Ineens blazen naar mij en raar miauwen!

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Ineens blazen naar mij en raar miauwen!

Bericht door rian »

Hoi,

vanochtend was ik opgestaan, mijn vriend kon nog even blijven liggen en toen ik na het badkamer ritueel weer terug in de slaapkamer kwam, lag Luna op mijn hoofdkussen te doezelen. Ze ligt daar ook als ik nog in bed lig.

Ze is afgelopen vrijdag gesteriliseerd, en ik kijk elke dag even of het wondje er nog goed uit ziet. Dat wilde ik ook vanochtend doen. Ze lag op haar zij, dus haar buikje was goed 'bereikbaar', ik duwde haar achterpootje een beetje opzij en ineens begint ze raar te miauwen, naar mijn vingers te bijten en te blazen!! :shock:

Dat heeft ze nog nooit gedaan! Ze is altijd heel erg lief en knuffelig!
Ik was ook nog niet eens aan het wondje gekomen, dus ik vraag me af of het pijn deed.

Meteen daarna, toen ze op de grond was gesprongen en ik naar haar toe ging, gaf ze me wel weer kopjes, dus echt boos was ze denk ik niet, maar ik vind het wel raar!

Ook wel eens meegemaakt en waarom doet ze dat? (als er al een verklaring voor is... :???: )
Mauw
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Ik denk dat ze het niet fijn vond dat je dat deed en dat heel duidelijk liet merken. Ze wil misschien niet dat je aan haar wond zit. Dat ze gelijk weer kopjes gaf erna geeft aan dat ze je nog wel lief vindt. Gewoon in de gaten blijven houden hoe de wond eruit ziet.

Groetjes, Carol
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Rian,

Ik denk ook dat ze het niet fijn vond dat je aan haar wondje kwam.
Probeer het wel in de gaten te houden als de wond erger wordt neem dan kontact op met je DA.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Misschien schrok ze er wel van en reageerde ze daarom zo. Als je er nog niet eens aankwam zal het waarschijnlijk niet van de pijn komen maar hou het inderdaad maar goed in de gaten.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Het rare is dat ik er andere keren wel gewoon aan kon komen. Dat vond ze niet erg.

Ik dacht dat ze misschien niet gestoord wilde worden daar op het hoofdkussen!

Maar het blijft raar, omdat ze dat anders ook nooit doet.
Mauw
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Misschien zag ze het niet aankomen en dat ze schrok van je handelen?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik denk ook dat ze van je geschrokken is.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het toch nog een beetje gevoelig is .
Mijn Missy wou toen ze geholpen was ook liever niet dat ik bij de wond in de beurt kwam.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Vanochtend weer hoor! Altijd als ik opsta en in de klerenkast ga kijken wat ik eens aan zal doen, springt Luna op het bed en gaat achter me zitten meekijken.

Ze miauwt even, dus ik draai me om om haar even over haar koppie te aaien, gaat ze ineens plat liggen, met haar oren naar achteren en ze volgt nauwkeurig mijn hand. Ik heb haar maar niet geaaid, want dan had ze mijn hand zeker te pakken genomen!

Even later springt ze weer van het bed en geeft ze kopjes langs mijn benen....

Ik snap er niets van! Waarom doet ze dat? Lijkt wel of ze schizofreen is ofzo??!! Of komt dat misschien doordat ze overdag alleen thuis zit en dat ze voelt dat ikweer weg ga?

Help?!
Mauw
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

O ja, dat doe ik heel vaak en meestal komt ze er naar toe om te snuffelen of om er een kopje aan te geven. Alleen is dit nu al twee keer voorgekomen dat ze uit het niets ineens bang of boos is op mijn hand...
Mauw
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

En het is zeker niet op een speelse manier? Goya kan soms ook zo op zijn ruggetje gaan liggen en dan wat uitdagen . Eerst om te komen aaien en daarna om je arm te grijpen. Ik begrijp hem ook soms niet.
Hij kan ook soms zo spinnen van te aaien en dan plots een seconde later je hand grijpen. Very strange :???:
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Een kat kan als hij/zij aan het kroelen is ineens je hand, arm of voet grijpen en er zacht in bijten terwijl hij er met z'n achterpootjes tegenaan trappelt. Dit is gewoon een vorm van spelen en laten merken dat hij/zij je aardig vindt.

Als hij/zij ineens aanvalt en hard in je hand of voet bijt is hij/zij boos en laat dat op die manier merken.

Er is dus wel een verschil.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Carol, hier is Goya dan dus echt boos. Hij doet het ook meestal bij dezelfde personen. Vooral bij mijn schoonmoeder. En bij mij ook eerder dan bij mijn vriend. Ik ben dan heel lief aan het aaien, maar meestal als hij aan het rusten is. Ik weet dat je een poes niet uit zijn slaap of rust mag storen, maar Goya slaapt gewoon de hele dag :???: :lol:.
Maar ik vind het dan ook niet erg als hij m'n hand vastheeft. Moet ik hem maar laten liggen hé ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ja het zal dan wel dat ze ineens heel boos is. Dat had ze eerst nooit en nu steeds vaker. Waar kan dat aan liggen dan? Ze is wel onlangs gesteriliseerd, maar ik dacht dat katten dan juist wat rustiger werden...??
Mauw
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Doe je je hand wel met de palm naar boven naar Luna toe? Dat is minder beangstigend dan met de vlakke hand (ze kan een keer klappen hebben gehad en dat associëren met de manier waarop je de hand uitstrekt). Probeer anders met 1 vinger te gaan aaien en dan langzaam met de hele hand, zo doen wij dat met de schuwen.
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ja, dat heb ik al geprobeerd, Emma en dat gaat goed. Maar het probleem is dat ze het niet altijd doet, zomaar opeens, terwijl je eigenlijk niets anders doet dan anders.

En schuw is ze alleen bij de dierenarts...
Mauw
Gesloten