Katten op het balkon

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door rav12 »

Ik zit erover na te denken aan de onderkant gaas te doen en dan plexiglas in het bovenste gedeelte. Misschien is dat ook wat voor jou, Roderik. Plexiglas op maat is denk ik te duur maar bij de bouwmarkt kun je platen plexiglas halen van 100x50 cm. Hoeveel ze kosten weet ik nog niet (en hoeveel het in totaal kost al helemaal niet). Misschien wel de moeite waard om uit te zoeken wat beide opties kosten.

EUR 750 zou ik er zeker ook niet aan uitgeven. Dat is echt teveel van het goede voor een net(!) Maar het lijkt me wel heerlijk om lekker de balkondeur wijdopen te zetten zonder een obstakel onderweg tegen te komen (als in een deur oid) :D

Over het bedrijf dat je noemt heb ik wel gehoord, maar ik wil geen halve kooi van m'n balkon maken... Ieder zijn ding he :P?
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door roderik1963 »

het is een huurhuis en woonbron geeft pas toestemming ervoor als het balkon toegankelijk blijft van buiten af voor evt onderhouds werkzaamheden, dus ben ik wel gebonden aan materiaal wat en stevig is en makkelijk toegankelijk is van buitenaf :-(
anders had ik kippengaas oid ervoor genomen met een framewerk.
ook dient er een " brand-uitgang " aanwezig te zijn.
en als ik dan alles heb dicht gemaakt met kippengaas en ( afkloppen eerst ) er breekt ergens brand uit....
dat ik er niet uit kan komen, nah jammer dan, maar Appie...

uitzicht over het balkon maal ik niet echt om.
afgelopen periode zijn er beetje warme dagen geweest en al die dagen zat Appie voor de deur van het balkon zielig te doen en te kijken.
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door rav12 »

Ja dat is lastig! Maar misschien is daarom de optie die ik net aandroeg ook een idee voor jou. Ik zal dat in ieder geval zsm uitzoeken.

Even offtopic:
Zielig voor Appie dat ie niet meer naar buiten kan, maar daar zit nu even niets anders op. Als je zo'n hekwerk plaatst kunnen in geval van ongelukken etc. zowel jij als Appie (in transportmand) wegkomen, dat lijkt me wel heel belangrijk. Je zult wel allang blij zijn dat ie z'n avontuurtje heeft overleeft. Mijn katjes genieten ook altijd lekker als ik de deur met hekwerk ervoor open zet, is niet leuk als dat niet meer kan!
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door roderik1963 »

ben nog even verder gaan neuzen en het een en ander door gelezen hoe het zelf aanbrengen van een kattennet en of deze dan weer makkelijk er af te halen is bij werkzaamheden aan het balkon door de verhuurder.
als ik alles zo doorlees...
stel dat het kattennet inderdaad makkelijk weer is te verwijderen...dan denk ik toch dat ik me eraan ga wagen om het zelf te gaan doen.
het grootste stuk is de voorkant van het balkon, links en rechts zijn er kleine uitsparingen, maar die kunnen volgens mij ook ermee worden afgezet met een kattennet.
volgens mij moet ik dan zowel op de bodem als in het plafond van het balkon balkjes tegen aanzetten en daar dan het net tegen aanspannen ?
en het zelf gaan doen is tig x goedkoper dan het laten doen door een fabrikant.
de meeste netten worden incl bevestigingsmateriaal geleverd, pluggen spanners etc etc.
ik ga weer even verder neuzen ernaar. :smile:

Iemand enige ervaring met het zelf aanbrengen van zo'n kattennet ?
Als ik alles zo doorlees hebben de meesten het over 2 personen die het aanbrengen ipv 1.
Gebruikersavatar
Maatje
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2008 06:24

Re: Balkon katveilig maken dmv plexiglas

Bericht door Maatje »

Het lukt wel in je eentje als je een goed frame hebt met panelen, je kan dan de netten per paneel knippen koord omheen weven en dan spannen met haakjes....ik zal je wat voorbeeldjes sturen via een postbusje. ;-)
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Katten op het balkon

Bericht door roderik1963 »

jaja, weet ut...
ben voor hoelang al niet meer hier geweest, maar de omstandigheden noodzaakten het even het eea.
maar ik ben weer even terug.
ik heb een vraag of hier iemand ervaring heeft met spanstangen voor een kattennet.
ik mag niet boren in de muren en plafond van het balkon :-(
dus is mijn idee om dan 4 sets van die spanstangen te halen en daar dan het net op te bevestigen, dusdanig...2 stangen links en rechts van grond tot plafond balkon en 2 stangen van bovenrand plafond naar het huis zelf toe. ook links en rechts dan.
zijn deze stangen daar sterk genoeg voor zodat Appie er alsnog niet door heen of onderdoor kan kruipen ?
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Katten op het balkon

Bericht door daantje_xxx »

hoi,

hebben jullie nog tips? Ik zag wel dat er foto's op dit forum staan, maar die kan ik helaas niet meer zien.

Wij wonen op 4 hoog en ben op onderzoek wat de mogelijkheden zijn om het af te zetten, maar dat wij ook nog ons uitzicht behouden.

Zat zelf te denken aan houten stellage met gaas daaraan.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

ik heb een houten stellage met gaas, en het bevalt uitstekend!
ik heb vrij grof gaas, en m'n uitzicht wordt er zeker niet door weggenomen.
bovendien is het solide en veilig.
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Katten op het balkon

Bericht door daantje_xxx »

Rieneke,
is het mogelijk hiervan een paar foto's te posten ter inspiratie?
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Katten op het balkon

Bericht door loek »

Ja graag wil ik ook zien. En hoe kom je eraan?
Ik ben ook nog steeds het het beraden hoe ik het doe met het balkon. Mijn kittens zijn nu 4 maanden en komen nog niet op het balkon.....Tenminste eentje weet nu de weg via het raam ernaast naar het balkon. (daar moet nog een hor voor) Het grappige is dat hij niet het balkon/ buiten leuk vind maar de keuken, via het balkon kan hij namelijk in de keuken.
Maar ik vind het een doodenge actie steeds. Laat hem alleen in het raam zitten als ik ernaast zit (op mijn comp) zodat ik het in de gaten kan houden...maarre beestje is slim. Zit steeds braaf als ik 100 keer naast me kijk. En dan ineenkeer mis ik hem (is nu 3 keer gebeurd), zit meneer op het balkon...

Kortom het wordt tijd voor een hor, en voor 'iets op het balkon'.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Katten op het balkon

Bericht door tacuma »

Wow Rieneke, dat ziet er goed uit! Toevallig vroeg ik nog geen vijf minuten geleden in een
ander topic aan iemand hoe je dat gaas toch bevestigt op een balkon, maar een duidelijker
antwoord dan hier kan je niet krijgen! Mooi met al die planten (ben jij ook al zo'n fan van de
Ipomoea? ;-) ), zodat het een heerlijk plekje is voor de katten en voor jou.

Ik heb hetzelfde gaas ook rondom de tuin (hangt ook schuin over, zodat de katten er niet uit
kunnen, maar onze laatste aanwinst, een Balinees van 8 jaar, wist zich toch al door de mazen
heen te wurmen... :shock: Ze is dan ook wel erg rank gebouwd. Ik moet er dus weer ander
gaas tegenaan gaan zetten, dwars erop, of met smallere mazen.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Katten op het balkon

Bericht door lievelijn »

ziet er prachtig uit rieneke!!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Katten op het balkon

Bericht door rieneke »

bedankt!
in de zomer is het m'n 2e huiskamer, dus dan maak je er wat van ;-)
en voor de katjes is het heerlijk avonturieren tussen de planten, of lekker verstopt liggen.
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Katten op het balkon

Bericht door daantje_xxx »

ziet er inderdaad goed uit!

nu heb ik in ieder geval een idee hoe je het kan bevestigen. Goede foto's :!:
en.... ook niet onbelangrijk: mooi balkon :!:

mijn vriend gaat over de mogelijkheden nadenken (ik dus ook :P) en we gaan contact opnemen met de VvE om te vragen of wij een kattenren mogen maken op het balkon. We hebben dit al bij een andere bewoner gezien, maar willen het toch even navragen.
Plaats reactie