Twijfel bij Euthanasie...Wat te doen?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Even om jullie gerust te stellen: Ik ga nu bellen. Ik hou jullie op de hoogte met hopenlijk goed nieuws
Gr.Red
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ik heb net alles gelezen. Ik vind het erg naar voor jou en Orphy. En dat je financieel krap bij kas zit, maakt het natuurlijk moeilijker. Hopelijk valt er iets te regelen met de da.

Maar ik ben wel zo benieuwd hoe het nu met Orphy gaat. Ik vind het ook erg voor haar dat ze zo lijdt...Heb je al kunnen bellen? Ik hoop dat er toch nog een juiste goede beslissing komt voor haar.

Sterkte ermee!
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Beste mesen dank voor jullie medeleven, diep geroerd
goed niuws. ik ga nu naar een dierenarts.Heb het snel uitgelegd.De lieve lieve assistente maakt er een dagconsult van vertelt me wat de evt plaspillen kosten en de rest zien we later.Dit vond ze verschrikkelijk. Ze hadden ook nog een spoedgeval. Ik ga nu snel vervoer proberen te regelen want openbaar berboer gaat niet en ik heb geen auto...een probleem...maar moet lukken ik hou jullie op de hoogte.Gr red
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Redscape,

Mijn Max heeft zo'n beetje hetzelfde als jou kat.
Ik heb wel het hartfoto laten doen en hij krijgt nu medicijnen waar de klachten een stuk minder door zijn geworden. Deze medicijnen zijn prima betaalbaar. ook Max had braakneigingen en had het benauwd.
Het medicijn heet amlodipine.
Ik zou zeker een second opinion vragen.
Als je wil mag je ook het nummer van je dierenarts aan me sturen en een privebericht, zodat ik daarmee kan overleggen en vragen kan stellen.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik heb met verbazing dit hele topic gelezen. Wat vreselijk wat jouw poezel en jou overkomt. Hartfalen is bij oudere dieren volgens mij best moeilijk te verhelpen, het is een kwaal die nooit meer overgaat en de kwaliteit van leven heel erg af doet nemen. Toevallig heeft mijn vriendin een hondje die hetzelfde heeft, drie weken geleden werd het ontdekt. Het beesie is ook tien jaar oud, zij martelen onwijs met dit beestje op het moment. Ik hoop op een goede afloop en wens je heel veel sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Orphy, neem eens contact op met de Sophia Vereniging in Amsterdam. Soms nemen zij de kosten van een behandeling over (in uitzonderlijke gevallen).
Het telefoonnummer is te vinden op internet als je zoekt onder Sophia Vereniging. Zij zorgen ook voor transport door heel Nederland.
Ik hoop dat zij jou en Orphy kunnen helpen.

Veel sterkte!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo allen,
eerst wil ik jullie allen ontzettend bedanken vooor alle steun en begrip.Overweldigend gewoon.Ik heb nog nooit op een forum geschreven(weleens een opmerking of zo) maar ik moet zeggen het is de moeite waard! Dank! Ook namens Orphy,het vrouwjte kon zo gerichter handelen :-)
Redelijk goed nieuws:Ik weet niet wáár ik moet beginnen.Zoals gezegd zou ik gisteren gaan bellen voor vervoer.Ik had mijn zus gebeld die vlakbij woont en we zijn samen naar een dierenkliniek gegaan. De dierenarts trok de conclusie dat in ieder geval inslapen nu niet direct het enige nog te doen was. Voornamelijk baseerde ze dit op basis van Orphy's vechtlust...! Het verbaasde mij ook, want de laatste twee dagen deed ze allen nog maar het nodige.Kleine hapjes eten, slapen, wassen(!) slapen ,eten ,wassen,slapen,slapen enz. Geweldig.De dierenarts heeft naar haar hartje geluisterd.Ze vond het wel meevallen met die ruis.Ook met het oedeem en viel het mee.het was ons ook al opgevallen dat het wat minder was(voorpoten).Maar dat kan.Ze wees toch op de hartfoto.Orphy kreeg een clisma.Ze liet merken uit welk hout ze gesneden was, ook voor poezen zijn er grenzen!Vandaar dat het even duurde.Ze kreeg een spuit die sneller werkt dan een plaspil.Ik vertede de DA dat Orphy ook zo veel,vaak braakte.Bij het weggaan hielp Orphy even mee om pillen tegen het braken(samen met wat plaspillen) mee te krijgen,door inderdaad:te braken:-)Er is zo veel te vertellen pfff.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

IloJeM schreef:Dat Orphy zich nog wast, is toch een goed teken. Hoe gaat het nu met haar? En een hartfoto, heeft ze die al gehad of ga je die nog laten doen?
Ik ben blij dat deze dierenarts je wel serieus nam. Soms moet je gewoon even zoeken naar de juiste man of vrouw die wel naar jou wil luisteren en met je wil meedenken.

Goed dat je bent gegaan. Een discussie over geld kunnen we hier gewoon niet aangaan. Niemand kan in jouw portomonee kijken, maar zoals je gisteren wel gemerkt hebt, is een poesje laten versterven wegens geldproblemen ook voor jou te zwaar.
Inderdaad: zolang een kat zichzelf verzorgt gaat het nog.Ze doet verschrikkelijk haar best.
Het was voor mij niet zo zeer een kwestie óf ik zou gaan. Het was meer:Hóe doe ik dit met geldgebrek.Dat is nog steeds zo. Een hartfoto moet er komen.Orphy heeft snel behandeling nodig.en een poesje laten sterven wegens geldgebrek is voor mij niet 'ook te zwaar' maar: ONACCEPTABEL. Gr.Red
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

RedScape schreef: Het was voor mij niet zo zeer een kwestie óf ik zou gaan. Het was meer:Hóe doe ik dit met geldgebrek.Dat is nog steeds zo. Een hartfoto moet er komen.Orphy heeft snel behandeling nodig.en een poesje laten versterven wegens geldgebrek is voor mij niet 'ook te zwaar' maar: ONACCEPTABEL. Gr.Red
Daar ben ik blij om! Orphy kan zelf niet naar een dierenarts gaan dus is ze afhankelijk van jou en ik ben blij dat het je uiteindelijk dus toch gelukt is om een goede dierenarts te vinden. Ik zou inderdaad bij deze blijven i.p.v je 'oude' dierenarts. Geef Orphy maar een dikke knuffel van ons :wink:
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi allemaal,
Ik heb de dierenarts gebeld.Ik moest het vandaag aankijken met Orphy en ik vind het genoeg! Ze heeft verschrikkelijk pijn.Ik ga naar de DA.Onder lichte narcose haar ontlasting verwijderen.Wél met n flink risico zegt ze.Tot later.
Gr.Red
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

hallo, ik weet niet of dit misschien een oplossing voor je is, maar in België kan je je dieren ook laten behandelen door laatstejaarsstudenten dierengeneeskunde. De kosten zijn aanzienlijk minder dan bij een DA, terwijl de infrastructuur en dergelijke echt heel goed is (hier in België bezit die faculteit een heuse kliniek) bovendien wanneer het echt om iets ernstigs gaat is het de Prof die de dieren behandelt in zijn lessen, en natuurlijk zijn alle behandelingen onder toezicht van de prof. Misschien toch de moeite waard om eens na te vragen. alvast heel veel succes met Orphy. Groetjes,
freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

He Red, ik hoop dat er gelijk een hartfoto gemaakt kan worden dan.
Heb je de naam van die medicijnen van Max meegenomen?
Max heeft ook erg harde ontlasting, hoewel het goed gaat.
Ik wil je zo graag helpen hierbij en die medicijnen zijn niet duur. Het moet wel in overleg met je dierenarts.

Groeten Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo allen,
Sorry dat ik zo weinig op het forum ben, maar ik ben echt continue
met Orphy bezig. Vlak na mijn laatste berichtje hier ben ik dus met Orphy weer naar de DA gegaan. Ze had mij té veel pijn. Bij de dierenarts moest ik toch weer een beslissing nemen. DA heel lang naar haar hartje geluisterd, veel aandacht besteed. Buik gevoeld. Ze begreep toch niet echt waarom Orphy zich zo slecht voelde. Ze vond de hartruis wel aanwezig maar niet zó bijster slecht. En ook in haar buik leek het niet zo erg. Toch had Orphy erg veel pijn. DA wist het niet echt stelde twee dingen voor. Of onder lichte narcose proberen haar harde ontlasting te verwijderen met risico dat Orphy er in zou kunnen blijven. DA had net ander poesje gehad die ogenschijnlijk in orde leek maar het niet haalde. Of naar huis met pijnstillers. Even nagedacht. Laatste leek mij geen optie. Ik was nu al drie keer naar de DA geweest en er moest nu iets gebeuren. Orphy werd zwakker en zwakker zo. Ik had het gevoel dat het anders mis zou gaan. Dit was weer een andere DA. Jong meisje. Ik besloot de ontlastingverwijdering. Mede doordat twee artsen wel hebben gezegd dat er een hartruis is maar niet zo ernstig als eerst leek. Het risico nam ik ook omdat dít toch echt niet meer ging. Wij zijn twee uurtjes een kop koffie gaan drinken en Orphy zou in de kliniek blijven voor de behandeling. Het scheen achteraf toch wel erg nodig geweest te zijn. Assistente vertelde dat er eerst nog heel harde ontlasting kwam toen nog wat met aardig wat haar. Ze dachten dat dat het was,zoals verwacht maar er blijk daarachter nog een hoop zachte ontlasting aanwezig. Behoorlijk verstopt dus. Vanddaar de vreselijke pijn. We zijn nu sinds ongeveer acht uur terug en Orphy zit er nog totaal kapot bij. Ik maak me ook best een beetje zorgen. Haar hart moet natuurlijk wel nagekeken worden en ik heb Kat-ALax meegekregen. Een soort pasta waardoor ze de haren meepoept. Ik ken dat heb dat aantal jaren geleden bij de dierenwinkel gekocht en dat ging prima inderdaad. Alleen op een gegeven moment wilde Orphy haar eten niet meer en ik ben er toen mee gestopt.Ik wist niet dat het ook zó erg kon uitpakken! Weet nu niet meer hoe ik de maand financieel nog door moet komen.Maar ja dat probleem heb ik toch wel.Ik hoop dat julllie nu n beetje op de hoogte zijn. Ik probeer het nog kort te houden... maar ik laat nog zó veel weg...
Orphy ligt naast me op de bank met een dekentje over haar heen. Ik wrijf haar af en toe extra warm.Arm poesje ,wat heb je de afgelopen dagen toch enorm veel meegemaakt...Lieve lieve Orphy.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Red, je verhaal is nooit te lang hier en je kan altijd terecht.
Goed van je dat je naar de dierenarts bent geweest en je hebt de goeie beslissing genomen.
Kan je de kosten in termijnen betalen?

Dikke knuffel voor Orphy en ook voor jou.
En blijven vertellen hier ok!

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Anonymous

Bericht door Anonymous »

kattenbella schreef:Red, je verhaal is nooit te lang hier en je kan altijd terecht.
Goed van je dat je naar de dierenarts bent geweest en je hebt de goeie beslissing genomen.
Kan je de kosten in termijnen betalen?

Dikke knuffel voor Orphy en ook voor jou.
En blijven vertellen hier ok!

Bella.
De kosten houdt deze kliniek vrij laag voor me.Ik hoefde nu ook geen consullt te betalen.ik was iets van € 33,= kwijt vandaag.dat is zeer zeer schappelijk.Uiteraarde moest ik met mijn dochter en vriend met openbaar vervoer(ver...!) en had ik ook gisteren meer kosten én eergisteren.finandieel is dit voor mij niet te doen.Nou ja ik doe het.En deze kliniek geeft mij de kans om in ieder geval niet 'maar voor een spuitje'te diezen.Schande! Wat Orphy nu moet doorstaan is onnodig langer dan noodzakelijk. ik vertel zo verder nog wat ik zojuist van de dokter heb gehoord.Had haar om vijf voor twaalf nog even gebeld. Gr.vab Red en Orphy.
Gesloten