allergie

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Renate
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2003 17:15

allergie

Bericht door Renate »

Nala kreeg ineens allemaal natte kale plekken op dr snoetje. Het leek exceem, dus zijn we met haar naar de DA geweest.
Ze bleek een voedselallergie te hebben :???:

Na even uitproberen zijn we er achter dat het van de variantjes van Tom Poes komt.
Bagheera en Fluffy hebben nerges last van, terwijl Fluf en Nala zusjes zijn.

Dus hebben we nu andere brokjes, maar mijn vraag: hebben jullie wel es gehoord van een voedsel allergie bij katten?
ik heb 3 kleine kleuterende kittens :D
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Renate,

Ik heb er niet van gehoord op de manier zoals Nala er last van heeft.
Wel heb ik een poes (whiskers) die een eiwitintolerantie heeft (en dat voor een vleeseter!!) Zij kreeg op een gegeven moment last van diarree die maar niet over ging en was verder eigenlijk niet ziek. Na een poosje puzzelen bij de DA zijn we overgestapt op (dure) hypoallergene brokjes en het gaat nu heel goed.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Renate,
dit is een hele late reactie, want ik ben net nieuw hier en zocht naar een
onderwerp over voedselallergie.
Gister bleek nl. dat mijn kat er ook last van heeft, nadat we 2 weken geleden op nieuw voer over zijn gegaan.
De dierenarts vertelde dat de allergie ontstaat wanneer je iets eet dat je ooit eerder hebt gehad want een allergie ontstaat niet de 1e keer en je wordt er ook niet mee geboren.
Mijn kat is 13 jaar oud en heeft nu voor het eerst last van kale plekken die ze open krabt of doorlikt, dus die moeten ingesmeerd worden met een lotion. Dat is nog een heel gevecht trouwens. Verder kreeg ze een spuitje wat hopelijk de ergste jeuk in de komende 4 dagen wegneemt.
Hoe gaat het inmiddels met jouw kat?

groetjes,
Marielle
Gesloten