Roos?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 282
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Roos?

Bericht door OMH »

Ook dit maak ik voor het eerst mee: kan een kat roos hebben? Als het antwoord ja is, heeft Tika het geheid. En omdat ze zwart is zie je het ook goed. Wat kan ermee?
Alvast bedankt!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Roos?

Bericht door Miloe »

Oh wat vervelend! Hier staat wat achtergrond informatie: https://www.catsbest.nl/kat-heeft-roos- ... handeling/
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 282
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Roos?

Bericht door OMH »

Dank je Miloe, het is gelukkig niet heel erg en ze glanst nog als altijd, maar ik voorkom graag erger.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gittje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 okt 2016 15:33

Re: Roos?

Bericht door Gittje »

Mijn pikzwarte Figaro, kruising Brits korthaar x straatkat, heeft sinds een tweetal jaar ook last van roos en de oorschelpen zijn aan de buitenranden duidelijk minder behaard. Hij wordt eind juli dit dit jaar 8 jaar.

De dierenarts raadt mij aan om dagelijks Viacutan te geven (zie https://www.viata.be/viacutan-plus-hond ... g-95-ml-nl . Het helpt, maar de kat is er niet zot op en ik komt het met een pippet aan de zijkant van de mond inspuiten. Als ik het met het natvoer meng, komt hij er zelfs niet aan.
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 282
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Roos?

Bericht door OMH »

Oké, dank je wel. Ik zal ook die tip onthouden. Het zal bij Tika nog een hele toer worden om dat erin te krijgen, maar niet geschoten is altijd mis!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gittje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 okt 2016 15:33

Re: Roos?

Bericht door Gittje »

Succes, het is alvast het proberen waard.
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 282
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Roos?

Bericht door OMH »

Daarom ben ik ook blij met elke tip!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 282
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Roos?

Bericht door OMH »

Vandaag heb ik de DA een foto gestuurd van Tika's vacht, met de vraag of dit nou roos is of iets anders en wat er eventueel mee kan. Onze bijzonder sympathieke dierenkliniek geeft klanten ook de mogelijkheid foto's te sturen n.a.v. van een vraag, die dan wel even telefonisch moet, dus dat is wel fijn. Als ze aarzelen hoor ik dat vanzelf, dan krijg ik de tip om even langs te komen.
De dierenarts denkt dat het geen roos is het maar dat het huidschilfers zijn, en heeft geadviseerd zalmolie te proberen. Volgens hem/haar had het vooral te maken met de voorjaarsvacht (uitvallen, wisselen).
Ik heb genoemd dat ik heb geprobeerd haar te borstelen, maar dat dat geen zin heeft, ze hoeft die borstel maar te zien of ze gaat onder ons bed zitten.

Nu gaat het wel over die superlieve Tika die niets lust. Als het helemaal moet wil ze wel even een stukje tonijn uit een blikje proberen maar daarna is het klaar, alles wat we verder aanbieden maakt dat ze gaat kokhalzen. Zo lastig maar ook zó makkelijk! Ze is dol op haar brokjes en doet het daar verder prima op.

Nou, lange inleiding, korte vraag: heeft iemand ervaring met zalmolie?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Roos?

Bericht door Asse-Poes »

Kort antwoord: nee, ik niet.

Maar het goede nieuws is dat Denise de visolie soorten al uitgeplozen heeft. En de winnaar is arctic blue.
https://www.arctic-blue.com/winkel/viso ... nd-en-kat/
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 282
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Roos?

Bericht door OMH »

Dankjewel, Ik ga weer even kijken!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie