Kat laat zich vallen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Kat laat zich vallen

Bericht door Angie »

Daarstraks was ik zo geschrokken. Ik had Mexx zijn tuigje aangedaan en wilde hem naar buiten laten. En hij stopt voor de deur aan het trapje en laat zich ineens vallen..Boef op z'n zijde. Ik lachte er eens mee, want ik dacht dat hij een beetje gek aan het doen was. Ik nam hem op en zette hem buiten. Hij wilde stappen en ineens, boeff, terug op z'n zijde en ik nam hem zo snel op!! Hij keek zo dwaas op en deed zo raar...Mijn hart stond bijna stil, ik was ongerust en wilde bijna huilen en bellen naar de da.
Maar vlak na ik hem op de grond terug zette, ging hij als normaal verder. En hij heeft het niet meer gehad.

Wat kan dat zijn??? Heeft er nog iemand dat voorgehad bij zijn kat?
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Was het een van de eerste keren dat Mexx zijn tuigje om kreeg?

Want toen ik dat bij Lady probeerde dacht ze dat ze niet meer kon lopen, en liet ziet ook zo omvallen :lol:

Toen ze gesteriliseerd was had ze een rompertje om. toen was het helemaal erg. Dat arme ding dacht volgens mij dat ze verlamd was of zo.
Ze deed helemaal niets meer, ze lag daar maar. Als we haar dan neerzetten viel ze telkens om. Op een gegeven moment dachten wij dat het van de pijn kwam. We deden haar rompertje af......en ZOEF!!!
Weg was ze. :shock:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Nanet

Bericht door Nanet »

Dat doen veel katten. Het tuigje voelt raar op de rug denk ik. Dus niet iets waar je je zorgen om moet maken. Zolang hij het alleen doet als hij zijn tuigje om heeft natuurlijk. :wink:
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ja hij deed het vanaf het tuigje om was.
Hij was ook zo enthousiast dat hij naar buiten mocht! Hij was eerder al eens twee keer buiten geweest met het tuigje om. Dus hij kende het al.
Het tuigje omdoen bij hem is ook wel wat vechten soms hoor. Hij speelt altijd met het tuigje en met m'n handen.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ja hé :grin:. Hij zou eens moeten weten dat hij anders niet buiten kan :lol:. Hij zou snel stilliggen. Misschien okmt dat nog ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Hier kregen de katten ook spontaan last van 'vallende ziekte' als ze in het begin het tuigje om moesten. Vooral Tacuma was erg beledigd als we er (gesmoord) om moesten lachen. Niets aan de hand dus, kwestie van wennen!

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Bedankt voor julliçe reacties!! Ik ben nu al wat geruster. Fieuuwww ;-).

Maar binnen een anderhalve week moet ik toch terug met Mexx naar de da voor zijn tweede inenting en dan vraag ik het even na aan de da.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Bosjvd
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2003 14:30

Bericht door Bosjvd »

Deden ze hier indedaad ook, dat zich laten vallen als ze hun tuigje omkregen. Nu weten ze goed wat er aan de hand is. De oudste staat nu zelfs geduldig te wachten tot het vast zit, ze weet dat ze dan naar buiten mag. Die kleine wriemelt nog wel hoor (is 13 weken) maar die is ook nog zo ongeduldig :smile: Het is trouwens wel verbeterd sinds we van die tuigjes hebben die je gewoon dicht klikt en je dus minder hoeft te friemelem met die gespjes.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Jah wel handig inderdaad!! En kun je die dan ook gewoon aanspannen? Want het moet toch vrij strak zitten, want ze zijn er ook zo snel uit :???:. Als het maar niet afspant hé :roll: :lol:.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wij hebben ook riempjes en gespjes, maar als ze eenmaal doorhebben waar die voor zijn (lees: we mogen naar buiten!) dan willen ze best wel stil zitten of staan hoor! Maar mag ik even een vraagje tussendoor stellen: Als je ze aan een riempje naar buiten doet kunnen ze maar beperkt lopen (alleen in onze tuin). Als ik ze over een jaar het riempje af zou doen, zouden ze dan de tuin uitgaan, of binnen de schuttingen blijven?
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Claudia,

als ik eerlijk ben dan denk ik dat ze het op een gegeven moment toch wel verderop willen zoeken hoor (dus de tuin uit gaan, als dat mogelijk is).

Het blijven hele nieuwsgierige beesten :wink:

Maar het hoeft niet natuurlijk, de kat van mijn buurvrouw blijft wel in de tuin :geenidee:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Bosjvd
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2003 14:30

Bericht door Bosjvd »

Loontje@21 schreef:Hee, dat zijn dan handige tuigjes! Dat je ze dicht kunt klikken!

Ik zit hier altijd te worstelen met riempjes en gespjes.....

Kun je die gewoon bij de dierenwinkel halen?
Ja ik heb ze gewoon in de dierenwinkel gekocht, zijn van nylon met kunstof klikgespjes en verstelbaar. Ze hebben 2 maten kitten en gewoon, ik vind dat je ze beter kunt verstellen als die met die gwone gespen en ze zien er sterk uit. Phoebe is best al sterk, ze is nu 8 maanden en al 3.5 kilo en het blijft heel goed zitten. het grote voordeel, zo vast, zo uit :smile:
Laatst gewijzigd door Bosjvd op 14 jul 2004 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ik vroeg het me ook af of Mexx wel in de tuin zou blijven als het tuigje uiteindelijk af mag.
Zelf denk ik dat het niet zo zal zijn. Hij zal wel de rest ook willen verkennen. En zeker als hij onze grotere kat verder ziet gaan.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gesloten