Wespensteek

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Wespensteek

Bericht door maddo »

Ik weet niet zeker of dit wel in dit onderwerp thuis hoort, maar dan merk ik het wel :wink:

Gister liep er een klein beestje door de woonkamer en hup.... de katten er meteen op af natuurlijk. Ik stond toe te kijken, vond het wel grappig hoe ze het kleine beestje met z'n 2en aan stonden te vallen.

Op een gegeven moment eet snoopy het beestje op en begint allemaal met z'n koppie te schudden, hij spuugt het weer uit en stond nog steeds even met z'n koppie te schudden.
Ik gelijk een papiertje gepakt en het beestje goed bekeken en zag dat het een babywespje was.
Ik stond gelijk met tranen in mijn ogen, want stel dat hij gestoken is in zijn bekkie????? :sad:

Misschien kan dit helemaal geen kwaad (hoop het echt hoor), maar misschien dat iemand dit een keertje heeft meegemaakt en zijn of haar ervaring met mij kan delen, want ik ben best een beetje bang!
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Nou je moet daar wel mee oppassen!! Stel voor dat hij in zijn keel is gestoken en die zwelt op! Ik zou wel ff goed kijken, want als hij zo met zn koppie schudt, dan is hij vast wel gestoken.

Hoe is het nu met hem?

Ik ben met mijn kitten die toen door een hommel in haar oog gestoken was ook zo snel mogelijk naar de DA. Maar goed zij hield haar oogje steeds dicht en t werd dikker.

T is inderdaad een leuk gezicht, maar ik kijk ook altijd eerst met wat voor beestje we te maken hebben. Wespen zijn geen lieverdjes :shock: !
En als wij er al zoveel pijn van kunnen hebben, moet je nagaan wat die kleine lijfjes van katten moeten voelen als ze geprikt worden!
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik heb van de fokster van Amelie een tip gekregen voor een middel om te gebruiken als ze gestoken worden: Apis Mellifica (bestaat uit honingbij). Nu lijkt me dit wat moeilijker aan te brengen in het bekkie, maar als ze gestoken worden in bv hun pootje, wat bij mijn katten nog wel eens gebeurt dan is de zwelling vrij snel weg. Yeri had een keer een hele gezwollen bovenlip door een instectensteek, beetje van het spul erop en het was zo weg :wink:

(ik gebruik het zelf ook overigens voor mijn muggenbulten :grin: )

---------------------------------------------------------------------------
Samenstelling/Eigenschappen

De oertinctuur van dit homeopathische geneesmiddel is van dierlijke oorsprong, nl. honingbij (Apis mellifica).

Toepassing

- Ontstekingen die gepaard gaan met roodheid en zwelling (o.a. insektesteet);
- Stekende en brandende pijnen;
- Wanneer de symptomen door koude en frisse lucht verbeteren.
- preventief voor insektebeten.
Verder vindt het middel toepassing bij:
- Netelroos;
- Hoornvliesontsteking;
- Bepaalde bacteriële huidaandoeningen;
- Allergische huidaandoeningen.

Bijwerkingen

Van dit geneesmiddel zijn geen bijwerkingen bekend.

Dosering/Wijze van gebruik

De vloeistof op het betreffende huidgedeelte aanbrengen.
Bij inwendige aandoeningen: driemaal daags 10 druppels met een eetlepel water innemen. Bij acute aandoeningen: 5 druppels met een eetlepel water innemen.

Waarschuwing

Indien na 14 dagen geen verbetering is opgetreden de arts (weer) raadplegen.
------------------------------------------------------------------

groetjes
Danielle
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou om nu gelijk over middeltjes te gaan beginnen lijkt me een beetje voorbarig! Maar als het ooit op hun pootje ofzo is is het misschien wel makkelijk :wink:
Het gebeurde gister net voordat ik wilde gaan slapen en heb ze dus voor 1 nachtje op mijn slaapkamer gelaten, zodat ik hem in de gaten kon houden.
Heb er eigenlijk niets aan gemerkt vannacht en vanochtend. Ben ook gewoon aan het werk nu en kom vanmiddag pas laat weer thuis.

Ik moet woensdag toch naar de DA toe, dus als ik merk dat het slecht gaat dan ga ik wel eerder!

Ik merkte wel een beetje zwaardere ademhaling vanochtend, maar zover ik me kan herinneren was dit gisterenmiddag ook al het geval en dus niet perse van die wespensteek!

Ben bezorgd, maar het is even afwachten, kweet zeker dat hij het mij wel laat merken als hij er echt last van heeft!
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

maddo schreef:Nou om nu gelijk over middeltjes te gaan beginnen lijkt me een beetje voorbarig!
(....)
Ben bezorgd, maar het is even afwachten, kweet zeker dat hij het mij wel laat merken als hij er echt last van heeft!
Maddo, volgens mij moet je Dani's advies gewoon ter harte nemen en met open armen ontvangen.


Sterkte met Snoopy.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou het lijkt me een beetje moeilijk om dit in zijn bekkie te krijgen, vind het advies echt wel fijn, begrijp me alsjeblieft niet verkeerd hoor. :???:
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Het was ook bedoeld inderdaad als gewoon algemeen advies bij een wespensteek, meerdere mensen lezen dit forum. Daarom zette ik er ook bij dat het me moeilijk lijkt om het in het bekkie te krijgen..maar mocht er ooit ergens anders gestoken worden dan....
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Is ook zo, waardeer je advies ook echt, heb ook gezegd dat als ik het ooit ergens anders nodig heb, het zeker van pas gaat komen :grin: :wink:
En wat je zegt, meerdere mensen hebben hier misschien vragen over en dan kunnen ze gelijk zien wat je er eventueel aan kunt doen!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Jeetje zeg, ik zit hier te stuiteren op mijn bureaustoel. Ben benieuwd hoe het met hem gaat.
Als hij er last van zou hebben had ik dat vannacht toch al aan hem moeten merken toch?!
Ben blij als ik weer thuis ben hoor!
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Nou gelukkig, ik heb niets meer aan hem gemerkt!
De wesp was al sloom en vloog ook al niet meer dus misschien was ie al stervende :???:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Als Snoopy gestoken zou zijn had je dat meteen al gemerkt hoor. De zwelling komt zo snel. Gelukkig dat het met een sisser afloopt joh.
Danielle, ik heb jouw middeltje in een boekje opgeschreven voor je weet maar nooit..... mensen kunnen het dus ook gebruiken?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

daantje schreef:Danielle, ik heb jouw middeltje in een boekje opgeschreven voor je weet maar nooit..... mensen kunnen het dus ook gebruiken?
Ja klopt! Ik ben net gestoken, en het verzacht de jeuk gelijk :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hi Daan,

Ik vind jou advies echt een top advies, " Apis Melifica"...
Mijn katten zijn alle twee al een keer thuis gekomen met een dikke hamster wang, gelukkig zakte het na een paar uur weer langzaam weg, dus ik weet niet of het van een wesp was, maar in iedergeval waar kan ik dat kopen, ik het van dokter vogel..??..alvast bedankt..
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

katten en steekbeesten?

Bericht door yana »

Ik vind bijen/wespen ed maar doodeng icm katten. Laatst zaten er 2 bijen binnen en ze waren er met z'n 3-en druk mee bezig...Gelukkig alleen nog met de pootjes maar ik weet dat er in elk geval 2 zijn die ook graag van alles opeten; vliegjes, torretjes, spinnetjes...Gelukkig is het nog vroeg in het jaar en waren de bijen nog erg sloom. Ik ben erg bang dat eentje ooit zo'n steekbeest opeet en dat dat beest dan steekt in het keeltje..
Hebben jullie ervaringen met katten en steekbeesten? Is er al eens 1 gestoken? Wat doen jullie om te voorkomen dat ze gestoken worden?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Al onze katten zijn altijd jagers geweest, zeker de katten die nu nog bij mijn ouders zijn.
Ze zijn nog nooit gestoken en aangezien het buitenkatten zijn kan ik er eigenlijk ook niks aan doen om het te voorkomen.

Dus ik heb altijd het idee dat dat wel goed komt.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie