Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door Miloe »

Leek me interessant om de verscheidene ervaringen en verhalen te horen. Weer es iets anders qua topic.

In mijn geval is het eigenlijk zeer triest en erg. Wij hadden last van muizen in de tijd van onze poes Paloenkie en zij was donders goed in het vangen ervan. Alleen op een keer kreeg zij een heel nestje van babymuizen te pakken en niemand overleefde het. We waren te laat. Ikzelf heb het niet gezien toen, mijn vriend kwam erachter. Dat was hét toppunt van het roofzuchtige van een kat. De natuur kan wreed zijn.

Afijn, wat hebben jullie voor ergs meegemaakt met jullie katten?
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door Rik »

Miloe schreef: 09 mar 2024 14:32 Dat was hét toppunt van het roofzuchtige van een kat. De natuur kan wreed zijn.
Waren die muisjes ook opgegeten of alleen maar doodgebeten? Roofzuchtig noem ik eigenlijk meer een wolf die 5 schapen doorbijt en ze dan niet opeet. Dus puur roofinstinct alleen maar om te doden, niet om te overleven.

Weet je... Ik kan hier eigenlijk niets verzinnen... wat is het eerste dat mijn katten hebben gedaan... ?

Een keer een bloempotje omgegooid. Aan de bank gekrabd. Een keer in de gordijnen gehangen. Bovenin een plant geklommen. Allemaal niet erg natuurlijk.

Ja, hier hebben ze een keer een jong vogeltje te pakken gehad. Maar die is ook verorberd. Een spitsmuisje... maar die was te vies om op te eten :icon_shifty:

Ja, ik heb eigenlijk voorbeeldige katten :lol:

O jawel... Bowy kwam vroeger altijd binnen met kikkers uit de vijver (als speeltje) :roll:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door Miloe »

Compleet verorberd I'm afraid

Je hebt inderdaad bijna voorbeeldige katten, afgezien van Bowy met die kikkers :lol:

En je hebt verder wel een punt wat roofzuchtig betreft :)
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door nellebel »

Hier ook super opgevoede katten haha. Gijs heeft een keer een vogeltje gevangen, op het balkon,ws zelfs tegen het glas gevlogen en al dood. Hij kwam er mee binnen. Ik was eigenlijk wel super trots op mijn stoere vent. Mijn kleine bange wezel bleek een echte jager. Nou ja, niemand hoefde te weten dat het vogeltje zich zelf had dood gevlogen tegen het glas. Gijs was een stoere vent en liep er vol trots mee rond in zijn bek. Deed er verder niets mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door Asse-Poes »

Mijn katten zijn gewoon té lief.

2 jaar geleden zag of rook Bellow "iets" in het tuintje hier. Hij wilde daar niet weggaan.
Dus wij wat zooi en opgestapelde terrastegels weggehaald...zit daar een joekel van een rat!

Bellow schrok zich het klaplazerus en de Rat ook.
Denk maar niet dat Bellow ook maar een poging deed om die rat te pakken :eshifty:
Hij ging op veilige afstand toekijken. :shock:
Roland riep dat ik een hamer moest pakken.
Ech nie ! :enaughty:
Ik heb de tuindeur open gedaan en de Rat is weggerend. :grin:

Bellow heeft dus maar een half ontwikkeld jachtinstinct. En dat is ook erg.
Nou ja...erg?

En Clea: die ziet de kleinste beestjes. Gaat er doodstil naast zitten en blijft gebiologeerd kijken. Kan ze uren volhouden.

Conclusie: geen roofdieren hier. :lol:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door castratenkoor »

Prooidieren vangen is puur natuur. Dat is in mijn ogen niets "iets uithalen". Mijn katten vangen in de ren ook wel eens wat. Teun is de enige die de vangst buiten opeet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door cerna »

Ja, het is natuurlijk gedrag, maar daarom mag je het wel erg vinden.
Ik had twee vlinderstruiken en dat is de kat op het spek binden want het stikte van de vlinders. Ik vond het eeuwig zonde om ze weg te moeten doen, maar ik vond het nog erger dat de ene na de andere vlinder het loodje legde.

Zo is krabben aan allerlei voorwerpen ook natuurlijk gedrag, maar toen wij net behangen hadden en Noa het er vervolgens weer professioneel af begon te trekken, vond ik dat niet leuk en hebben we echt wel op Noa gebromd want ze had genoeg krabmogelijkheden. Nu zit er lambrisering en is het probleem opgelost.

Maar eigenlijk halen mijn katten niets ergs uit.
Maar ik denk ook dat mijn tolerantiegrens erg hoog is wat betreft de katten en ik kattengedrag niet zo snel erg vind want wanneer je ziet waar mensen soms mee komen op deze site dan denk ik echt "Waar maak je je druk om?" :smile:
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door Dinky »

nellebel schreef: 09 mar 2024 16:33 Hier ook super opgevoede katten haha. Gijs heeft een keer een vogeltje gevangen, op het balkon,ws zelfs tegen het glas gevlogen en al dood. Hij kwam er mee binnen. Ik was eigenlijk wel super trots op mijn stoere vent. Mijn kleine bange wezel bleek een echte jager. Nou ja, niemand hoefde te weten dat het vogeltje zich zelf had dood gevlogen tegen het glas. Gijs was een stoere vent en liep er vol trots mee rond in zijn bek. Deed er verder niets mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha hier enigszins vergelijkbaar met Loulou alleen dan maatje groter :lol: Lag in de straat in de bosjes een vogel (formaat/uiterlijk wulp denk ik). Was nog helemaal gaaf dus mogelijk dat die opgezet is geweest? Was ook geen vogel die je in de stad ziet vliegen. Dag nadat ik die had zien liggen mocht Loulou voor het eerst naar buiten toe. Toen ze weer naar huis kwam, kwam ze trots de straat doorlopen met die vogel in de bek :lol: Eigenlijk te groot om fatsoenlijk mee te kunnen lopen. Die heeft ze toen keurig bij de voordeur gedropt voor ze naar binnen liep en wij hebben enorm in een deuk gelegen.
Blijkbaar bedankje dat ze eindelijk naar buiten mocht. Daarna heeft ze geen dieren meer thuis gebracht.

Dinky heeft in datzelfde huis een keer een muis gevangen die ze levend in huis los heeft gelaten om mee te spelen.

Jop en Iza komen niet buiten en komen daarom ook niet met jacht trofeeën thuis.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door OMH »

Eindeloos in de vitrage hangen, hoewel dat intussen wel wat minder is. Vandaag halen we alle vitrage weg, woensdag komt de nieuwe raamdecoratie, maar dat was je vraag niet. We hebben dom genoeg aardig wat uitgegeven aan vitrage...
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door castratenkoor »

Wat ik iets uithalen vind is b.v. als er bezoek is, die even een muts op tafel legt. dat de kat er met de muts vandoor gaat, zo de natte ren in.
Of een zak broodjes van het aanrecht pikken en die 2 trappen op naar zolder slepen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door nellebel »

hahaha mirjam. leuk die loulou. ik heb gij toen echt volop geprezen voor zijn (nep) vangst. hij was zooooo trots. deed zijn kleine ego goed.
enne dinie, jij hebt gewoon katten die netjes opruimen. wie legt er nou een muts op tafel? die hoort daar ook niet te liggen. opruimen die handel hahahaha. bij ons legt het bezoek vaker hun jas op een stoel die in de hal staat. ertegen over is een kapstok waar wel 10 jassen aan kunnen. en dan verbolgen zijn als er een kat op de jas gaat liggen en alles vol haar zit. ja daaaag, daar hoort ook geen jas te liggen. is gijs zijn favoriete ligplek, jas of geen jas. ik zeg er ook niets meer van. sommige mensen leren het ook nooit. fluister gijs soms stiekum in dat een extra haakje erin maken ook best mag hoor, leren ze het misschien
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door castratenkoor »

Mirjam, wat een idee om zo'n grote vogel mee naar huis te slepen.

Hahaha die Gijs, groot gelijk, lekker in liggen. Opvoeden die mensen.

Zo hangen onze jassen aan haken aan de deur van de meterkast. Als ik de standen op moet nemen ben ik vooral druk met de boel daar ontruimen.
Dan gaan de jassen even in de kamer op de tafel. Uiteraard gaat witte Luuk dan heerlijk liggen in Bert zijn zwarte jas.

In 1980 woonden we in Leusden op een woonerf. De 6 katten liepen gewoon los buiten. Miepie kwam een keer aanzetten met een pakje vleeswaren van de slager. Hopelijk niet bij iemand binnen gejat. Kan natuurlijk dat iemand de boodschappen uit de auto aan het laden was en wat liet vallen onderweg.
We zullen het nooit weten.
Diezelfde Miepie is later doodgereden, ja ook op een woonerf kan dat helaas. Daarna ben ik gaan sparen voor kennelplaten. Elk jaar een deel kopen. Staat nu een ren van 10 meter in de tuin, in Amersfoort.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door castratenkoor »

Gisteren kwamen er 2 zakken kattenbrokken, 3 en 4 kg. Ik wil niet dat de zakken te lang open zijn, ook al bewaar ik na opening de brokken in afgesloten emmers. Allemaal duur dieetvoer. Zet in die zakken in een van de kattenkamers in vakkenkast.
Kom ik vanmorgen de bakken doen, hele zak opengetrokken, de brokken overal.
Dan kan ik boos zijn op de katten, maar verstandiger is er zelf wat van te leren, voortaan in de afgesloten rommelkamer die zakken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Het ergste dat jullie kat(ten) hebben uitgehaald?

Bericht door Dinky »

Dat noemen wij hier zelfbediening Dinie :lol: Wij hebben een voerton van curver waar wij de hele zak in stoppen en de sluiting van de zak dicht. Jop en (vermoedelijk met name) Iza hebben het al meerdere keren voor elkaar gekregen om de ton open te maken en vervolgens de zak stuk te maken om bij de brokken te komen ;-) Hadden wij maar niet moeten vergeten om hem achter gesloten deuren te zetten
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie