Hi allemaal,
Ik heb deze week mijn kat moeten laten inslapen. Ik voel me mega schuldig. Ik durfde met mijn oor niet mee naar de dierenarts, omdat alles in mij zei dat ze niet meer thuis zou komen, en ik ga daar heel slecht op.
Mijn vriend belde om toch het slechte nieuws te vertellen: dat er niks meer gedaan kon worden en dat dit beter zou zijn. Alleen ik was er niet bij. Ik heb haar niet vastgehouden bij haar laatste adem en voel me nu mega schuldig.
Natuurlijk had ik, toen ze thuis was, nog wel met haar geknuffeld. Ik hoopte toch een beetje dat het anders zou lopen en dat ze toch weer naar huis zou komen. Ik voel me echt klote en schuldig dat ik niet bij haar was en dat ik mezelf dit nooit meer kan vergeven.
Mijn zoontje wilde ook absoluut niet mee; hij was bang. Hij wilde ook niet even bij zijn oma blijven, dus ik had verder ook weinig keuze. Maar toch voel ik me schuldig. Ik had haar vast moeten houden toen ze haar prikjes kreeg.
Misschien was ze bang en is ze boos dat ik niet bij haar was, voel me echt wen mega slecht persoon.
Verdriet/schuld gevoel.
Re: Verdriet/schuld gevoel.
Knuff, herkenbaar.
Droppie (3/2023) Mieppie (3/2023 2/2025 sk) Witje (4/2025) Tijgetje (4/2025)
- Zotvanpoezen
- Tijger

Heel herkenbaar!
Dat schuldgevoel is verschrikkelijk
Maar dat betekent niet dat je een slecht mens bent!
Sterkte...
Voor mijn eerste katje (Bébé) is mijn man naar de dierenarts geweest omdat ik niet durfde.
Bij mijn tweede katje (Pitoe) kon ik er niet bijzijn omdat het een spoedgeval was en ik niet op tijd thuis was. Gelukkig waren mijn kinderen al thuis en hebben ze haar in hun armen gehouden tijdens het spuitje.
Voor mijn derde kat (Rambo) wou ik er deze keer wel bij zijn, maar ben ik naar mijn auto gevlucht toen de dierenarts het spuitje klaarmaakte...
Filou heeft geluk gehad, ik had deze keer de moed om hem gerust te stellen en in mijn armen te houden tot zijn hartje stopte met kloppen.
Zeer zwaar, maar ik ben trots dat ik het gedurfd heb.
Dat schuldgevoel is verschrikkelijk
Maar dat betekent niet dat je een slecht mens bent!
Sterkte...
Voor mijn eerste katje (Bébé) is mijn man naar de dierenarts geweest omdat ik niet durfde.
Bij mijn tweede katje (Pitoe) kon ik er niet bijzijn omdat het een spoedgeval was en ik niet op tijd thuis was. Gelukkig waren mijn kinderen al thuis en hebben ze haar in hun armen gehouden tijdens het spuitje.
Voor mijn derde kat (Rambo) wou ik er deze keer wel bij zijn, maar ben ik naar mijn auto gevlucht toen de dierenarts het spuitje klaarmaakte...
Filou heeft geluk gehad, ik had deze keer de moed om hem gerust te stellen en in mijn armen te houden tot zijn hartje stopte met kloppen.
Zeer zwaar, maar ik ben trots dat ik het gedurfd heb.
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)en zorgzwerfpoes Skye(2020)
Heel veel sterkte, hier ook heel herkenbaar!
Alleen bij mijn laatst kat Miyuki was ik er bij tot haar laatste adem. Voorgaande katten was mijn vriend erbij, omdat ik heel erg bang was voor het spuitje en om het te zien en om mijn dierbaren te moeten verliezen recht in bijzijn van mij.
Ik snap je gevoelens heel erg ❤ Sterkte nogmaals
Alleen bij mijn laatst kat Miyuki was ik er bij tot haar laatste adem. Voorgaande katten was mijn vriend erbij, omdat ik heel erg bang was voor het spuitje en om het te zien en om mijn dierbaren te moeten verliezen recht in bijzijn van mij.
Ik snap je gevoelens heel erg ❤ Sterkte nogmaals
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Sookie & Momo
RIP Miyuki ❤
Groetjes van Mina, Sookie & Momo
RIP Miyuki ❤
niet schuldig voelen. bij ons heeft ook ieder zijn "taak". in de dagelijkse dingen maar ook soms bij zoiets. dat zegt toch niets dat je niet van haar hebt gehouden. dit moment was iets dat jou vriend beter aankon. vergeet niet al die jaren dat jij voor haar hebt gezorgd en er voor haar was. ze was niet alleen. je vriend was er. en zij had ook niet gewild dat jij er met een trauma nog jaren mee zou rondlopen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie