Dr Ann's kidney support

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Dr Ann's kidney support

Bericht door Anne »

Een vraag over dr Anns kidney support
Werkt dit ook bij normale voeding?

Ik gaf Tot aan gisteren Pluto nierdieet maar ben ermee gestopt na grote verdenkingen van overgevoelige reacties
Nu wil ik hem straks terug zetten naar wat hij hier voorheen kreeg, xxxl brokken voor zijn gebit
Als ik hem daarbij 2 maal daags dr Anns kidney support geef zou dat dan voldoende zijn om zijn nieren te beschermen?

Hij staat nu de 1e maand op hypoallergene voeding om te herstellen
Ik zit me net te bedenken om dan vandaag alvast met d'r Anns kidney support te beginnen maar wacht jullie advies af
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Synemios »

Volgens mij wel want er zit ook fosfaatbinder in ( zelfde als ipa)
Maar ik heb er geen ervaring mee, Annet wel dus misschien reageert zij nog.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door cerna »

Dr. Ann's is juist voor wanneer je normale voeding geeft want in principe hoef je geen supplementen te geven wanneer je 100 procent nierdieet geeft. Maar katten die alle soorten nierdieet weigeren of - zoals bij Milka - graag ook het oude voer eten + nierdieet, is dr. Ann's een uitkomst.

Ik denk ook dat dit voor Pluto veel beter zal zijn dan nierdieet omdat er bij hem nooit officieel nierfalen is vastgesteld volgens mij en hij nog zo jong is.
Maar wanneer je twijfelt over de nieren zou ik eerst bloed laten prikken.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Anne »

Fijn dat jullie meedenken

Denise Ik weet van de ipaktine dat je dat echt door het voer moet mengen
( en dan maar hopen dat Pluto alles opeet) wil het zijn werk doen
Dan lijkt mij dr Ann toch wat handiger ;-)


Annet wat adviseer jij dan?
Twee maal PD een spuitje dr Anns kidney support, zeg maar sochtends en savonds?
Zou echt fantastisch zijn als het werkt🙏

Ik twijfel overigens niet en bloedwaardes zeggen toch pas iets als 75% vd nierfunctie al verloren is? :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Synemios »

dr ann ziet er sowieso veel beter uit dus ja ik zou daar ook voor kiezen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door cerna »

Anne schreef: 10 feb 2024 16:34 Annet wat adviseer jij dan? Twee maal PD een spuitje dr Anns kidney support, zeg maar sochtends en savonds? Zou echt fantastisch zijn als het werkt🙏
Ik twijfel overigens niet en bloedwaardes zeggen toch pas iets als 75% vd nierfunctie al verloren is? :-(
Ja, 2x daags om de 12 uur. Spuitje of door het natvoer maakt niet uit.

Maar wat waren de nierwaardes van Pluto toen je het advies kreeg om over te stappen op nierdieet? Want zolang de creatinine, ureum en SDMA prima zijn, hoef je geen nierdieet te geven. Sterker nog: wordt het zelfs afgeraden bij zulke jonge katten en wanneer je teruggaat naar zijn oude voer dan kun je natuurlijk dr. Ann's geven, maar heeft het geen enkele toegevoegde waarde (tenminste niet wat betreft de nieren) wanneer hij geen nierfalen heeft.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Anne »

Okee super, ga ik doen

Er is nooit bloed geprikt bij Pluto, de da voelde iets hards bij de niertjes dus dit is puur uit voorzorg...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Rik »

Anne schreef:Denise Ik weet van de ipaktine dat je dat echt door het voer moet mengen
( en dan maar hopen dat Pluto alles opeet) wil het zijn werk doen
Dan lijkt mij dr Ann toch wat handiger ;-)
Ipakitine kun je ook in een spuitje geven. Dat hoeft niet perse door het voer (hoewel dat wel effectiever is). Het moet ongeveer op dezelfde tijd als het eten ingenomen (of gegeven) worden (hetzelfde als dr.Ann's).

Als dat bij ipakitine niet zou mogen dan zou het bij dr.Ann's ook niet mogen want dat is dezelfde werkzame stof.

Alleen heeft dr.Ann's nog wat extra stoffen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Anne »

Rik schreef: 10 feb 2024 17:14 Ipakitine kun je ook in een spuitje geven. Dat hoeft niet perse door het voer (hoewel dat wel effectiever is). Het moet ongeveer op dezelfde tijd als het eten ingenomen (of gegeven) worden (hetzelfde als dr.Ann's).

Als dat bij ipakitine niet zou mogen dan zou het bij dr.Ann's ook niet mogen want dat is dezelfde werkzame stof.

Alleen heeft dr.Ann's nog wat extra stoffen.
Oh :-(
Nou begin ik me zorgen te maken
Want ik weet dat ipaktine in een spuitje niet werkt. Ik heb daar eens de fabrikant over gebeld en zij verzekerden me dat de ipaktine alleen werkzaam is als het tegelijkertijd met voedsel wordt ingenomen
Een spuitje voor of na de maaltijd heeft dan geen effect

Ik zal maandag dan eens de fabrikant v dr Anns bellen,
Hopelijk hebben ze beter nieuws 🙏

Edit: bij de gebruiksaanwijzing van dr Anns kidney support staan op meerdere sites dat het poeder ook opgelost in lauw water ingegeven mag worden

Bij de ipaktine staat alleen dat het door het voer gemengd moet worden

Dus ik denk dat het allemaal wel mee valt :icon_shifty:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Rik »

Anne schreef: 10 feb 2024 17:22 Edit: bij de gebruiksaanwijzing van dr Anns kidney support staan op meerdere sites dat het poeder ook opgelost in lauw water ingegeven mag worden

Bij de ipaktine staat alleen dat het door het voer gemengd moet worden

Dus ik denk dat het allemaal wel mee valt :icon_shifty:
Het gaat erom dat de werkzame stof in de maagsappen zit op moment van eten. In de maag vermengt het wel op moment dat het opgenomen wordt. Dus een spuitje voor het eten lijkt mij dan het effectiefste (als het niet door het eten kan). En of dat van dr.Ann's of Ipakitine is zou niet uit mogen maken omdat het dus dezelfde werkzame stoffen zijn. Het is dan natuurlijk wel nodig dat er met maaltijden gegeten gewerkt wordt.

Ik denk dat ze het bij de fabrikant zo zeggen omdat het verder nooit uitgetest zal zijn of in hun proeven zo gedaan zou zijn. En dan mogen ze officieel natuurlijk geen andere werkwijze voorstellen. Voor Ipakitine adviseren ze dus om het samen met de brokken wat vochtig te maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Synemios »

maar door brokjes is niet handig, Oscar at geen natvoer en wij mochten het toen gewoon via een spuitje geven.
Beetje nat maken deed hij ook moeilijk over, verder was het een hele makkelijke kat :lol:
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Anne »

Ja door de brokjes is inderdaad niet handig en met water bevochtigen ; dat gaat bij mij altijd mis, inplaats van een drupje is het gelijk een plens :eangel:

Wat jij zegt Rik klinkt heel aannemelijk
Ik doe gelukkig aan maaltijden en zal het voor de maaltijd geven
Ik geef 4 maaltijden p/d en je mag de dr Anns kidney support maar 2 x geven daags. Dus hoe zit het dan met de overige 2 maaltijden, zit er dan nog genoeg in de maagsappen? :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Rik »

Anne schreef: 10 feb 2024 21:33 Ik geef 4 maaltijden p/d en je mag de dr Anns kidney support maar 2 x geven daags. Dus hoe zit het dan met de overige 2 maaltijden, zit er dan nog genoeg in de maagsappen? :???:
Het doet zijn werk in het spijsverteringskanaal dus dan zou je wel denken dat je het voor elke maaltijd moet geven.

Maar waarom mag dr.Ann's maar 2x per dag gegeven worden? Mag je de dosis dan niet halveren en 4x (voor elke maaltijd) per dag geven. Er komt per maaltijd nl ook minder voedsel binnen dus zou je ook minder nodig hebben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dr Ann's kidney support

Bericht door Anne »

:thup: Wat een heerlijk geweldig goed idee Rik :-P
Dan ga ik dat gewoon doen
Dat komt ook wel goed uit want het is best wel veel poeder voor 1 spuitje :lol:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie