Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ans1958
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2009 20:33
Locatie: arnhem
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door ans1958 »

dit is onze krappaal voor de katten
Afbeelding

Afbeelding

en dan staan er nog wat kleinere krappalen
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Biny »

Jeetje dat vind ik echt knap van je hoor! :D

Oh die zijn ook erg mooi Ans!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kattenbella »

Ans, die is ook mooi van vorm! Het enige wat ik mij altijd afvraag en dat heeft niets met jou krabpaal te maken ;-) Hoe houden jullie deze schoon?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
ans1958
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2009 20:33
Locatie: arnhem
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door ans1958 »

ik doe de planten die aan d krappaal zetten met een speciale spuitbus waar allen lucht in zit
en de rest met een kleine klerenborstel voor haren op je kleding
Laatst gewijzigd door Admin op 24 jun 2009 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Seemy »

:offtopic:
@TuttiFrutti - Wat een leuk kattenhoekje en mooi schilderij hoor! Knap gemaakt!

En nu weer on topic;

Wat een grote en aparte krabpalen trouwens.
Wij hebben 1 hoge die geklemd zit tussen de grond en het plafond. Hij is smal en hoog, met 3 plankjes om op te liggen en een hokje in het midden waar hij in kan liggen.
Verder 1 krabplank in de bijkeuken, 1 krabplank in de woonkamer en 1 krabplankje op de slaapkamer.
Ik moet zeggen, de krabplanken worden veel gebruikt :grin: , meer als de krabpaal in ieder geval... haha
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Kiwi »

^ die hebben wij ook, zo'n grote tussen grond en plafond! Helaas niet zo'n spannend model, maar maakt wel optimaal gebruik van de kleine ruimte. Omdat hij bij ons naast de vensterbank staat, is het ook erg handig voor de katten om er op/af te komen. Daarnaast kunnen ze op de vensterbank zich nog verder uitrekken tijdens het krabben.

We hebben ook nog een klein paaltje, 1 meter hoog ofzo. Bestaat uit een kubus en daarboven een paal met plateau. helaas was deze veel te labiel: bij krabben of te actief er op/af springen viel te hele paal om. Als oplossing heb ik 2 houten latjes van ongeveer 1 meter gemaakt, en deze aan de onderkant vastgeschroefd. Hierdoor is het bijna onmogelijk om de krabpaal om te gooien (voor katten dan).
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Camoth »

Mijn krabpaal, net in elkaar gezet en maar 50 euries voor betaald :grin:

Afbeelding

Afbeelding

In elkaar zetten was goed te doen. Hij was alleen een halve centimeter langer dan gedacht, dus past net niet waardoor hij ietsje scheef staat bovenin ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Siris »

ans1958 schreef:dit is onze krappaal voor de katten
Afbeelding

Afbeelding

en dan staan er nog wat kleinere krappalen
Waar heb diegene met de nepplanten vandaan? Erg leuk met die schaaltjes plankjes, vooral naast het huisje. Ik heb pas nog een nieuwe gekocht, ook leuk, maar deze.....misschien voor de toekomst.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door krisje07 »

Zoals sommigen van jullie al hebben gelezen ga ik in augustus 2 katten uit het asiel halen. Heb al wel veel dingen in huis voor de kattenuitzet, maar mis nog een grote(re) krabpaal. Heb nu een heel kleintje, naar mijn idee niet echt uitdagend voor 2 katten.
Ben dus opzoek naar een grote krabpaal. De krabpaal komt hier in een hoek te staan waar de katten ook nog een beetje naar buiten te kunnen kijken. Heb nu deze http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... dere/47986 krabpaal gezien. Wat denken jullie, is deze een beetje geschikt? Of hebben jullie nog andere tips waar een beetje krabpaal aan moet voldoen. Wil maximaal tot ongeveer 70 euro betalen aan een krabpaal.
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Camoth »

Das een leuke krabpaal hoor. Zou het doen! Ik heb zelf niet voor de ton gekozen omdat ik weet dat mijn katten dat niet boeiend vinden, die willen liever ergens zo hoog mogelijk bovenop kunnen liggen, maar mijn katten zijn een beetje apart :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door lievelijn »

Kattenbella schreef:Ans, die is ook mooi van vorm! Het enige wat ik mij altijd afvraag en dat heeft niets met jou krabpaal te maken ;-) Hoe houden jullie deze schoon?
hee bel, ik heb ook zo´n stoffe dingetje.. als ik straks op mezelf ga wonen komt er een mooiere en grotere :-P (word ik nu al blij van :oops: ) ik stofzuig hem elke week en sop hem 1x in de maand ongeveer met een doekje met groene zeep. Niet ideaal maar moet zeggen dat ze er nu ook niet veel mee doet dus dat scheelt gelukkig.
ik <3 Vlinder
spammerhamster
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:55

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door spammerhamster »

Camoth schreef:Mijn krabpaal, net in elkaar gezet en maar 50 euries voor betaald :grin:

Afbeelding

Afbeelding

In elkaar zetten was goed te doen. Hij was alleen een halve centimeter langer dan gedacht, dus past net niet waardoor hij ietsje scheef staat bovenin ;-)

Ehm... je kan de bovenste gedeelte wel langer en korter schroeven hoor...

Ik heb zelf de bovenste en middelste plankje (met de tunnel) verwisseld, want anders zal de kat toch niet op de bovenste tree kunnen komen? Die is zoveel breder.
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door krisje07 »

Heb een vraagje. Was net bij een oom en tante van mij, die zelf 5 katten hebben. Hun zeiden dat het goed was om de krabpaal, een week voordat ik 2 katten van het asiel haal, bij hun neer te zetten zodat de geur van hun katten eraan zit. Op die manier zou de krabpaal meer aantrekkingskracht hebben op de katten die ik van het asiel ga halen.
Klopt dit?
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
n00ntjuhn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jul 2009 08:49
Locatie: Rotterdam

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door n00ntjuhn »

Ik weet niet of dit mag maar als er nog mensen zijn die een krabpaal zoeken, Lidl heeft weer een leuke paal 10 augustus.

Ikzelf heb deze ton en krabpaal, niet zo mooi als ik heb gezien op dit forum maar dat veranderd misschien nog wel :).
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilde_72
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:22
Locatie: Emmeloord

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Hilde_72 »

Hoi Kristy,

Leuke krabpaal heb je uitgezocht. Ik heb er twee weken geleden ook eentje besteld op Zooplus, en daar zijn mijn katten echt helemaal gek van. Hij staat lekker stevig, ze hangen samen aan de palen, liggen in het huisje, en ze vechten bijna om in het mandje bovenin te liggen :lol:. De krabpaal (La Dique) is wel wat duurder dat jij aangaf (90 euro).

Afbeelding

Afbeelding

Succes met uitzoeken ;-)
Groetjes, Hilde
Otto (2,5) en Tessa (3)


A home without a cat, is just a house.
Plaats reactie