Waterbakje verschuiven???

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Katten en bakjes. Een gestoorde combinatie.

Ik heb twee hondenbakken voor de katten. Ik had eerst twee van die kleine bakjes maar ze willen altijd tegelijk eten en drinken. En twee van die grote coonkoppen in zo'n klein bakje dat past niet :lol: . Maar in een hondebak gaat wel meer water.
Ik heb ondertussen een hele verzameling staan van die dingen. Alle bakjes gaan om.
Nu staan de bakken in de douche maar dat heeft nog als gevolg als ik snachts een slokje wil drinken dat ik met mijn blote voeten in een grote plas water sta :???: .
Ievie gaat er gewoon mee tennissen. Eerst gaat ze er met haar poten in staan roeren en dan schuift ze hem heen en weer. Je kunt er op staan wachten tot hij om gaat.
Heeft ze dat voor elkaar dan gaat ze er in staan plenzen met haar poten. Ondertussen schuift ze de douchemat ook de hele ruimte door.

En weet je, ik lig helemaal in een deuk als ik haar bezig zie. De dwaas!
Alleen snachts met mijn blote voeten................ :mad:
Groetjes Gerda
Anonymous

Bericht door Anonymous »

hahaha, ja het is inderdaad een leuk gezicht! Alleen ligt er in mijn keuken laminaat, en dat kan niet zo erg goed tegen water.... er heeft zich al een plintje volgezogen met water, wat nu dus niet meer tegen de muur aanpast! Maar gelukkig gebeurt dat nu niet meer!

Drinken in de badkamer, denk niet dat Spooky dat snapt :eeh: :lol: Maar wel handig als je katten zo met water spelen!
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Hihi mijn Mandy (kruising Pers) doet dat ook. Zij doet het omdat ze het stromen van het water leuk vindt om naar te kijken. Ik gooi ook vaak voor haar lol het bakje in de douche om en dan gaat zij zitten kijken hoe het naar het putje stroomt. Zij doet het dus gewoon om te spelen.
Maar de waterbakken staan bij mij daarom ook op het aanrecht en 1 in de badkamer daar mag ze er zo gek mee doen als ze wil enne 's nachts gewoon slippers aan als je naar de badkamer gaat! :lol:
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Misschien vindt Mandy die kattenwaterfontein wel wat!
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5010
Gebruikersavatar
Marinka
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 apr 2004 16:51
Locatie: plaatsje aan de kust
Contacteer:

Bericht door Marinka »

Hier gaat het precies zo. Toen ik een normaal kattenwaterbakje had schoof Mozes het ook altijd opzij met zijn pootje. Toen heb ik een grote stenen hondenbak gekocht. Die was te zwaar voor hem. Maar Guusje drinkt niet normaal met haar tong maar stopt haar voorpootje in de bak om die vervolgens af te likken.
Nu ik de waterfontein heb is het probleem helemaal opgelost. Alhoewel... als ik water voor mezelf inschenk en mijn glas op tafel zet als ik dan even niet oplet drinken er 2 katten uit en heb ik een waterballet op mijn tafel.
Groetjes,
Marinka

baasje van: 3 katten: Guusje, Mozes & Karel, 1 fretje, 2 vogels en een bak met vissen.
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Misschien vindt Mandy die kattenwaterfontein wel wat!
O ja, dat weet ik wel zeker!!! :lol: Maar het vrouwtje (ikke) vindt hem wel erg duur... :oops:
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wanda, dat zou inderdaad heel goed kunnen!

Maar wat het ook zou kunnen zijn; als katten klaar zijn met eten, graven ze vaak naast hun bakje. Om te laten merken dat het HUN voer is. En dat niemand daar aan mag komen :twisted:

Mijn Lady (en Lana trouwens ook) kunnen dat afbakenen niet zo goed. Met als gevolg; bakje stond eerst op de overloop ('s nachts) maar 's ochtends onder aan de trap :roll: met alle gevolgen van dien. Brokjes overal.......
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Kattenvrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2004 23:07
Locatie: Zwolle e.o.

Bericht door Kattenvrouwtje »

Oh dan is Mandy wel een vreemd geval. Zij 'graaft' haar voer juist onder om aan te geven dat ze er geen zin in heeft. Als ik iets in een haar bakje doe wat ze niet lust of waar ze op dat moment geen zin in heeft, gaat ze staan krabben naast het bakje om het onder te graven en loopt dan boos weg. :lol:
Mijn liefdes: Mandy en Jessie (Europees Korthaar), Zoë en haar kids: Abel, Amber en Aaron (Heilige Birmanen)!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Loontje, misschien is dat het wel. Ik weet wel dat ie het veel leuker vindt om in de tuin, als het geregent heeft, uit een volgelopen opstapje (wat onderste boven ligt) te drinken! Mafkees! :grin:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wanda, volgens mij kan het goed zijn dat je kat het water niet ziet. Onze Belle doet dat ook vaak, dan steekt 'ie z'n snuit in het water en begint gelijk te proesten omdat hij er met zijn neus in zit. Hij ziet gewoon niet waar het water begint. Eigenlijk zou hij liever niet uit het bakje drinken, denk ik. De brokjes pakt hij ook stuk voor stuk uit z'n bakje, gooit ze op de grond, speelt er wat mee en eet ze uiteindelijk op. Met water gaat dat natuurlijk niet zo goed, maar als 't kon, zou hij het doen!
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dappie speelt de laatste dagen met zijn waterbak, met als resultaat dat hij al het water er uit gooit en de hele vloer er onder zit.

Zijn er meer katten die dit doen? En heeft iemand tips tegen zo'n waterballet?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

sadewi schreef:Dappie speelt de laatste dagen met zijn waterbak, met als resultaat dat hij al het water er uit gooit en de hele vloer er onder zit.

Zijn er meer katten die dit doen? En heeft iemand tips tegen zo'n waterballet?
jep de mijne :roll:

Een waterfontein schijnt goed te helpen, maar die heb ik zelf (nog) niet. Wat ik wel doe is een handdoek onder hun waterbakjes zetten, ligt toch niet heel de vloer nat ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Dat is wel een idee ja. Heb al placemats neergelegd, maar hij blijft het doen.

Gekke poezels!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

sadewi schreef:Dat is wel een idee ja. Heb al placemats neergelegd, maar hij blijft het doen.

Gekke poezels!
op placemats blijft het water ook liggen (als ze van plastic zijn) ;-) een theedoek slorpt het water op en zo komt het niet aan de pootjes en krijg je geen kattenvoetjes overal op je vloer ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Ja, en we hebben laminaat dus het is op zich niet zo erg, maar het is gewoon een grote klieder boel!

Snap ook niet dat hij dat nu ineens doet! Ga zo maar eens naar de dierenwinkel, kijken of ze een fonteintje ofzo hebben.
Dappie rules!
Plaats reactie