Moortje klimt tegen benen op!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Princess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 mei 2004 21:09
Locatie: Groesbeek

Moortje klimt tegen benen op!

Bericht door Princess »

Echt heel lief, maar ook heel pijnlijk! :???:

Hoe in hemelsnaam kan ik hem dit afleren? :???: :???: :???: :???: :shock:
And when you reach the scene of crime Moor & Joey are not there...!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Door hem elke keer weer op de grond te zetten en nee te zeggen.
Uiteindelijk houden ze er toch wel mee op omdat ze dan groot genoeg zijn om gewoon bij je op schoot te springen en omhoog klimmen hoeft dan niet meer voor ze.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
BlackPanther999
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2003 16:12
Locatie: Goeree-Overflakkee
Contacteer:

Bericht door BlackPanther999 »

Onze kater Jamie deed dat ook constant zelfs nog toen hij een maand of 6 was. Toen heb ik een keer zijn nagels geknipt en toen hij even niet meer klimmen.
Het is wel even hard zijn, want hij probeerde het wel degelijk maar dan viel hij natuurlijk weer. Dat gebeurt een paar keer en dan heeft tie wel door dat hij moet springen.
Hij is nu zelfs zover dat hij het eerst 'vraagt', voordat hij op schoot springt. Daar heeft ie een apart mauwtje voor en zo weet ik dat ie op schoot wil. Gaat het even niet zeg ik duidelijk nee en na 3 keer nee loopt ie meestal weg en gaat het bij mijn vriend proberen.

Dus mijn advies is toch nagels knippen, werkt perfect!!!
ik ben de trotse eigenaar van 3 katten, namelijk Misty, Ugly en Jamie.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Barreltje deed het ook maar na veel corrigeren is het over gegaan hoor. Wel consequent blijven.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Pini heeft dit nog nooit gedaan en Ievie en Ebby gelukkig ook niet. Het lijkt me trouwens pijn doen. Ebby krijg ik maar niet afgeleerd dat het melken op mijn arm met haar pootjes als ik nog slaap niet echt lekker is. Ze trekt haar nageltjes in en uit op mijn blote arm. Niet op mijn nachtkleding. Hmmm, als ik die nageltjes nu eens ga insmeren met inkt dan heb ik een goedkope tatoo! Hihihi!
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Minoush heeft dit ook gedaan en ik (schaam schaam) heb dat gewoon toegelaten want ik vond het veel te grappig. Het is echt zo'n miskleun qua opvoeding om het toe te laten, maar gelukkig is ze er zelf mee opgehouden. Moet je je indenken, 5 kilo in je broek hebben hangen... Uh dat kan echt niet!
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Flits deed het vroeger ook, omdat ze niet goed kon (en nog steeds niet kan) springen. Toen haar nageltjes geknipt waren (wegens veeel te scherp en ook veel te veel gebruik ervan :???: ), kreeg ze ook door dat ze toch écht wel moest springen ipv klauteren. Sindsdien springt ze veel vaker en probeert ze niet meer te klauteren (waarschijnlijk iets té vaak neergegaan zonder nagels :razz: )
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Het houdt vanzelf op als ze kunnen springen, maar het is wel vervelend, vooral als ze denken dat het ook in blote benen lukt.
Sommige katjes zijn bijzonder hardleers, maar het is gelukkig maar een fase.

Groetjes, Carol
Gast

Bericht door Gast »

:grin: Diesel klimt ook in mijn spijkerbroek omhaag! Als ik sta te koken.
Hij blijft dan ter hoogte van mijn heupen zitten, en kijkt een beetje rond.
Zelfs als ik dat ergens heenloop blijft hij gewoon waar hij is.
Vrijdag had ik een elektricien in huis, en díe had en mooie klimbroek zeg! :wink: Hij wilde er niet meer af!
Gelukkig is Dies heel voorzichtig met blote huid.
Meestal als ik het zat ben zet ik hem tegen zijn paal en dan snapt hij de boodschap!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

:lol: Yogi doet dat ook! klimt aan de achterkant van mijn benen omhoog en blijft dan op mijn heup zitten kijken :roll:
Alleen is hij helaas niet zo voorzichtig met blote huid.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Belle & Bo hebben het allebei ook gedaan. Vooral wanneer ik eten voor hun aan het klaarmaken was. In het begin zijn ze nog klein, dus je hoeft niet zo hard te schudden voordat ze loslaten. Dat heb ik maar een paar keer hoeven doen. Nu zitten ze wel naast me te kijken, maar ze klimmen niet meer. Gelukkig maar, want echt fijn voelde het niet aan. Succes ermee en keep on shaking!
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Dat deed dikkie ook toen hij klein was.Omhoog klimmen,maar dan helemaal tot boven toe(je nek dus).En zo razendsnel en met van die heerlijke nageltjes.Heel hard gillen terwijl hij dat deed heeft prima geholpen!Hij was er vrij snel vanaf.En dat gillen,dat ging eigenlijk automatisch :oops: .Auau,wat ben ik blij dat hij at nu met zijn 6,8 kilo niet meer doet :grin:

Groetjes
Gebruikersavatar
fsachs78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2004 15:05
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door fsachs78 »

Mijn Moby doet het momenteel ook, maar alleen bij mij. Bij mijn vriend doet ze het niet en bij bezoek ook niet.
Is het aan te raden het toch af te leren? Ik heb er eigenlijk niet zo'n probleem mee... :???: Ik ben bang dat als ik het afleer ze ook niet meer op schoot komt...
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hahahah! Wat een maffe katten hebben jullie. :smile:

Ik zou echt roepen "Hee! ben je helemaal gek ofzo?!?!" en een druk eigenaardig dansje opvoeren. Als ze vallen en het doet auw nouja eigen schuld zou ik denken.


Zouden die 2 hier echt niet in hun hoofd moeten halen.

Kzie t al voor me. :shock:
Gast

Bericht door Gast »

Nee = Nee helpt bij Diesel en Roxy,

Ze klimmen niet meer, maar ik zie aan ze dat ze het o zo graag willen!
Als ze toch per ongeluk in mijn broek hangen, dan schud ik ze er vriendelijk doch dringend weer vanaf.

Tadaa, kitten pedagogie!
Gesloten