Hoi!
Ik heb een gesteriliseerde poes van net een jaartje oud. Sinds dat ze een half jaar oud is heeft ze last van allergieen in de vorm van krabben tot aan wonden (en vervolgens ontstekingen) toe, en op advies van de dierenarts is ze overgezet op hypoallergenisch voer. Ze heeft een tijd Trovet Insect gekregen, maar ging hiervan veel braken en is afgevallen als een gek. Er zijn wat andere hypoallergenische opties geprobeerd, maar bij alles bleef ze braken of heel erg jeuk hebben. Ik heb ook een tijdje voer geprobeerd dat niet per se hypo allergenisch is, maar met wat meer natuurlijke voedingsstoffen (geen graan, een soort eiwit, menswaardig vlees, etc). Op alles blijft ze reageren. Nu zit ze aan steroides die de jeuk verhelpen, maar is het advies van de dierenarts om op de lange termijn over te gaan op anallergenisch voer, want daar is ze nu oud genoeg voor. Ik kan online alleen de Royal Canin anallergenisch voer vinden, en die is flink prijzig. Mijn vraag is dus of mensen hier andere merken kennen die anallergenisch voer bieden, dat ook leverbaar is in Nederland. Alvast bedankt!
Anallergenisch voer opties
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Anallergenisch voer opties
Mijn inmiddels overleden Maks bleef ook braken. Hij heeft allerlei onderzoeken gehad, waar niks uit kwam. Op advies van de dierenarts ben ik Hill's I/D gaan voeren 4 x daags het natvoer. En de brokken stonden er 24/7.
Het braken was over en hij heeft het er nog 3 jaar goed op gedaan.
Is geen anallergenisch voer maar je zou het kunnen proberen. Is voor gevoelige maag en darmen.
Het braken was over en hij heeft het er nog 3 jaar goed op gedaan.
Is geen anallergenisch voer maar je zou het kunnen proberen. Is voor gevoelige maag en darmen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Re: Anallergenisch voer opties
Anallergenic daar is maar 1 soort van en dat is die van Royal canin.
En dat is uiteindelijk wel het beste om te proberen.
Ik geef Luna het voer van virbac de a2 variant.
Die bleef ook maar reageren, ook op hypoallergeen voer.
Hills I/D zou ik niet geven, zeker niet als er ook sprake is van jeuk en zo heftig dat je prednison moet geven.
IK zou wel goed de prijzen vergelijken want soms scheelt het met de ene winkel en de andere best veel:
https://www.virbac.nl/Veterinary-HPM/Ka ... on-Protein
En dat is uiteindelijk wel het beste om te proberen.
Ik geef Luna het voer van virbac de a2 variant.
Die bleef ook maar reageren, ook op hypoallergeen voer.
Hills I/D zou ik niet geven, zeker niet als er ook sprake is van jeuk en zo heftig dat je prednison moet geven.
IK zou wel goed de prijzen vergelijken want soms scheelt het met de ene winkel en de andere best veel:
https://www.virbac.nl/Veterinary-HPM/Ka ... on-Protein
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!