is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Rik »

Ja. We hadden allemaal wel verwacht dat katten al gecastreerd zijn. En daarna is het hopen dat het geen gewoonte geworden is. Naast de frustratie en gezondheid van de kat, is dit ook een reden om er altijd op tijd bij te zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Asse-Poes »

Oei, ...zijn ze nog niet gecastreerd??

Als je moeder na de schoonmaakbeurt nog steeds een sterke urinegeur ruikt, dan sproeit er dus nog steeds een kat (of allebei).
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

ik zal morgen met de dierenarts bellen en kijken wanneer ze als eerst plek hebben
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

Asse-Poes schreef: 28 feb 2024 20:43 Oei, ...zijn ze nog niet gecastreerd??

Als je moeder na de schoonmaakbeurt nog steeds een sterke urinegeur ruikt, dan sproeit er dus nog steeds een kat (of allebei).
Maar hoor je dat ook niet te zien met een goed UV-licht? want ik ben werkelijk waar alles na gegaan om te kijken over er geen verstopte plas/sproeiplekken ergens nog zijn en er is niks qua sproei plekken op de muren te vinden voor de rest of de grond (niet in de hal, slaapkamer en op die ene plek na ook niet in de woonkamer).
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Synemios »

Ongecastreerde katers hebben ook zonder sproeien vaak een sterkere urinegeur.
Maar dan zou je het ook op de plek van de andere bak moeten ruiken.

Goed dat je een afspraak gaat maken om ze te laten castreren.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

Synemios schreef: 28 feb 2024 20:51 Ongecastreerde katers hebben ook zonder sproeien vaak een sterkere urinegeur.
Maar dan zou je het ook op de plek van de andere bak moeten ruiken.

Goed dat je een afspraak gaat maken om ze te laten castreren.
ja moet zeggen als ze net hebben geplast je het wel soort van meekrijgt, ik ruik dan wel iets maar ik kan niet onderscheiden van vies en lekker ruikend. dus ik gok dat dat ook wel vrij sterk is. maar tis dan niet zoals hoe mijn ouders het zeggen dat je in het gezicht wordt geslagen bij wijze van dat is alleen bij binnenkomst woonkamer. ik heb nu ook Odor-guard besteld. want ja gecastreerd of niet de geur die er al hangt moet hoe dan ook weg.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Synemios »

Mijn man ruikt ook amper iets en toen wij vroeger een kater in huis hadden genomen die niet gecastreerd was werd ik ook misselijk van zijn urine.
Hij vond het wel meevallen :lol:

En ik maakte echt minstens 2x per dag de kattenbak schoon.
Het sloeg echt op mijn luchtwegen, en een aantal weken (maand of 2) na de castratie was het voorbij en had ik weer een fris huis.
Ik heb toen wel ook de kattenbakken vervangen voor de zekerheid.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

Synemios schreef: 28 feb 2024 22:22 Mijn man ruikt ook amper iets en toen wij vroeger een kater in huis hadden genomen die niet gecastreerd was werd ik ook misselijk van zijn urine.
Hij vond het wel meevallen :lol:

En ik maakte echt minstens 2x per dag de kattenbak schoon.
Het sloeg echt op mijn luchtwegen, en een aantal weken (maand of 2) na de castratie was het voorbij en had ik weer een fris huis.
Ik heb toen wel ook de kattenbakken vervangen voor de zekerheid.
Heb de wekker gezet dus als het goed is ben ik 1 van de eerste die aan de telefoon hangt bij de DA :lol: hoe lang duurt zoiets gemiddeld voordat je aan de beurt bent ? of staan daar niet lange wachttijden voor voor een castratie ?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Rik »

Dat is heel verschillend per dierenarts. Bij de een kun je redelijk snel terecht (kwestie van dagen) terwijl je bij de andere langer moet wachten (weken). Het zijn er wel twee maar bij katers is de operatie ook een heel stuk simpeler.

Vraag van tevoren natuurlijk even een prijsindicatie en je kunt natuurlijk gelijk vragen of je voor twee korting krijgt ;) Ook prijs voor chip + registratie kun je dan gelijk vragen als het erbij gebeurd en kun je beslissen of je dat nu wel of niet direct wilt doen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

Rik schreef: 28 feb 2024 22:41 Dat is heel verschillend per dierenarts. Bij de een kun je redelijk snel terecht (kwestie van dagen) terwijl je bij de andere langer moet wachten (weken). Het zijn er wel twee maar bij katers is de operatie ook een heel stuk simpeler.

Vraag van tevoren natuurlijk even een prijsindicatie en je kunt natuurlijk gelijk vragen of je voor twee korting krijgt ;) Ook prijs voor chip + registratie kun je dan gelijk vragen als het erbij gebeurd en kun je beslissen of je dat nu wel of niet direct wilt doen.
Heb voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt, vindt het wel spannend, om ze daar achter te laten.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door nellebel »

begrijpelijk maar bij katers stelt het echt niets voor. wordt niet eens gehecht maar geplakt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Rik »

Fijn. Het stelt bij katers inderdaad niets voor.
Maar ik denk dat we allemaal voor kunnen stellen dat je toch nerveus bent, het zijn toch je lieverds ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Synemios »

Fijn dat het zo snel kan.
Ik heb al zoveel katten laten helpen en elke keer ben ik weer nerveus dus begrijpelijk.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

Ik hoop zo dat dit het probleem gaat oplossen, morgen krijg ik odor guard ook binnen dus zal dan maar weer alles heel goed in het sop zetten zowel de muren, deuren als het laminaat en dan hopen dat daarmee de geur ook gezegd is
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

Ouders zijn vandaag weer langs geweest en roken het nog steeds. tis een zoete wee-achtige geur, mn vader omschreef het als de sterke geur van hyacinten. Na veel onderzoek en alles out rullen.... zijn we tot de conclusie gekomen dat het blijkbaar de geverfde muur is.... deze is met wat blijkt overdatum verf geverfd, rond het zelfde tijdstip dat mn ouders het zijn begonnen te ruiken, en recent heb ik opnieuw het geverfd (de laatste stukken) en stuk van plafond (toen verergerde de geur in huis blijkbaar ook)

blijkbaar kan een geverfde muur met slechte verf of ondergrond voor de verf ook gaan ruiken naar kattenpis...
Plaats reactie