Angstige binnenkat in mijn kamer

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
JessyHenze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2024 19:42

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door JessyHenze »

Ze is bij mij nu al drie dagen bang in mijn kamer dus paar uur is het hij mij niet helaas
JessyHenze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2024 19:42

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door JessyHenze »

Beste mensen,

Tot op de dag van vandaag is ze nog steeds bang om op mijn bed en op de krabmuur te komen… ze durft nu wel al in mijn kamer en komt er steeds meer in. Alleen nog niet op de plekken waar ze altijd zat😔 moet ik dit na laten kijken bij een huisarts of ergens anders hebben jullie enige tips? Maak me nu wel een beetje zorgen. Of zeggen jullie van wacht het nog even af en heb even geduld?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door Synemios »

Ik zou het afwachten en geduld hebben.
Het heeft hier bij Lizzy weken geduurd voor ze überhaupt een kamer in durfde waar ze tijdens het spelen met haar zus tegen een kast aan geknald was.

Wat hier uiteindelijk hielp was spelen in de buurt van de kast, steeds verder naar de kast en de ruimte toe spelen en lokken met snoepjes, en haar zus die het "goede" voorbeeld gaf door te laten zien dat het niet eng is.

Maar misschien hebben anderen nog betere adviezen, hoe je haar verder over de streep krijgt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door Rik »

Een dierenarts kan hier niets aan doen. Als ze verder fysiek in orde is (ze is wel op haar gemak in de woonkamer, hinkt niet, eet goed, e d.) dan heeft het dus weinig zin om een dierenarts in te schakelen.

Wat een optie zou kunnen zijn is op een gegeven moment een kattengedragsdeskundige. Die zou dan kunnen kijken wat eventueel de oorzaak was. Maar mijn lijkt het daar ook nog echt te vroeg voor.

Geef je haar nu een in je kamer? (Positieve associatie).

Nog steeds veel geduld hebben en de positieve ervaringen in je kamer op blijven bouwen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door OMH »

Ik denk nog steeds dat lokken een beetje kan helpen en ik ben het eens met zowel Rik als Denise.
Nog een tijdje volhouden met lekkers en speeltjes, en een kattengedragsdeskundige is ook geen verkeerd idee. Ooit, lang geleden, had ik een erg bange kat die achter de radiator sprong als er iets gebeurde wat ze eng vond. Het kostte tijd en heel veel geduld, maar uiteindelijk had ik haar in de woonkamer en verder ook waar ze mocht komen. (Het ergste was om haar weer achter die radiator vandaan te krijgen, maar een mens wordt overal handig in als je het maar de tijd geeft.)
Succes weer!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door nellebel »

Gijs heeft zich 4 jaar verstopt voor bezoek. Daarna daarna 6 jaar ergens in beeld. Nu laatste jaren in dezelfde ruimte en soms vrij dichtbij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
JessyHenze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2024 19:42

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door JessyHenze »

GEWELDIG allemaal!!! Dankjulliewel voor de tips. Ben nu elke dag heel veel bezig met snoepjes op me bed te leggen dichtbij die krabmuur, ook leg ik ze op elke tree van de krabmuur en gelukkig gaat ze er nog op ook🤩 dus elke dag een kleine vooruitgang!
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door OMH »

JessyHenze schreef: 01 apr 2024 12:51 GEWELDIG allemaal!!! Dankjulliewel voor de tips. Ben nu elke dag heel veel bezig met snoepjes op me bed te leggen dichtbij die krabmuur, ook leg ik ze op elke tree van de krabmuur en gelukkig gaat ze er nog op ook🤩 dus elke dag een kleine vooruitgang!
Wat fijn! Dat klinkt alsof je het gaat redden. Veel succes verder!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door Synemios »

Dat klinkt positief, nu doorzetten en dan denk ik dat het wel goed komt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door OMH »

Ik ben zo benieuwd, hoe gaat het nu?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
JessyHenze
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 mar 2024 19:42

Re: Angstige binnenkat in mijn kamer

Bericht door JessyHenze »

Tot nu toe steeds ietsjes beter ze kwam me gister ochtend kusjes geven op bed om me wakker te maken, dat is al een hele vooruitgang!!! Dat is wel echt het enigste moment dat ze er even opkomt. Ik begin wel steeds te twijfelen of het nou de krabmuur is of mijn bed waar ze bang voor is. Als ik haar namelijk op de krabmuur zet dan gaat ze eraf door via mijn bedleuning re lopen het lijkt erop dat ze mijn bed meer begint te vermijden.
Plaats reactie