Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Dat 'aankoeken' zou je kunnen voorkomen door iedere dag de bak uit te scheppen en ook het natte. Ik schuif dan de ene helft naar de andere helft door de bak schuin te houden en het natte blijft dan plakken, maar is nog niet hard. Ik schep het eruit en weg is het natte. Als er teveel uit mist, vul ik het aan, anders 1x per week helemaal schoon.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Inderdaad, dat aankoeken kun je voorkomen door elke dag de klontjes eruit te scheppen. het zal wel klontvormend grit zijn, dus dat is dan ideaal!
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Hihi, dit was ook hetgeen waar ik zo boos over was; ik schep al elke dag de bak uit!! Roer hem dan ook even helemaal om (als je begrijpt wat ik bedoel), en nog zo'n dikke klont onderin....blijkbaar moet je dus echt helemaal tot op de bodem met dat poepschepje en dan roeren....

Nou ja, bedankt voor de adviezen in elk geval!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Nee, eruitscheppen vanaf de bodem. ;-) Als je het gewoon omroert, gaat dat natte (de plas dus) door het schone grit heen en heb je een minder frisse bak.
Omdat het aan elkaar klontert, kun je het makkelijk uitscheppen. Zonde dus als je dat uit elkaar haalt door om te roeren. :grin: ;-)
zigaaziga
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2007 10:34

Bericht door zigaaziga »

Ik las dat er veel mensen erg tevreden zijn over Biocat's. Naar aanleiding van alle enthousiaste berichten over de extra klonterkracht heb ik dit zelf ook een tijd geleden gekocht. Ik merk alleen dat de klonten urine ongeveer drie dagen nadat ik de bak verschoond heb al weer uit elkaar vallen. Is dat bij jullie ook zo? En hebben jullie dan een merk ontdekt dat beter klontert?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

De meeste katten eigenaren scheppen elke dag de natte plekken eruit, dus ik denk niet dat er veel mensen er last van hebben. Doordat het klontert is het juis makkelijk om de natte plekken eruit te scheppen. Zo blijft je bak mooi schoon.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
zigaaziga
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2007 10:34

Bericht door zigaaziga »

Dan heb ik het niet goed in mijn berichtje geschreven. Ik schep ook elke dag alle klontjes eruit, maar wat ik bedoel is dat ik merk dat de klonterkracht na ongeveer drie dagen veel minder is waardoor de (nieuwe) klontjes uit elkaar vallen.
Gebruikersavatar
poezenvrouwtje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2007 13:29
Locatie: MALDEN

Bericht door poezenvrouwtje »

Anonymous schreef:Dit is de bak die ik bedoel. Bij mijn weten kun je hem niet huren ... Ik vind het een ideale bak!

Afbeelding
:grin: Hé dat is leuk....deze heb ik net 1 maand geleden gekocht ...maar dan is hij geheel automatisch.

Geweldig apparaat...poezen vinden hem ook fantastisch om te gebruiken...altijd een schone bak.

Nu gaat kater Tiamo met zijn blaasgruisprobleem ook normaal op de bak en houd hij niet onnodig meer zijn plas op!!!

Overigens :-| ...ik ben NIEUW hier op het forum.
Poezenvrouwtje van:

Joy,Tiamo,Sheva,Pepé,Lieveke,Trigger,Spotje & Knoetje
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

poezenvrouwtje schreef:Overigens :-| ...ik ben NIEUW hier op het forum.
Dan wens ik je alvast heel veel plezier in ons midden en van harte welkom :grin:! (wel een beetje off-topic hier, maar ja 8-) )

groeten,
Sandra
marcello
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:54
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door marcello »

@ Poezenvrouwtje:
Even voortstellen doe je op: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=10
Gebruikersavatar
poezenvrouwtje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2007 13:29
Locatie: MALDEN

Bericht door poezenvrouwtje »

marcello schreef:@ Poezenvrouwtje:
Even voortstellen doe je op: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=10
:oops: oeps...sorry ik ga al! :oops: :oops: :oops:
Poezenvrouwtje van:

Joy,Tiamo,Sheva,Pepé,Lieveke,Trigger,Spotje & Knoetje
Divine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2007 12:23

kattenbak vraagje

Bericht door Divine »

Wij hebben nu gewoon een open kattenbak, en die staat buiten op een koertje, nu is mijn vraag, als ik een kattenbak zou kopen die gesloten is, zou de kat daar dan zonder problemen naartoe gaan, of zou hij niet durven omdat hij altijd een open kattenbak heeft gehad?
Moet je bij het kopen van een kattenbak die gesloten is ook rekening houden met de grootte van de kat? ik kan me niet inbeelden dat de kat in zo'n klein gesloten bakje op zijn gemak zijn behoefte kan doen.
Maar ik ben een beetje ten einde raad omdat onze kat nu vaak in onze zetels zijn beide behoeften doet.
Vindt een kat het trouwens erg om naar buiten te moeten voor die behoefte te moeten doen? (De kattebak staat wel onder een afdakje, maar hij moet eerst door de open lucht om er aan te geraken, dus als het regent moet hij eerst door de regen)

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Marcel »

ik heb gisteren voor het eerst grit en nu twijfel ik of ik wel de goeie gekocht heb namelijk grit van houtkorrel? en volgens de gebruiksaanwijzing zou ik de bak 2x per week moeten verschonen.
Divine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mar 2007 12:23

Re: kattenbak vraagje

Bericht door Divine »

oja, en nog iets, maar misschien hoort dit beter thuis bij gedrag en opvoeding, maar wij hebben een plat dak waar wat mos op ligt, en onlangs heb ik gezien dat daar vele kakjes op liggen, onze kat doet blijkbaar daar zijn behoefte (ik dacht al dat er zo weinig in de kattenbak terug te vinden was) Er ligt wat mos op het dak, misschien daarmee. Maar zou ik het kunnen oplossen door een andere kattenbak te kopen?
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Even een snel antwoord voor Marcel; persoonlijk ben ik niet tevreden over houtkorrelvulling.

Dit klontert vaak niet, en is derhalve vrij duur in gebruik, omdat je iedere keer de héle kattenbak moet leeggooien i.p.v. alleen de klonten eruit te scheppen. Verder is het zo dat als je slechte kwaliteit hebt, de houtkorrels uit elkaar kunnen vallen, waardoor je kat splintertjes in haar pootjes kan krijgen.

Wel is het vaak erg goedkoop, en als de nadelen voor jou niet noemenswaardig zijn en je kat deze vulling het fijnst vindt; gewoon blijven gebruiken!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Plaats reactie