Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Even een vraagje aan Miranda: hoe oud is Desy eigenlijk?

Mijn eigen kat is ook heel schriel (zomer én winter) met ingevallen flanken en omdat ze 12+ is, was ik bang dat ze nierklachten of schildklierproblemen had. De DA heeft haar onderzocht en ze was gelukkig helemaal gezond, dus dat was fijn.

Het kan dus zijn dat je kat ongezond mager is. Het is altijd lastig voor ons in te schatten en jij kent jouw kat het allerbeste, dus jij kunt het best inschatten of ze ongezond mager is. Het kan zijn dat het haar bouw is, maar het lijkt mij toch wel wat mager als je haar ruggengraad kan voelen en haar flanken ingevallen zijn. Wat vind je DA ervan?

O ja, wat het voedsel betreft: "Actief" is inderdaad prima, maar tijdelijk kittenbrokjes geven om haar op gewicht te krijgen is ook prima. Ook kun je haar tijdelijk extra blikvoer bijgeven. Hier zitten niet veel bouwstoffen in, maar wel veel vetten en dat kan haar tijdelijk een boost geven. Het lijkt me sterk dat je schriele kat hier gelijk moddervet van zal worden. Als je verder naast het blikvoer ook gewone brokjes geeft zal ze voldoende bouwstoffen binnenkrijgen.

Trouwens A/D van Hills is ook fantastisch om haar op gewicht te krijgen. Dit is krachtvoer en helaas alleen bij je DA te verkrijgen.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ze is deze maand net twee jaar geworden ;-)

En naast het versheidzakje, eet ze ook gewone brokjes en drinkt ze goed. Ik heb dus echt de indruk dat het niet ongezond dun is, maar echt haar bouw.

Naar de dierenarts ga ik niet zo gauw, aangezien ze doodsbang is voor vreemden. Dat geeft onnodig veel stress. Dus alleen als het echt nodig mocht zijn, maar ik ga eerst even wat voer proberen, dat 'Active'.

En mochten we met haar zere pootje heengaan, dan kan ik deze vraag gelijk voorleggen natuurlijk, maar ze gebruikt de poot wel. Tilt hem alleen op tijdens zitten.

Bedankt voor de tip over A/D van Hills!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

GiNi schreef:wanneer moet je eigl veranderen naar "volwassen"voer? ik had gehoord als ze gesteriliseerd zijn, maar op de verpakkingen staat altijd op een jaar pas. en is het beter van langer kittenvoeding te geven of om wat sneller volwassenvoer te geven?
Je hoeft echt niet te wachten tot ze een jaar oud zijn hoor, meestal worden kittens minder actief en groeien ze niet veel meer na een maand of 10, dan kun je best beginnen met volwassenvoer.
Gebruikersavatar
Skunk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 jul 2006 10:23
Locatie: In het mooie Noorden :-)

Bericht door Skunk »

Het gaat er niet om wat voor merk je hebt. Als je kat het voer lekker vind en het is gezond dan zou ik dat nemen. Behalve als je een beetje krap zit dan zou ik je kat gewoon laten wennen aan het goedkopere voer. Dat is meestal net zo lekker maar dan hoef je niet voor het merk te betalen. Zoals ik al in een eerder bericht onder een andere topic zei: Als je goedkoop maar toch gezond voer wilt voorschotelen aan je kat, dan zou ik TomPoes Variantjes nemen.
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

One van Purina komt uit de felix fabriek, ik weet niet of je dit al was opgevallen.
Ik zelf heb er dan nog maar weinig vertrouwen in....[/quote]

Is Felix zo slecht? Ik geef Dappie RC Kitten 34, en als snoepjes purina one junior.
Purina is dus geen goed merk?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

One komt inderdaad uit dezelfde fabriek als Felix, maar ik geloof wel dat de samenstellng heel anders is hoor. One is een premiumvoer en Felix niet.
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Skunk schreef:Zoals ik al in een eerder bericht onder een andere topic zei: Als je goedkoop maar toch gezond voer wilt voorschotelen aan je kat, dan zou ik TomPoes Variantjes nemen.
Dit voer heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik geef Miepje nu brokjes van Kittekat.
Gebruikersavatar
Jeanneke
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2006 16:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Jeanneke »

Anonymous schreef:Onze katten krijgen Iams brokken en voor het lekker ook dagelijks een Whiskas maaltijdzakje (samen 1 voor de smaak). Ik voer dus beide ;)
Ik geef ze ook Iams (bij voorkeur Seafish) en in het weekend geef ik ze wel eens Whiskas met sardientjes. Daar zijn ze dol op. Maar ik geeft ze dan 1 blikje voor allevier de katjes.
Als ik ze veel blikvoer geef dan krijgen ze dunne en stinkende ontlasting.
Groetjes,
Jeanneke

Mijn kattenfoto's
RoseKiwi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2007 13:57

Bericht door RoseKiwi »

Ik geef m'n katje voer van de c1000 topkat voor kittens geloof ik. Volgens de verpakking is dit ook Premium voer, maar ik denk niet dat het qua kwaliteit overeenkomt met RC. Toch doet m'n katje het er wel goed op. Voor het lekkere erbij geef ik versheidszakjes. Heb ook een tijdje kuipjes paté gehad, maar daar ging ze een beetje vies van uit haar bekkie ruiken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Is topkat van c1000 ook preminumvoer? Weet je ook toevallig hoe duur het is?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Smolke is voer met een goede prijs/kwalitiet verhouding!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Peeuwke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 dec 2006 10:37
Locatie: België - Landen

Whiskas?

Bericht door Peeuwke »

Ik heb niet alles gelezen wat hier staat (nogal heel veel he) Maar als ik het goed begrijp, is Whiskas geen goed merk?
Ik heb 3 katten, en geloof me ik geef hopen geld uit aan men katjes, gewoon omdat ik vin dat ze dat wel verdienen.
Mijn katten krijgen 1à2 maal per dag 3 wiskaszakjes, zodat 3 verschillende smaken hebben. Telkens als ik de deur uit ga, voor te gaan werken, shoppen of wat dan ook krijgen ze nog eens 1à2 potjes Sheba (die heel kleine potjes) en ze hebben de hele dag wiskas brokjes staan. En eens per week, soms meer krijgen ze wiskas melk. Maar als ik hier zo lees, mss best op een ander merk over gaan? Want ik wil enkel het beste voor mijn katten! En ik dacht dat Wiskas toch 1 van de betere merken was.
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Wiskas is inderdaad een bekend merk, maar dat betekent niet dat dat het beste is. Een bepaalde stof die katten nodig hebben voor hun nieren zit er niet in. Dus katten die enkel wiskas eten kunnen sneller nierproblemen krijgen dan andere katten. Ik geef die van mij brokjes van friskies en paté van het merk GB (de goedkoopste). De kattenmelk krijgt hij ook van het merk GB.
Zolang mijn kat het maar lekker vind. En als het eten hem thuis niet bevalt, moet hij maar wat muizen gaan vangen! :lol: (grapje)

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Voor de gezondheid van je katten is het het beste om alleen brokjes te geven. En dan het liefst van een topmerk zoals Royal Canin, Hills of One. Whiskas staat niet bekend als een topmerk, want daar zitten te veel zouten en vetten in.

Blikvoer is onnodig en kun je het beste maar 1 à 2 keer per week als verwennerij geven in plaats van iedere dag, want er zitten geen voedingsstoffen in en daarnaast is het ook te zout en te vet. Daarnaast kunnen ze er stinkende adem en ontlasting van krijgen en zelf diarree. Ook hierbij is Whiskas geen topmerk.

Kattenmelk is totaal overbodig en zou ik niet geven in verband met kans op diarree.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Re: Whiskas?

Bericht door freija »

Peeuwke schreef:Ik heb niet alles gelezen wat hier staat (nogal heel veel he) Maar als ik het goed begrijp, is Whiskas geen goed merk?
Ik heb 3 katten, en geloof me ik geef hopen geld uit aan men katjes, gewoon omdat ik vin dat ze dat wel verdienen.
Mijn katten krijgen 1à2 maal per dag 3 wiskaszakjes, zodat 3 verschillende smaken hebben. Telkens als ik de deur uit ga, voor te gaan werken, shoppen of wat dan ook krijgen ze nog eens 1à2 potjes Sheba (die heel kleine potjes) en ze hebben de hele dag wiskas brokjes staan. En eens per week, soms meer krijgen ze wiskas melk. Maar als ik hier zo lees, mss best op een ander merk over gaan? Want ik wil enkel het beste voor mijn katten! En ik dacht dat Wiskas toch 1 van de betere merken was.
:shock: Joh! dat is toch vééééééél te veel :shock: Mijn poezels krijgen elke per dag 40 gram iam's brokjes en that's it. Ze zien er prima uit, hun ontlasting ruikt niet of nauwelijks en ik heb hun nog nooit weten sukkelen met diaree of dat soort toestanden.
Zoveel verschillende soorten eten als jij geeft is volgens mij nooit goed hoor, niet allen voor gevaar op overwicht, maar ook omdat zoveel afwisseling gewoon voor ene kat niet zo gezond is.

Even een vraagje nog ook. Ik lees als premium merken enkel hil's of royal canin. Wat is er met iam's gebeurt? Ik dacht dat het ook premium was, of ben ik verkeerd?
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gesloten