is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Asse-Poes »

Na 8 maanden zou je een eenmalig plasje niet meer kunnen ruiken.

Ventileer je ook regelmatig? want vieze luchtjes blijven langer hangen in een kleine ruimte.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Synemios »

Als al het andere nu ook niet werkt:

Reinig je huis en kattenbakken eens met biotex groen, dat breekt de enzymen af.
Stoomreiniger is een perfect middel maar breekt geen eiwitten van de kattenurine af.

Als de urine in het beton getrokken is of in iets anders dan kun je dat na 8 maanden echt nog wel ruiken.
Wij hebben dat in onze vorige woning gehad in de gang, pas toen alles weg gehaald was en wij er goed bij konden om het schoon te maken was het weg.
Ik zou die deurrand dus ook met biotex groen schoonmaken.

Maar heb je daar je moeder niet laten ruiken?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

Synemios schreef: 23 feb 2024 15:23 Als al het andere nu ook niet werkt:

Reinig je huis en kattenbakken eens met biotex groen, dat breekt de enzymen af.
Stoomreiniger is een perfect middel maar breekt geen eiwitten van de kattenurine af.

Als de urine in het beton getrokken is of in iets anders dan kun je dat na 8 maanden echt nog wel ruiken.
Wij hebben dat in onze vorige woning gehad in de gang, pas toen alles weg gehaald was en wij er goed bij konden om het schoon te maken was het weg.
Ik zou die deurrand dus ook met biotex groen schoonmaken.

Maar heb je daar je moeder niet laten ruiken?

biotex groen zojuist gehaald, mn moeder rook het weer heel heftig in de woonkamer dus alles weer geroken en ze kon het niet bij de deur ruiken. dus ik heb op een gegeven moment maar gwn alles verplaatst zoals de zware bank waar ze niet achter of onder kunnen. alleen we konden het niet vinden. en mn moeder gaat weg en ik zit op de bank en kijk tegen de witte muur, waar het licht nu anders op valt vanwege dat de bank er niet meer staat en ik zie bij de deur de volgende plek

Afbeelding


ik denk dat dit het is. dus heb nu met biotex, heet water schoongemaakt en na half uur met alcohol 99,9 procent er nog eens overheen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Synemios »

Alcohol is niet nodig als je biotex gebruikt hebt.
Misschien later nog even de stoomreiniger erover.

Ik hoop dat dit het geweest is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Synemios »

Maar is dat verse urine? want dan moet je misschien wel verder kijken wat de reden is van het buiten de bak plassen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

Synemios schreef: 23 feb 2024 16:31 Maar is dat verse urine? want dan moet je misschien wel verder kijken wat de reden is van het buiten de bak plassen.
Nee, maar ik weet denk ik al hoe het komt. want ongeveer 8 maanden geleden heb ik de tweede kat erbij gehaald. Dus ik denk uit stress reactie dat de eerste kat dacht ik moet maar even laten weten dat dit mijn territorium is.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Synemios »

Ok, dan hoop ik dat het de geur nu weg is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Dinky »

Zou fijn zijn wanneer dit de oorzaak is en het nu is opgelost door de schoonmaakbeurt!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

volgende week weet ik meer, dan komt mn moeder langs om te checken, ik laat het nog weten.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Asse-Poes »

Ik ben heel benieuwd en hoop dat je probleem definitief opgelost is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door castratenkoor »

Heb je wel eens onder de bench gecontroleerd of daar misschien urine onder zit? Als ze strak naast de bench plassen zou het er onder kunnen lopen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

mijn moeder rook het zojuist weer en nog sterker zelfs dan wat het was.... voornamelijk bij binnenkomst. heb met een blacklight alles bij na gegaan in pikkedonker, en vond op enkele vlekjes op de kamerdeur en enkele druppen op de grond niks. Ondanks dat ben ik de gehele kamer af gegaan woonkamer en gang en qua vloeren en muren op hier en daar een klein vlekje of wat kruimels/stof was er niks te zien. Heb toch maar weer de gehele kamer gedweild met biotex. en dit keer ook alle deuren meegenomen en de hal + de plinten op handen en knieën gescrobt en zelfs de muren meegenomen in de hal en bij binnenkomst woonkamer.

wat moet ik nog als dit hem ook niet is ?
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door wanderlust »

castratenkoor schreef: 24 feb 2024 07:16 Heb je wel eens onder de bench gecontroleerd of daar misschien urine onder zit? Als ze strak naast de bench plassen zou het er onder kunnen lopen.
bedoel je de grond? of de plaat van de bench. beiden heb ik gecheckt en waren schoon en roken ook niet.
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door cerna »

wanderlust schreef: 28 feb 2024 17:59 wat moet ik nog als dit hem ook niet is ?
Katten laten castreren.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: is het de kattenbakvulling of kattenbak? vieze geuren en geen raad meer weten

Bericht door Synemios »

Ja ik was er dus wel vanuit gegaan dat dat al gebeurd was, hoe dan ook door de biotex breek je de enzymen af en verwijder je de geur ook voor de katten.
Maar laten castreren is de 1e prioriteit.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie