Grasstengel/ gras wat eruit gehaald moet worden

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Jootje66
Kitten

Grasstengel/ gras wat eruit gehaald moet worden

Bericht door Jootje66 »

Mijn kat heeft in de afgelopen 4 maanden tot drie x aan toe een grasstengel in zn keel/ neusholte gehad die er onder narcose uitgehaald moest worden omdat hij hem er niet uit krijgt.De laatste keer was afgelopen weekend 1 e paasdag wat natuurlijk ook behoorlijk prijzig was.Maar ik ben ietwat wanhopig omdat hij dit nog wel meerdere keren kan krijgen.Ik weet niet hoe ik het moet voorkomrn ik kam m iedere dag hij krijgt speciaal voer van royal canin voor gevoelige maag/ darmen en toch blijft hij gras eten met resultaat dat het in zn keel/ neus soms blijft hangen.Zelfs de da had nog nooit 3x achter elkaar meegemaakt.Zijn er meer katten die dat zo vaak hebben gehad en evt tips ?
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Grasstengel/ gras wat eruit gehaald moet worden

Bericht door nellebel »

mijn flippie is ook een keer bijna gestikt in kattengras. zij kwam alleen onder begeleiding buiten maar at dus kattengras binnen uit zo'n potje. daar ben ik mee gestopt. heb wel eens zo'n kattengras snoepjes gekocht. vond madam niet lekker
jouw kat komt buiten? lastig om te voorkomen denk ik dan
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Jootje66
Kitten

Re: Grasstengel/ gras wat eruit gehaald moet worden

Bericht door Jootje66 »

Ja klopt hij komt "gedoseerd" buiten dat betekend als wij niet thuis of weggaan we hem en zijn zus altijd proberen binnen te halen.Hij komt zodra ik met mijn sleutels rinkel en snachts ook altijd binnen.Maar tis om wanhopig van te eorden dat er tot 3 x een grasspriet in zijn zogezegde zachte gehemelte is gekomen en dat dat er onder narcose uitgehaald moet worden...
Plaats reactie