Slapeloze nachten

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Miauwen en krabben midden in de nacht

Bericht door Adriana »

als ik je goed lees dan vind je dat goed opgevoede katten niet op de slaapkamer mogen komen en ook niet op bed mogen s nachts.
er zijn vrij veel topics met tips over en zelfs een topic waar slapen jullie katten s nachts.
lees je daar in, daar kom je tig tips tegen, en katten kun je niet opvoeden,..
dus stop met verbieden, zet een comfortabel mandje naast je bed, speel een tijdje met hem s avonds en zorg dat hij s nachts ook te eten heeft.
zie het als een compliment dat hij s nachts ook bij jullie wil zijn!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Evaa1985
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 18:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Miauwen en krabben midden in de nacht

Bericht door Evaa1985 »

Ja, dat is dus de ellende. Ik vind het zelf ook een ontzettend groot compliment dat ie bij ons wil zijn en zijn plekje opeist, het is namelijk een heel bijzonder beestje, hij is zeer gestresst en vertrouwd niemand. Alleen wij 2en zijn degene die ie blindelings vertrouwd en waar ie alles van kan hebben. Om maar als voorbeeld te geven, wij komen thuis, hij ziet ons en we horen hem onder aan de trap al knorren, dat is heerlijk! En als wij dan onze tanden staan te poetsen staat hij al keurig te wachten voor de slaapkamer maar hij is nogal bang en als hij geluiden van buitenaf hoort staat ie doodsangsten uit. Dit laat hij zien door onder de dekens te kruipen en wij voelen hem dan alleen maar trillen. Ik 'troost' hem dan door lief tegen hem te praten en ontzettend met hem te kroelen maar je snapt dat elke nacht een kat tussen, op, naast en bij je niet bevordelijk is voor je nachtrust..Ik zit namelijk bij elke draai die ik maak te kijken of Billie niet vast ligt ergens..Stom, had ik er net ook bij moeten zetten..
Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Miauwen en krabben midden in de nacht

Bericht door Adriana »

nogmaals, zet een comfortabel mandje naast je bed met een dubbelgevouwen fleece of dekentje, lok hem daar s avonds in en sla het fleece over hem heen zodat hij een holletje heeft. of kijk eens bij de slaap-knuffel-zakken
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... zen_hollen
ook in de dierenspeciaalzaak te krijgen.
daar kan katmans zelf inkruipen, moet je hem wel even leren en even volhouden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Slapeloze nachten

Bericht door pearlsofpassion »

Ik begrijp dat je je zorgen maakt als je kat bij je slaapt 's nachts, maar dat went wel hoor.
Mijn katten sliepen vroeger ook zelden bij me, maar nu kan ik niet anders meer, en nu wordt ik er ook niet wakker meer van. Je leert elkaar respecteren, de kat leert meer te slapen 's nachts (er wordt op voorhand en bij het opstaan gekroeld, maar 's nachts niet of nauwelijks) en jij leert snel hoe hij erbij ligt en wanneer je wel of niet op hem ligt. En als je hem al eens verkeerd aanstoot of een duwtje geeft, dan is dat ook geen ramp hoor. Hij zal zich wel weer goed leggen en slaapt vast eerder dan jijzelf. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat minder erg vind dan aan de deur te zitten.
Ze leren die routine wel snel hoor. Nu niet, want hij ziet niet wat je doet en wacht misschien wel de hele nacht tot je komt. Maar als hij naast je ligt, merkt hij snel genoeg wanneer er met rust gelaten wordt, en wanneer tijd is voor kopjes.
Als je hem niet in bed wil, kan je inderdaad een mandje of hangmatje voorzien als zijn slaapplekje. Maar dan niet de andere kant van de kamer, dat gaat niet werken.

Normaal kan je de kat goed leren om 's nachts niet op de kamer te zijn, maar blijkbaar heeft Billie het daar heel lastig mee... Dan zou ik toch geneigd zijn daar een oplossing voor te zoeken die bij hem past ipv hem te willen dwingen zich te schikken naar iets dat hij niet wil.
Dat is positief bedoeld hoor, maar soms kijken mensen daar zo niet naar... ;-)

MIjn kat vond het vroeger heerlijk om zich uitgebreid te gaan wassen op bed, en daar kan ik echt niet van slapen. Nu, nadat ze 2 maanden bij me slapen, merk ik er niets meer van.
Of ze ermee gestopt is, of ik hoor het niet meer, dat weet ik niet. Maar ik heb er geen last meer van, en daar gaat het om.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Peet »

Ik moest in het begin ook wennen aan katten op het bed. Het was wel héél wat anders dan een rottweiler naast je in bed, haha. (Als Leon nachtdienst had lag Spike áltijd naast me, op zijn dekentje)
Vond dat altijd reuze gezellig, maar die lag écht op zijn eigen, lege plek van het baasje. (zodra hij het baasje de trap op hoorde komen sprong hij er af, hij wist zijn plekje wel hoor)
Nu de katten in bed, ook gezellig. Het went. Soms komt er één een rondje over je kussen doen, vragen om een knuffel. Soms ga ik er op in, soms doe ik net of ik het niet zie en gaan ze weer weg.
Als ze gaan spelen op bed moeten ze eraf, daar kan ik niet van slapen.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
marlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:32

Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door marlie »

Hallo allemaal...Gaap..
Wij hebben poesje Luna van 5 maanden jong..
Alles leuk en ze is lief,,af en toe een wolf in een schapenvachtje..maar Oke..

Het volgende probleem doet zich voor..Voor we naar bed gaan,krijgt ze nog wat brokjes en komt ze kijken als we tanden poetsen enz enz..allemaal gezellig.
MAAR..nu komt het,,rond een uur of half 5 s'nachts..krabt ze aan de onderkant van de slaapkamer deur..en hard,met veel gemauw!!!

Dit begint echt de spuigaten uit te komen,en we weten niet wat we ermee moeten.
Wat we ook proberen,laten gaan en negeren helpt niks.straffen..helpt ook niet.
Ze heeft toegang tot de zolder en gang niet de huiskamer!!
Als we dat wel doen,sloopt ze de gordijnen..of klimpt op het dresoir om bij Max de hamster te komen..Dus geen optie/we hebben ook nog een oudere kat die dan graag gebruik maakt van de bank..en dus heel veel haren achter laat..en dat willen we niet.
Luna is ook erg druk met dan op de bank rennen en dus haar nagels er in zetten.De bank ziet er al slecht uit zo..goed ,dat wisten we,,geeft niet,,maar zo lang we thuis zijn,spelen wij met haar.en speelt ze niet met de bank.
Het is echt een probleem.en eigenlijk zien we het niet meer zitten.We komen niet aan onze nachtrust toe zo..onze dochter word er ook wakker van.Ze mag niet op onze slaapkamer..
Maar ik doe haar niet weg,voor dat we het een en ander hebben geprobeerd.

Dus HELP.....Ik moet echt goeie tips hebben..

groetjes marlie..baasje van charly en Luna
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door pinguin »

als ik dit zo lees vraag ik me af. de plek waar ze s`nachts verblijft heeft ze daar voldoende speelgoed? of een krabpaal?
zou het misschien ook helpen om haar wat te eten te geven? zodat jullie verder kunnen slapen?
waarom mag ze niet op de slaapkamer komen?
verder zou ik het ook niet weten.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
marlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door marlie »

Hahhaaa,,hallo allemaal

Ik heb tegenwoordig ook zo een lief klein poesje Luna die graag in onze slaapkamer wil.
gek worden we er van..al van alles geprobeerd,pff..niks werkt.
Het vervelende is dat als we niet reageren heeft ze het hele huis wakker incl onze dochter!!!
Het is gewoon niet te doen.maar ik ben benieuwd of het echte negeren nou ook helpt??? bij Claudia???
Ik krijg het niet voor elkaar..ook al reageren we niet,,iedereen is wakker en dus je nachtrust is verstoord.waardeloos...

we gaan vanavond haar weer in de huiskamer laten en hopen dat dat helpt.het enige is dat ze ook in de gordijnen klimpt..en we die dus op de verwarming moeten leggen,de hamster max hoog weg moeten zetten..enz enz..ze gaat overal op.echt een klimgeit..uh poes..
En als ik de andere een tip mag geven over het open maken van deuren...de klink omhoog zetten,dat helpt.hebben wij ook gedaan.

Nou Claudia..ik hoop dat het werkte voor je..ik hoor t graag van je!!
Ps,,hoe krijg ik er een foto op?

Groet Marlie,,baasje van Charly en luna
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door Mirjam86 »

Er bestaat een apparaatje genaamd Ssscat (even googlen) dat hiervoor ontworpen is.
Je zet het voor de slaapkamer deur en er zit een bewegingssensor in. Als Luna voor de deur gaat zitten komt er een pufje lucht uit. Absoluut niet schadelijk, maar als het goed is wordt ze geconditioneerd om er weg te blijven.

Sommige mensen zweren erbij, ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ervan vind.

Is er op zolder genoeg te spelen?
Ik zou er zeker niet over nadenken om haar weg te doen! Desnoods maar oordopjes...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb hier eens ergens een tip zien voorbijkomen om de stofzuiger naast de deur te zetten. Als ze gaat krabben, de draad in het stopcontact zodat de stofzuiger aanschiet.
Als je dat een paar keer doet, zal ze er wel mee stoppen.

Verder zou ik ook zorgen dat ze tegen 5 uur iets te eten heeft (desnoods voederautomaat) en zeker genoeg te spelen.
Als ze echt veel herrie maakt als ze alleen is, zou ik persoonlijk er een kitten bij halen zodat ze samen kunnen spelen. Ik vind dat een kitten zoveel leuker is en zoveel everwichtiger opgroeit als ze met zn tweeën zijn, en je probleem zou er ook gewoon door opgelost zijn.
Als ik het goed lees, speelt je oudere kat niet meer met haar.
Dat is wat ik zelf zou doen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
marlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:32

Re: Slapeloze nachten

Bericht door marlie »

Nou,,ik heb ong een uur nodig gehad om alles te lezen,,zag niet dat het zo ver terug ging,,die slapeloze nachten van een hoop mensen..pff..we hadden 2 katten en daarhadden we nooit last van,,eentje ervan hebben we nog,,charly een kater van 15,,die slaapt gewoon..
Maar luna niet..ik ben er ook wel klaar mee..ik vind het eerlijk gezegd ook nogal een gedoe om met een stofzuiger voor de deur te gaan klooien..aangezien mijn man er vroeg uit moet,,zie ik hem er al over heen struikelen,,met veel getier...ook geen optie hoor.
Maar ja,,,om een nieuw huisje voor haar te zoeken vind ik ook zo iets..maar het is wel een moelijke situatie.ik ben gek met dieren hoor,,begrijp me niet verkeerd,maar dit is niet normaal..ze is ook erg aanhankelijk..wil overal bij je zijn..zelfs onder de douche!!!!
Of als je gaat plassen..pff...

We ga het nog even aan kijken,en dan zien we het wel...
Dus als iemand in de toekomst nog een lief katje wil??????????
Waar ze wel op bed mag??? Dan hoor ik graag.

Liefs,,een dierenvriend..die het niet meer ziet zitten....marlie
Gregor
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 dec 2010 18:31

Re: Slapeloze nachten

Bericht door Gregor »

Best vervelend! Gregor doet het ook! Hij doet het alleen als hij naar buiten wil. Wij laten hem dan maar altijd naar buiten. Is dat wel juist?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Slapeloze nachten

Bericht door pearlsofpassion »

Als je kitten zoveel aandacht zoekt, zou je het kunnen oplossen met een tweede kitten. Echt hoor. Typisch gedrag van een kitten die een speelkameraadje mist.
Kittens kunnen nu eenmaal niet tegen eenzaam zijn.

Verder zijn sommige katten gewoon aanhankelijker dan andere. Mij klinkt het niet zo vreemd, wat je beschrijft, en ik vind een kat in de badkamer net gezellig. Maar als het jou wel stoort, kan een vriendje ervoor zorgen dat ze niet zo afhankelijk van je is.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
marlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:32

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door marlie »

hallo,,
ik wil haar niet op de slaapkamer ivm verharen..ik vind dit vies en mijn man ook..Onze andere katten mogen het ook niet..
Ik ga er ook zeker geen katje bij nemen.we hebben er nu 2 en dat is genoeg.
Charly speelt wel met haar,maar s'nachts slaapt Charly zoals t hoort.ze krijgt meestal zo rond half 6 sóchtens eten..dan moet mijn man werken.dus dat is het ook niet.
Dat met die stofzuiger ga ik niet eens proberen!!Luna vind een stofzuiger niet eens eng..ze gaat er op zitten als ik zuig in huis..hahaaa..
ik zie t wel..we gaan haar vanaaf in de huiskamer laten zonder Charly..en kijken of dat wat is..deur dicht en bak enz ook in de huiskamer..
En als dat het niet word,,dan helaas gaan we een ander huis voor haar zoeken met een baasje die het geen probleem vind om een poes in bed te hebben.

in ieder geval bedankt voor de racties..
marlie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2011 11:32

Re: Kitten luna maakt ons wakker in de nacht

Bericht door marlie »

ps er is genoeg te spelen..krabben enz enz...en om te slapen,,hahahaa..
Plaats reactie