# Snorharen verliezen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Gast

# Snorharen verliezen?

Bericht door Gast »

Hey allemaal,

Klein vraagje : vanmorgen heb ik nu al de derde snorhaar op een week tijd gevonden - is het normaal dat snorharen uitvallen ? Wisselen kattensms van snorharen ?? Of moet ik mij zorgen maken en de da verwittigen ??
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Tijdens het wassen kunnen snorharen tussen de tanden komen en worden afgebeten. Hier thuis vinden wij ook regelmatig snorharen van beide katten. Zolang je katten nog allebei snorharen lijken te hebben, zou ik me er niet al teveel zorgen om maken ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Wel, ze zijn nog goed besnord ja :) Thanks !
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Goya verliest er hier ook wel eens een paar hoor. De eerste keer dat ik dat zag, moest ik ook even schrikken. ????? Kan dat? Is dat niet erg? Kunnen ze wel zonder dat haartje?
Haha het was wel grappig maar ondertussen weet ik dat het normaal is. Zoals Roland zegt hé: zolang ze nog snorharen hebben, kan het geen kwaad ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Die wisselen katten ook toch gewoon als de normale haren??? Die vallen uit en dan groeien er weer nieuwe aan. Ik vond en vind er nu ook nog regelmatig een.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hier vind ik ook regelmatig snorharen!! Alleen heeft Callimero aan één kant nog steeds halve snorharen.... Ik heb echt geen flauw idee wat hij daarmee doet!! Hij is nu 8 1/2 maand, maar die krengen willen bij hem gewoon niet groeien :lol:

Groetjes, Muis
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo,

Ik heb de rare tic de snorharen die ik vind te bewaren in een blik. Er zijn maar heel weinig zwarte snorharen en veel witte. Er zijn wel meer katten met witte snorharen, maar toch ook zat (7) katten die helemaal zwart zijn met zwarte snorharen. Totaal onbelangrijk, maar het viel me gewoon op.

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik zal geen nieuw topic openen, en het in deze neerzetten alhoewel mijn probleem ietsjes anders is :???:

Ik weet dat moeders van kittens de snorharen wel eens afbijten als ze te beschermend zijn. Op die manier zorgen ze ervoor dat de kittens niet te ver van het nest gaan.
Ophelia kwam bij ons met perfecte mooie lange snorharen en in de afgelopen 5 dagen zijn ze ineens gekortwiekt :shock: Ik heb geen idee wie het doet. :???: Misschien het katertje Lestyn waar ze erg vaak mee speelt, of misschien een oudere poes hier in huis die bemoederend is?
Ik wist niet dat een andere kat behalve de moeder dit bij kittens deden?
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt, of heeft iemand tips??

groetjes
Danëlle
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ja :cry: en het ziet er heel zielig uit :???:

Afbeelding

Het is niet vreemd hoor als moeders het doen, maar andere bij haar???
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nou, wat ik niet begrijp is dat een niet 'bevoogdende' kat het doet... Een poes kan, ook als ze geen kittens heeft, wel degelijk moedergevoelens hebben, een kater kan ook beschermend zijn voor zijn kittens. Maar een nest- en speelgenoot, daar heb ik het ook nog nooit van gehoord.
Ik vind het zielig staan :???:
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ja zielig he :cry:
Ik heb vandaag even opgelet en vermoedt sterk dat het Lestyn is, tijdens het spelen.. Ze heeft nog 2 hele snorharen aan de ene kant en nog veel meer aan de andere kant en die wil ik er graag houden, dus dat wordt opletten :shock:

Daniëlle
Gebruikersavatar
IngridM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:55
Locatie: Delft

Bericht door IngridM »

maar ze groeien weer snel genoeg aan hoor !
Tenminste bij een van die katten van mij. Die heeft zwarte kop en dan echt van die witte grote snorharen, ook 1 bovenop z'n knar. Op een dag was die weg (jaren geleden) en ik had zoiets van "help" maar toen merkte ik dat er al snel weer een nieuwe groeit.....
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
Gesloten