver uit elkaar zitten. Nu ben ik dus bang dat zij er doorheen valt.
Hoe kan ik deze het beste afzetten zonder het hele balkon van onder naar boven aftezetten met kippengaas.
Dankjee!!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Katten op het balkon

Bericht door sandy »

Zo'n balkondoek? Dan is er gelijk schaduw op het balkon, had ik ook op mn balkon in Rotterdam word het tenminste ook niet zo heel heet.
En voor dat raam zou ik een stevige hor plaatsen zodattie openkan zonder dat je katje naar buiten glipt, want proberen doen ze en dat is levensgevaarlijk :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Enfranchise
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2008 20:38
Locatie: Rotterdam

Re: Katten op het balkon

Bericht door Enfranchise »

ja inderdaad, nu is het zo dat als ik het raam open zet zij niet in de kamer moet zijn. Bijvoorbeeld als ze ligt ze slapen en als ze wel in de woonkamer is moet ik echt naast het raam gaan zitten en haar vast houden. Dat schiet gewoon niet op. Morgen maar eens kijken bij de Gamma of ze iets hebben.
Ja ik wou al iets door die spijlen heenhalen maar is het dan niet juist nog intressanter om er overheen te willen kijken?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Katten op het balkon

Bericht door Boomer »

Wat je ook kan doen is golfplaat er tegen aan. Dat heb je ook doorzichtig dus kunnen ze er doorheen kijken.. Nu je kitten nog klein is zal dit (hoop ik) wel genoeg zijn, maar als ze groter worden (denk aan een half jaar) gaan / willen ze springen. Dan moet je ook wat op de railing doen.

Ik heb zelf ook op een flat gewoond met een balkon. Mijn vorige katten zaten dagelijks op het balkon. Zij hebben nooit op de railing willen springen. Dus ik had er ook niets voor/ tegen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Katten op het balkon

Bericht door tacuma »

Toch zou ik zelf wél bij voorbaat iets maken, zodat de kat niet naar beneden kan vallen.
Vóór je het weet, springt je kat wel op de railing, en valt er aan de andere kant vanaf.
En dan verwijt je jezelf dat je niet eerder maatregelen getroffen hebt...
En zegt het spreekwoord niet: Voorkomen is beter dan genezen? ;-)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie