wazig oog

Forum over alle voorkomende oogaandoeningen bij de kat
Gesloten
Bosjvd
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2003 14:30

wazig oog

Bericht door Bosjvd »

Onze kat heeft sinds gisteravond een oog wat er wazig uitziet, net of er een vlies voorzit, ze knijpt er ook een beetje mee en het oogwit ziet een beetje roze. Als ze je aankijkt heeft ze ook een heel andere lichtreflexie met dat oog. Ze is verder gewoonspeels en levendig.
Iemand dat al mee gemaakt? voor de zekerheid ga ik vanavond maar even langs de DA
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

het kan zijn dat het derde ooglid ervoor zit. Dit doen katten als hun oog bijvoorbeeld ontstoken is. Xandor heeft niesziekte gehad en had in die tijd ook last van zijn oog en deed dan dit vlies ervoor. Inderdaad naar de dierenarts gaan, die kan je wel vertellen wat er aan de hand is en je waarschijnljk oogdruppels meegeven.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Hoi!

Dit klinkt bijna als het probleem dat mijn Pippin heeft. Hij krijgt eens in de paar maanden last van een van zijn ogen. Het oog ziet er dan vreemd uit net alsof er een melkachtige substantie in zit en dan reflecteert het licht op een hele vreemde manier.

Vaak kan hij dan scherp licht niet verdragen en loopt ie met een schuin koppie om obstakels heen. Na een dag is het al bijna helemaal verdwenen.

Bij de dierenarts zijn we er uiteindelijk achtergekomen dat het in zijn geval uveitis anterior (ontsteking in voorste oogkamer) is, in Pippins geval veroorzaakt door Herpes (een van de veroorzakers van niesziekte). Het is gelukkig goed te behandelen en Pip kan er heel oud mee worden.

Jouw kat zou ook conjunctivitis kunnen hebben, aangezien het oogwit roze is. Da's een 'gewone' oogontsteking en is met antibiotica creme goed te behandelen.

Laat even weten hoe het met jouw kat afloopt! Sterkte!

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Bosjvd
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2003 14:30

Bericht door Bosjvd »

Bedankt voor de reacties. Ik denk zelf ook aan iets van een ontsteking of irritatie, misschien iets erin gekregen of met spelen gebeurd (we hebben nog een kitten van 13 weken) Ga zeker vanavond even langs de DA. Kan vanmiddag niet, heb geen vervoer, maar ik laat wel even weten hoe of wat

groetjes Connie
Bosjvd
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2003 14:30

Bericht door Bosjvd »

Zo terug van de DA, het oog was ontstoken, ze denken dat het waarschijnlijk met spelen is gebeurt. Zalf gekregen en een injectie, ze had ook iets verhoging. Moet na een dag of 4 over zijn.
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Ik ga voor je duimen! Tja, die nagels gaan waar ze niet komen mogen, he? En nu vooral niet denken dat ze nu voorzichtiger gaan spelen. Het zijn en blijven katten. :)

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gesloten