vaak naar kattebak?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

vaak naar kattebak?

Bericht door nienke21 »

Hallo allemaal,

Sinds zaterdag hebben wij twee jonge katertje (ruim 7 week) in huis genomen :grin: Beide heren gaan op dezelfde kattebak, die als gevolg daarvan nogal snel vies is... :shock: ik verschoon hem op het moment 1 keer per dag maar dan ziet het er al uit alsof ik de arme mannetjes al weken verwaarloos :sad: Dat wordt vanaf nu dus 2x per dag ...
Is het normaal dat ze op deze leeftijd om de haverklap naar de kattebak gaan? :?:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja hun maag is nog erg klein en alles wat er ingaat komt er ook zeer snel weer uit dus dat is wel normaal. En inderdaad als ze dan samen op een bak gaan ziet het er snel uit als een slagveld :lol:
groetjes Sharon
Anonymous

Bericht door Anonymous »

(Ruim) 7 weken is eigenlijk nog wat jong om geplaatst te worden. Voor de rest ben ik het met Shaz eens ;)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Allereerst, welkom op dekattensite!
En voor de rest ben ik het ook eens met Shaz.
Ik, denk dat op die leeftijd hun blaas ook niet echt zo groot zo als bij een volwassen kat. En dan ga je automatisch sneller plassen.
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

:grin: Bedankt allemaal!
Prettig ook dat jullie zo snel reageren... :smile: We weten dat 7 week nogal jong is... Maar ze gedragen zich goed, lief, sociaal, enz. Tevens lijken ze elkaar min of meer op te voeden! is erg leuk om te zien :wink:
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

En 1 keer per dag verschonen? Dat is hier ook nog nooit genoeg veweest? Zelfs niet toen ik er nog maar eentje had. Gewoon keer per dag uitscheppen. :silly:
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

Uitscheppen zou ik sowieso iedere dag doen, maar met verschonen bedoel ik dus het grind compleet vervangen... :???: en dat moet dus nu 2 X per dag... :shock: (niet dat ik het vervelend vind om te doen hoor :wink: ) Maar geeft verder niet, vroeg me alleen af of het normaal was :smile:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, ze zijn echt super schattig. Ze staan toch op de het kleine fotootje?
Ik vind twee keer per dag helemaal leegmaken wel heel erg vaak hoor, met een nest kittens hoef ik dat nog niet eens te doen. Wel scheppen we meerdere keren per dag hun kleine drolletjes en plasjes uit de kattenbak, het grit is klontvormend dus dat gaat lekker makkelijk.
Je kittens hebben toch wel compacte drolletjes? Want als ze aan de dunne zijn dan wordt het inderdaad een slagveld in de kattenbak en dat is niet gezond.
Ikzelf voer kittens altijd Royal Canin Babycat, het is wel vrij duur maar ze hebben er weinig van nodig en daardoor poepen ze natuurlijk ook veel minder. Ik geef ze nooit blikvoer of ander zachtvoer want daar kunnen ze sneller dunne ontlasting van krijgen, ze poepen er meer van en de poep stinkt meer dus misschien kun je je voeding voor de kittens aanpassen waardoor je de bak niet twee keer per dag volledig hoeft schoon te maken.

Veel plezier met je schatjes hoor.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Nienke,

Allereerst gefeleiciteerd met je twee moppies, ze zien er lief uit zeg!

Wij scheppen de bak 1x per dag uit, dat deden we ook toen onze twee poezen nog heel klein waren, maar toen was het eigenlijk minder nodig. Elke dag vonden we 2 kleine drolletjes en een paar plasjes. Dus 2x per dagen helemaal verschonen is toch wel apart hoor! Wij verschonen hem 1x per week! Maar, net als Sinomara, geven wij onze poezen Royal Canin brokjes en nooit natvoer. Daardoor is er dus ook veel minder poep in de bak. Misschien iets om te proberen? Het lijkt duur, maar omdat ze er veel minder van nodig hebben is het helemaal niet veel duurder dan ander voer.

Succes en groetjes,
Marije
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb ook net een week 2 knuffels in huis van 9 weken en die doen het ook behoorlijk vaak op de bak.
Maar nu viel het me ook op dat er vaak nog wat ontlasting blijft hangen aan het anusje, bij beide.

Ik had ergens gelezen dat dat niet gezond was, (waarom stond er niet bij) klopt dat ?

Ben momenteel met een ontwormkuur bezig, kan het daarmee te maken hebben ?
Ik geef ze wiskas junior en kattenmelk vermengt met water.

Grl :wink:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Mijn katten zijn 10 maand en hebben dat ook nog wel eens hoor :wink:

Vaak poetsen ze het zelf wel weer schoon, maar je moet het gewoon mee in het oog houden. De anus mag niet de vuil raken, want dan kan verstopping en zo optreden.
Je kan dus af en toe, als 't echt erg is, het anusje schoon maken met een vochtig watje (met geen te koud water :razz: ).
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Hier blijft er ook weleens wat hangen hoor, en inderdaad zoals Skatje schreef, als het erg vies is gewoon ff met een lauwwarm watje of doekje schoonmaken.
Niet aan trekken, als t echt niet wil, even laten zitten, dan valt t er ook zo af.

Ik vind 2x daags de bak schonen wel erg veel.
Ik heb 3 katten, en 2 bakken, en deze doe ik om de dag.
Dus maandags, woensdags, vrijdag of zaterdag, en weer maandag.

Maar inderdaad, kleintjes poepen en piesen wel meer dan grote katten volgens mij.
Als je t niet vertrouwd zou ik gewoon je DA even bellen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gast

Bericht door Gast »

Oooh gelukkig !! ik schrok al !
Ik dacht al meteen de ergste darmstoornissen enzo :smile: :???:

En dat ze zo vaak op de bak gaan, ach dat vind ik niet zo erg, ik haal 1 keer per dag de klontjes eruit en doe er een beetje nieuw grid in en 1 keer in de week maak ik hem helemaal schoon.
Gaat prima hoor :wink:
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Wij hebben 6 bakken (1 per kat) staan deze moeten om de dag verschoond worden. Dus ik denkt dat 1 maal per dag voor je twee kittens niet veel is. Nu is het misschien nog wat vaker nodig zoals Shaz schreef.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
nienke21
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 apr 2004 15:43
Locatie: hilversum
Contacteer:

Bericht door nienke21 »

Hey!!

Wat lief al die reacties allemaal!! Ik had helemaal niet meer opgelet op nieuwe postings :oops: maar ben er alsnog blij mee.
Overigens zijn de heren nu bijna 12 weken en het gaat al een stuk beter. Ze hoeven gelukkig minder vaak nu (kennelijk wordt blaas en darmstelsel toch groter en ruimer, hoewel ik dan denk: Ze eten toch ook meer!!??) Een keer uitscheppen is genoeg en nog om de dag verschonen.

Overigens hadden Pluk en Coco ook last van vieze kontjes. Dat maakten ze dan schoon door met hun kont op de grond te zitten en zich met de voorpootjes vooruit te werken!!! :shock: Je weet niet wat je ziet!!! :lol: Maar dat doen ze sinds 2 week niet meer. Hoeft ook niet, hun poten zijn nu lang genoeg om niet in hun eigen ontlasting te zitten als ze poepen :grin: Gelukkig maar!
groetjes Nienke...

Pluk (cypers) & Coco (wit)

"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de buik en 25 miljoen op je bankstel." :catmellow: :shock:
Gesloten