Ontlasting kat stress?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Jojo22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2024 11:28

Re: Ontlasting kat stress?

Bericht door Jojo22 »

nellebel schreef: 10 mar 2024 10:03 Ik zou dan naar de da gaan. Nu even doorpakken om hem gezond te krijgen.
Ja, dat hoop ik ook voor hem.

Ik kon net in het licht goed kijken en er zit viezigheid.
Ik ga het mandje vast neerzetten, kan hij er even aan wennen en dan morgen gelijk bellen.
Mijn zus komt helpen en dan hopen dat het niet op afspraak is, maar dat ik kan komen zodra hij erin zit als dat lukt.
Ik heb boven in de gang een krabton staan en denk dat we zijn veilige kamer boven dichtdoen als hij beneden is.
Mocht hij dan naar de gang gaan en we lopen erachteraan naar boven toe, hoop ik dat hij in de ton gaat zitten.
Dan mandje ervoor zetten en hopen dat hij er dan in gaat als we op de achterkant een beetje tikken.

Hoop dat het gaat lukken, want dit kan ik niet laten zitten.
Ik laat dan ook gelijk bloedprikken, zodat we andere dingen ook uit kunnen sluiten.

Fijne zondag!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Ontlasting kat stress?

Bericht door Asse-Poes »

Goed plan!

Wat een mooie sneeuwkoning! Hij ziet er goed en heel relaxed uit.

Is Jayden ook al gewend aan het kattenluikje?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Jojo22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2024 11:28

Re: Ontlasting kat stress?

Bericht door Jojo22 »

Asse-Poes schreef: 10 mar 2024 13:03 Wat een mooie sneeuwkoning! Hij ziet er goed en heel relaxed uit.
Hij is zeker mooi, had dat niet zo verwacht.
Ik had alleen maar een foto gezien van hem in een reismandje en hoe bang hij tegen de achterkant zat aangedrukt.
En bij de opvang zat hij weg gedoken in een struik, zag alleen zijn kopje toen. Zijn kopje leek niet op 1 van de andere 6 die ik gehad heb, dat vond ik wel belangrijk voor mijzelf, anders ga je misschien onbewust vergelijken.
Maar zit nog af en toe vol verbazing te kijken naar hoe wit hij is, op die paar haartjes op zijn kop na.
En heel grappig, heb ook een pikzwarte poes gehad met 3 witte borsthaartjes
Asse-Poes schreef: 10 mar 2024 13:03 Is Jayden ook al gewend aan het kattenluikje?
Eergisteren klepje ervoor gedaan, de witte rand nog even omhoog .
Zelfde verhaal, eerst veel boven, af en toe getikt tegen het raampje.
Ben in de gang gaan zitten en toen hij kwam van een afstand het raampje met mijn vinger opengedaan zodat hij dat kon zien 🤣
Maar, slimme kat, ik zat al even in de huiskamer en hoor kabaal en zie Jayden de kamer inschuiven, heel snel :lol:
Maar daarna ging hij niet terug erdoorheen.
Paar keer deur voor hem opengedaan, want de kattenbakken staan op de gang en wil liever niet dat hij in de kamer gaat plassen, hij is juist zo zindelijk lol
Weer hetzelfde gedaan, op de grond zitten zodat hij van een afstand kon zien dat hij openen.
En ja hoor, weer met kabaal, hij eruit.
Nu is hij zover dat hij met weinig geluid en rustiger binnen komt.
Het witte randje doe ik van de weer ook naar beneden.

Echt een uitkomst met dat luikje om af te sluiten. Hoor hem snachts er niet aan krabben.
En natuurlijk nog 2 erbij besteld, 1 voor de slaapkamer als hij echt helemaal gewend is en 1 voor de berging waar ik dan de kattenbak die nu nog beneden in de gang staat wil gaan zetten.
Maar die mag mijn zoon installeren als hij er is 😁

Was een goede tip, dus thnx nog daarvoor!
Jojo22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2024 11:28

Re: Ontlasting kat stress?

Bericht door Jojo22 »

Goedemorgen,

Maandag dierenarts gebeld en gevraagd of als het zou lukken we gelijk konden komen, omdat we geen idee hadden hoe lang het zou duren voor we hem erin zouden hebben.
Dat was goed, dus mijn zus en een vriendin plan gemaakt.
Maar jeetje, wat was het een gevecht.
De krabton was een goed idee, maar hij ging echt niet het mandje in.
Ik heb ook een paar mandjes staan, kattenhuisje noemen ze dat en die zijn flexible.
Dus die neergezet, hij erin en wij de mand ervoor.
Hij hield zich zo vast aan het stof, zelfs toen we hem kantelden.
Uiteindelijk wel gelukt, maar wat vonden we het zielig :-(
Je weet niet wat zo'n beest voelt, vind dat altijd heel moeilijk.

Hij heeft bij de dierenarts een roesje gekregen en ze zouden hem gaan nakijken.
Heb ook gelijk gevraagd of ze hem goed na wilde kijken en bloed wilde afnemen nu hij verdoofd was, zodat ik gelijk een hoop uit kan sluiten en hij voorlopig niet terug hoef.
Dat was allemaal goed, waardes goed, ook geen kattenaids of iets dergelijks.

Achteraf blijkt dat het oortje alleen aan het begin van het oor vies was, maar binnen in het oor was alles schoon.
Dus achteraf was het allemaal niet nodig geweest, maar ik ben wel blij dat ik nu weet dat de rest goed is.

Wij hebben hem opgehaald en ik dacht dat we terug bij af zouden zijn.
Hij heeft eerst een poos boven gezeten, maar savonds ging hij helemaal los met kopjes geven.
Denk dat hij heel blij was dat hij terug was en wil misschien de ellende blokken.
Eerste nacht heeft hij weinig geslapen en veel bij de slaapkamerdeur gezeten.
Maar afgelopen nacht ging dat ook weer beter, beter geslapen.

Al met al een hele onderneming, maar ik ben blij met wat ik nu weet en dat Jayden mij niets kwalijk neemt.
Natuurlijk is hij wel wat meer op zijn hoede weer, maar denk dat dat snel zal bijtrekken.

Dank jullie wel voor alle reacties en mocht ik nog meer vragen hebben zal ik een nieuw topic openen.
Aanschaf periode is wel voorbij nu :lol:

Fijne dag allemaal!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ontlasting kat stress?

Bericht door nellebel »

wat fijn dat het goed is verlopen. je weet niet dat alles oke is. en je ziet wel. hij is het snel weer vergeten. stiekum weet hij wel dat je het goed bedoeld. en vooral dat hij weer thuis was. dat heeft hij nooit gekend. en nu...terug van de dierenarts was hij weer op een vertrouwd plekje. dat heb je hem geboden. terug op vertrouwd plekje en bij vertrouwd mensje. begin van een mooie relatie tussen jullie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Ontlasting kat stress?

Bericht door Rik »

Jojo22 schreef: 13 mar 2024 06:41 Wij hebben hem opgehaald en ik dacht dat we terug bij af zouden zijn.
Hij heeft eerst een poos boven gezeten, maar savonds ging hij helemaal los met kopjes geven.
En dat voor een kat die begin van het jaar niet tot moeilijk plaatsbaar was :edance:

Het moeilijk in een carrier stoppen van een kat komt bij de meeste katten wel voor.
Ze moesten hier vorige week een dagje uit logeren. Eerst rustig eten (om 6:00 's-ochtends :eeh: ).
Toen dacht ik, ik pak eerst Yuna. Nou... die had dus in de gaten dat er iets 'anders' was.
Eerst verstoppen in haar krabmeubel. Daarna onder het bed. Uiteindelijk kreeg ik haar erin.
Toen Bono. Die is normaal erg voedsel georiënteerd maar na het gedoe met Yuna had hij toch ook door dat er iets te gebeuren stond. Dus ook onder het bed. Uiteindelijk ook te pakken. Vervolgens hebben ze de hele dat in een krabton gezeten (saampjes) op het logeeradres. Leek wel of ik 2 moeilijk plaatsbare katten had ;)

Fijn dat je weet dat mooie witte Jayden nu helemaal gezond is.
Dan kun je nu weer lekker doorbouwen aan de band en het vertrouwen.

Mooi krabmeubel overigens ;)
Ook fijn uitzicht naar buiten vanuit de bank en op het krabmeubel.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Jojo22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2024 11:28

Re: Ontlasting kat stress?

Bericht door Jojo22 »

Rik schreef: 13 mar 2024 10:44 Het moeilijk in een carrier stoppen van een kat komt bij de meeste katten wel voor.
Ja, heb natuurlijk meerdere katten gehad, ook een kleine poes, zo'n schatje, deed geen vlieg kwaad.
Maar zodra die in de mand moest werd ze wild, kon je haar niet meer terug.
Maar dit met Jayden was echt nog een stapje verder :lol:
Maar goed, als het zo blijft gaan zoals het nu gaat, hoeft hij pas ingeënt te worden eind oktober.
Rik schreef: 13 mar 2024 10:44 Mooi krabmeubel overigens ;)
Ook fijn uitzicht naar buiten vanuit de bank en op het krabmeubel.
Ik had eerst gewone krabpalen neergezet om te kijken of hij er wat mee deed.
Mijn andere katten hadden er niets mee, die gingen liever boven aan de trap in het hekje hangen en gebruikte dat als krabpaal ;-)
Toen ik in de gaten had dat Jayden gek was van huisjes en krabben heb ik deze aangeschaft.
Ik heb een rieten bank en hoop dat hij die met rust gaat laten en tot nu toe gaat dat goed.
Wel een enorm ding in mijn kleine huiskamer, wilde hem eigenlijk boven hebben, maar hij vind het fijn om zo naar buiten te kijken.
Dus ik laat hem nog even staan tot ik een paal vind die wat smaller, maar wel hoog en stevig genoeg is zodat hij naar buiten kan kijken. Uiteindelijk is het ook zijn huis.

Uitzicht is inderdaad heerlijk hier, ik kom uit de stad en woon hier nu bijna 4 jaar in een dorpje.
Als straks alles groen word, zie je de daken aan de overkant niet meer en zit je lekker vrij.
Maar wel een grote tuin voor mij, mijn man deed hem bijhouden, nu eerst maar eens kijken hoe dat gaat lopen komende tijd.

Fijne dag vandaag!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Ontlasting kat stress?

Bericht door Asse-Poes »

Wat een goed nieuws allemaal.
En nu kunnen jullie lekker van elkaar gaan genieten 😀

Oktober is nog heel ver weg 😉
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie