Koorts! Verder niets gevonden?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Annalinssen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2024 21:08

Koorts! Verder niets gevonden?

Bericht door Annalinssen »

Hey lieve allemaal,

Neo is normaal altijd buiten in de avond ( op jacht) maar vanavond lag hij in de wasmand. Ik vertrouwde het niet (aangezien hij nooit slaapt in de avond) en besloot hem te temperaturen. 39,8. Net naar de dienstdoende dierenarts geweest (weekenddienst) en die kon niets anders vinden dan 39,9 koorts. Dus nu heeft ie een prikje gekregen en zou hij zich morgen beter moeten voelen. Anders moeten we terug. Zijn er nog meer mensen/kattenbaasjes van wie de kat al eens koorts heeft gehad zonder dat er iets gevonden werd? Kan dit zomaar? Of kwam er bij jullie toch iets uit (uiteindelijk). Ik ben nog steeds een beetje ongerust….

Ik hoor het graag…

Liefs

Anke en Neo
Neo (koekie) en Hummer
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Koorts! Verder niets gevonden?

Bericht door cerna »

Ja, ik heb het jaaaaaren geleden een keer meegemaakt met Shura.
Hij was lusteloos, kroop weg, en zijn oren voelden warm. Ik een afspraak gemaakt en hij bleek ook koorts te hebben. Verder kon de dierenarts niets vinden. Hij kreeg een prikje (geen idee wat want dan vroeg ik vroeger nooit) en een paar uur later was er niets meer aan de hand.

Je hebt dit bericht vannacht geschreven dus dan zou er nu toch verbetering moeten zijn.
Laat je het even weten?
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 282
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Koorts! Verder niets gevonden?

Bericht door OMH »

Ook ik ken het, van ooit. Warme oortjes, warme voetjes, dus even naar de DA. Jawel, koorts en verder niets, we mochten zo weer naar huis en het ging vanzelf over.
Sterkte, ik ben ook wel benieuwd naar hoe het verder gaat.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Koorts! Verder niets gevonden?

Bericht door Rik »

39,9 is een kleine verhoging.
Normaal is tussen 38 en 39 of 39,3.

Als er verder niets gevonden kan worden kan het een 'gewoon' virusje of bacterie zijn. Daar moet het lichaam zelf tegen vechten (waardoor de koorts komt).

Dit gaat overigens vaak ook gepaard met slecht (of niet) eten.

Hopelijk voelt hij zich snel weer beter.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Annalinssen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2024 21:08

Re: Koorts! Verder niets gevonden?

Bericht door Annalinssen »

Hey allen,

De koorts was vanochtend gezakt. 39 en later stabiel 38,5. Maar hij oogt nog steeds niet heel fit. Hij is anders dan anders. Lijkt wat sloom, beetje lusteloos. Heeft wel gewoon gegeten en gedronken dus dat is wel prima. Het kan natuurlijk een bijwerking zijn van de prik dat ie nu wat slomer is. Ik heb er geen idee van.

Had natuurlijk gehoopt dat ie vanmorgen weer zo fit zou zijn als een jonge god, maar dat is dus niet het geval. Wat zouden jullie doen? Nog even afwachten?

Ik ben wat dat betreft gewoon altijd zo bezorgd. Heb ooit een kat verloren aan fip. En hummer kreeg ooit alvleesklierontsteking en was kantje boord. Heeft een week aan het infuus gelegen. Dus ben altijd bang dat de harige babies iets overkomt.

Dank voor jullie reacties. Heel lief!

Fijne zondag voor iedereen❤️
Neo (koekie) en Hummer
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5188
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Koorts! Verder niets gevonden?

Bericht door Synemios »

De verhoging is weg, en als hij verder eet en drinkt zou ik het nog even aankijken.
Hopelijk is hij nu al weer wat fitter.

Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt als je al het e.e.a meegemaakt hebt met je katten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie