1 kitten heel klein

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Lily2029
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 18:00

1 kitten heel klein

Bericht door Lily2029 »

Gisteren is onze poes bevallen van 3 kittens. Het eerste kitten is echt heel klein, 50 gram. Het 2de kitten weegt 117 gram. De derde kitten is helaas dood geboren, maar was wel normaal qua grootte. Nu maak ik me wel een beetje zorgen om de eerste kitten (“muisje” noem ik haar). Ze is wel gewoon redelijk actief en drinkt ook gewoon bij moederpoes, maar dat gewicht van 50 gram nu ze een dag oud is vind ik toch wel eng… Moederpoes verzorgd beide kittens gewoon prima gelukkig. Wat denken jullie… moet ik me zorgen maken over het gewicht van Muisje??
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: 1 kitten heel klein

Bericht door Rik »

Daar mag je je best zorgen om maken ja. Je kunt er alleen niet zoveel aan doen. Als ze goed drinkt bij moeder en moeder verzorgd haar ook goed dan is het ook even een kwestie van in de gaten houden of ze genoeg warm blijft.

Je kunt contact opnemen met de (ervaren) fokker die je ongetwijfeld op speeddial zou moeten hebben (want als je geen ervaring hebt dan had je dat ten minste voorbereidt moeten hebben).

Maar hou ook echt goed in de gaten of het kitten voldoende drinkt (want met 50 gr kan ze ook redelijk verzwakt zijn en moeilijk of te weinig drinken).

Als het kitten wel verzwakt is dan heeft het (ervaren) speciale aandacht nodig. Bijvoeren, warm houden, etc.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: 1 kitten heel klein

Bericht door Asse-Poes »

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit mini Muisje sterk genoeg is om goed en voldoende bij mamapoes te drinken...

Morgen maar meteen de dierenarts bellen, want als je zelf geen ervaring hiermee hebt, zal je toch echt hulp/begeleiding nodig hebben.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: 1 kitten heel klein

Bericht door Asse-Poes »

zou Muisje nog in leven zijn?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: 1 kitten heel klein

Bericht door OMH »

Dat vraag ik me ook af. Het zou leuk zijn als de topic-starter dat even laat weten. Joehoe, Lily2029!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie